כלי הפלסטיק הרב פעמיים שנרכשו
כלי הפלסטיק הרב פעמיים שנרכשו

יוזמה ירוקה: יש לילד יום הולדת? בבית הספר הזה אפשר מהיום לשאול כלים רב-פעמיים

ההורים בבית הספר נבון בהרצליה רכשו השבוע 90 כוסות, 60 צלחות, קערות כיבוד וקעריות אישיות - הכל מפלסטיק רב-פעמי. יום הולדת בשבת הקרובה יהיה הפיילוט

פורסם בתאריך: 30.10.19 18:37

לאחר שבית הספר היסודי נבון עבר לשימוש בכלים רב-פעמיים בצהרונים, החליטו בקהילת נבון להרחיב את השימוש בכלים רב-פעמיים לקהילה כולה. היוזמה לרעיון היא של קרן ברנע-סודרי, אמא לתלמידה בכיתה ג' בבית הספר, שהעלתה את הרעיון בפני ועדת האירועים של הקהילה ויחד עם דנה סגל אימצו את הרעיון והוציאו אותו אל הפועל.

"הייתי באירוע של אחד הילדים מנבון בפארק הרצליה וראיתי שכל הכלים היו רב-פעמיים", מספרת ברנע-סודרי, "שאלתי את האמא שארגנה את האירוע מאיפה הכלים והיא סיפרה לי שהיא שאלה את הכלים מאמא מבית הספר אלון. אהבתי את הרעיון וחשבתי שיהיה נחמד לאמץ אותו בקהילה שלנו. העליתי את זה בוועדת האירועים של הקהילה והבנות אהבו את הרעיון ודנה שהנושא קרוב ללבה החליטה שהיא לוקחת את זה על עצמה. החלטנו בוועדה שנקנה את הכלים בכסף שהרווחנו מהאירוע שעשינו לפני חודשיים, שבו הפעלנו דוכן פופקורן. עשינו חישוב כמה כלים נצטרך בתור התחלה והשבוע רכשנו בכ-500 שקל תשע קערות גדולות לכיבוד, 90 כוסות, 90 קערות אישיות לחטיפים ו-60 צלחות שטוחות. אנחנו מתכוונות לרכוש גם סכו"ם רב-פעמי, ורק המפיות הן חד-פעמיות. בכל אירוע אנשים רוכשים כלים חד-פעמיים בכ-200 שקל. זה חוסך המון כסף וזה גם שומר על הסביבה".

איך זה עובד?

"עשינו טבלת אקסל שבה יכולים חברי הקהילה להירשם בתאריך שהם רוצים לעשות את האירוע ולשאול את הכלים. דנה אחראית על הטבלה והכלים אצלה. השואלים לוקחים ממנה את הכלים ומחזירים אותם אליה בסוף השימוש כשהם נקיים, כדי שיוכלו לשמש את האירוע הבא. כרגע זה ללא תשלום, אבל אנחנו חושבות לגבות סכום סמלי על ההשאלה של כ-30 שקלים שיכסה על הבלאי של הכלים. כמובן שאם אובד כלי השואל צריך להשלים אותו. התגובות בקהילה היו ממש טובות והרבה אנשים התלהבו. כבר ביום שבת הקרוב יתקיים אירוע שישתמש בכלים האלה בפעם הראשונה. זה יהיה בעצם פיילוט ואם זה יעבוד טוב נשמח להרחיב את הפרויקט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר