שכונת סביוני גליל ים. צילום: שחר קהלני
שכונת סביוני גליל ים. צילום: שחר קהלני

משה פדלון: "תכנית המתאר אינה תואמת את המציאות"

לקראת הדיון על משיכת תכנית המתאר של הרצליה לתיקונים, אומר ראש העיר כי המדינה לא התחשבה בגורמים שאינם מאפשרים כרגע תוספת אלפי יחידות דיור

פורסם בתאריך: 7.9.17 09:21

ביום שלישי, 12.9, יתקיים בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית במחוז תל אביב, דיון בבקשה של עיריית הרצליה לבטל את תכנית המתאר לעיר. לקראת הדיון, הבהיר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, את עמדת העירייה לגבי תכנית המתאר של העיר, ואמר כי התכנית הקיימת אינה מתאימה לתנאים הקיימים בעיר.

"התוכנית אינה תואמת את המציאות העכשווית בשטח בעיר הרצליה", אמר פדלון. "המדינה למעשה לא לקחה בחשבון גורמים משמעותיים, שאינם מאפשרים כרגע תכנון תוספת אלפי יחידות דיור. לדוגמא, אין בתוכנית, שהחלה לפני כעשור, כל התייחסות להתחדשות העירונית, לתוכניות פינוי בינוי ותמ"א 38 העשויות להוסיף לעיר עוד אלפי תושבים; אין מענה לפתרונות תשתית היקפיים של תחבורה, אספקת מים, חשמל וכד'; ולא נעשה תהליך עמוק של שיתוף הציבור בתוכניות העתיד לעיר".

כזכור, מליאת הוועדה מקומית של הרצליה החליטה פה אחד למשוך את התוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בשל אי התאמתה למציאות העכשווית של התנאים הקיימים בעיר. תכנית זו כוללת תוספת בינוי של 2 מיליון מ"ר של שטחים עסקיים ויותר מ–30 אלף דירות. שתי תכניות בנייה, "קריית מסלול" ו"קריית שחקים", כבר אושרו לקידום במסלול ותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים) המאפשר אישור מהיר של תכניות בנייה למגורים בהיקף גבוה.

ראש העיר הדגיש עוד כי עיריית הרצליה שמה לה למטרה לאפשר פתרונות דיור לבני העיר ולזוגות הצעירים והוא עצמו רואה חשיבות רבה ביצירת תכנית מתאר שיש בה תכנון ארוך טווח ואסטרטגי של תשתיות העתיד לעיר, שיש בה תוספת יחידיות דיור, אך באופן מידתי והדרגתי וכי בכוונתו לצאת למהלך מקיף ויסודי תוך שיתוף הציבור בנושא. פדלון הביע את תקוותו כי הוועדה תשקול ותיקח בחשבון את כל הגורמים הללו ותאפשר לעירייה את ביטולה של התוכנית ויציאה לתכנון מחודש.

"עיריית הרצליה שמה לה למטרה לאפשר פתרונות דיור לבני העיר ולזוגות הצעירים. נמשיך בתוכניות ההתחדשות העירונית, כולל פינוי בינוי תמ"א ודיור במחיר למשתכן, באחריות, במידתיות ותוך שיתוף הציבור", אמר פדלון.

מנגד, ביום ראשון הקרוב, ה-10.9, מתוכננת להתקיים הפגנה רחבה מול משרדי העירייה בהרצליה של תושבים הדורשים מראש העירייה לצאת בפומבי ולפעול בכל האמצעים למשיכת תכנית המתאר ולביטול העברת תכניות בניה כלשהן לותמ"ל. "הרצליה בסכנה – תכניות הבניה של פדלון לא בוטלו ומאיימות להרוס את העיר ולפגוע אנושות באיכות חיי תושבי כל השכונות", נכתב על גבי ההזמנה להפגנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר