בית ספר אלון. צילום שחר קהלני
בית ספר אלון. צילום שחר קהלני

למה שכרה העירייה יועצת חיצונית לבית הספר אלון

בשבועות האחרונים התלוננו הורים באגף החינוך על אלימות של מורה כלפי תלמידי כיתה א’, שיבוץ לקוי של מורים וכיתות שלא מתקיימים בהן לימודי אנגלית

פורסם בתאריך: 11.5.17 08:49

עיריית הרצליה תשכור את שירותיה של יועצת ארגונית חיצונית, שתלווה את מנהלת בית הספר היסודי אלון ותיפגש עם צוות המורים, עם התלמידים ועם ההורים כדי לתת את המלצתה לשיקום האקלים בבית הספר. כך, לדברי יו”ר ועד ההורים בבית הספר תמי זיתון, אמר מנהל אגף החינוך בעירייה יעקב נחום. .
בשבועות האחרונים הגיעו לאגף החינוך בעיריית הרצליה תלונות של הורים לתלמידים בבית הספר אלון על אירועי אלימות כלפי תלמידים, חוסר שביעות רצון מתפקודה של מנהלת בית הספר וגיוס לקוי של צוות המורים. בין התלונות הוזכרו בעיות פדגוגיות הנוגעות לגיוס ושיבוץ לקוי של מורים, שחלקם טרם סיימו את תהליך ההכשרה לקבלת תעודה הוראה, ותלונות על כיתות שאינן לומדות אנגלית. בין התלונות גם כאלה על אלימות פיזית ומילולית שכללה השפלות לכאורה מצד אחת המורות כלפי תלמידי כיתה א’. לאחר שהנושא הוצף בפני מנהלת בית הספר, עיריית הרצליה ואגף הפיקוח במשרד החינוך, המורה פוטרה לאחר שבוע מקבלת התלונות.
גורמים בעירייה אמרו כי האירועים התגלו על ידי ההורים בהדרגה מתחילת שנת הלימודים, שבמשך מספר חודשים מתלוננים על חוסר שביעות רצון מהתנהלותה של מנהלת בית הספר, בין השאר בשל התמודדותה עם אירועי האלימות ושיבוץ המורות.
בסוף חודש אפריל נשלח למנהלת מכתב עליו חתומים מנהל אגף החינוך נחום, מנהלת המחלקה לחנוך יסודי בעירייה יעל חקון יוסף וכן המפקחת הכוללת במשרד החינוך שלומית ברק והמפקחת על היועצות במשרד סיגל פתאל. “בעת האחרונה אנו עדים לטענות קשות שעלו מהורים כנגד בית הספר בנושא האקלים הבית ספרי והתנהלותן של מספר מורות בבית הספר”, נכתב, “אין אנו מתעלמים ממספר אירועים נקודתיים אשר טופלו באופן מיטבי ובהתאם להנחיות משרד החינוך. בית ספר אלון הינו בית ספר שלאורך שנים, תפקד ברמות הישגים גבוהות מאד. צוות בית הספר הוותיק מתחלף בשנים האחרונות כחלק מתהליך טבעי ואת נדרשת לקלוט צוות חדש. לצערנו, חלק מהבחירות טובות מאד וחלקן פחות, ממש כפי שקורה בכל ארגון שקולט כח אדם”. עוד נכתב: “אנחנו מאמינים ביכולת הניהול שלך ובמנהיגותך. מהכרותינו אותך אנו יודעים שתצלחי את הקשיים  העומדים בדרכך  ותדעי  למנף קושי זה להזדמנות ולהצלחה גדולה”.
ביום ראשון התקיימה פגישה בהשתתפות כ־170 הורים מבית הספר כדי לדון בתלונות ובמטרה ולגבש פנייה לעיריית הרצליה ולמשרד החינוך. ביום שלישי נערכה פגישה בין יו”ר ועד ההורים של בית הספר לבין נציגי מחלקת הפיקוח במשרד החינוך ונציגי אגף החינוך בעירייה. בסיום הפגישה עדכנה יו”ר הוועד את ההורים על ההחלטה לשכור את שירותיה של יועצת ארגונית, כאמור. היא הוסיפה כי פגישות עדכון קבועות יתקיימו עם נציגי אגף החינוך בעירייה והפיקוח במשרד החינוך, היועצת הארגונית והנהגת ההורים.
מוועד ההורים של בית הספר אלון נמסר: "אנו פועלים בגיבוי מאות מהורי בית ספר אלון, שהיה ספינת הדגל של החינוך היסודי בהרצליה, ונמצאים במגעים עם העירייה ומשרד החינוך על מנת להביא לפיתרון דחוף של הבעיות המערכתיות שעלו לאורך השנה. אנו מצפים כי במעורבות העירייה יינתן סוף סוף מענה אמיתי ומהיר לבעיות החמורות המדירות שינה מעיני רבים מתושבי השכונה"
מעיריית הרצליה נמסר: ראשי הנהלת אגף החינוך, הצוותים המקצועיים של בית הספר ונציגות ההורים, נפגשו ודנו על פעולה משותפת לטיפול מיטבי בנושא".
ממשרד החינוך נמסר: "בימים אלה מתקיימות פגישות עבודה משותפות בין הנהגת ההורים ובין הנהלת בית הספר בסיוע משרד החינוך והעירייה וכבר הגיעו להסכמות. אנו מאמינים בהנהלת בית הספר וברצונם של ההורים להגיע לשיתוף פעולה הדוק מתוך אחריות לתלמידים ולקהילה כולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר