מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא
מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא

חב"ד תחלק 1,700 סלי מזון לנזקקים לקראת ראש השנה

מתנדבים מכל קצוות העיר והאוכלוסייה הגיעו לסייע בחלוקת סלי מזון. מנגד, בעמותת חסדי שמואל הנביא מדווחים על קשיים

פורסם בתאריך: 14.9.17 12:47

לקראת ראש השנה נערכת קהילת חב"ד בהרצליה לחלוקת סלי מזון וסיוע לנזקקים בעיר, על מנת שיוכלו לציין את פרוס השנה העברית החדשה באופן חגיגי ומכובד.

"לאורך כל השנה פועל בית תבשיל שלנו ומוציא כל יום 350 חבילות מזון, כולל בימים אלה", מפרט ראש קהילת חב"ד בהרצליה, הרב ישראל הלפרין. "בערך 280 מהחבילות אנחנו מוציאים לתשושים או משפחות עם ילדים קטנים שלא יכולים להגיע אלינו. לקראת ראש השנה, החל מיום שני השבוע, התחלנו להוציא סלי מזון ובהם 25 מוצרי מזון בסיסיים, כמו יין, סוכר, עוגת דבש, ממרח תמרים, גפילע פיש, נרות לחג – הכל לארוחת החג. אנחנו מוציאים 1,600-1,700 סלי מזון כאלה, ומשפחות גדולות מקבלות שני סלים ואף שלושה, בהתאם לצורך ולגודל המשפחה".

הרב הלפרין ציין בסיפוק כי תושבים רבים מהרצליה מגיעים לסייע בחלוקת המזון. "מגיעים אלינו הרבה מאד מתנדבים מכל גווני האוכלוסייה. מתרחש אצלנו הפנינג גדול של עזרה ומגיעים לעזור מכל קצוות העיר והאוכלוסייה שבה. אנשים ומשפחות באים לקבל ובאים לעזור והכל במאור פנים ובשמחה רבה".

מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא

מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא

מנגד, בעמותת חסדי שמואל הנביא טוענים כי השנה נתקלת העמותה בקשיים בארגון סלי המזון. העמותה מחלקת מזון לנזקקים במשך כל השנה ובכל שבוע תורמת למאות משפחות סל מוצרים איכותי. אך השנה לקראת החג, טוענים בעמותה, ארגון לקט ישראל, שהוא הגורם המספק לעמותה את הירקות והפירות, לא מעביר את הנדרש.

"כבר חודשיים-שלושה שאין מספיק סחורה", מספר חנניה שחר, פנסיונר של צה"ל הפועל בהתנדבות כיו"ר עמותת חסדי שמואל הנביא. "לקט ישראל אמורים לתת לנו ירקות ופירות. בדרך כל בחג אני מקבל בין שניים לשלושה טון של ירקות ופירות. אתמול קיבלתי רק חצי ארגז של ענבים וגזר שאינו ראוי למאכל. איך אפשר לעשות חג עם ענבים"?

שחר מספר כי לחג ההיערכות שונה, הן מבחינת הציפייה והן מבחינת הכמויות. "לחג אני מזמין יותר וקונה יותר, כי אנשים מטלפנים ומחכים לסל הזה. אני נותן בסל למעלה מ-15 מצרכים יבשים, עוף, דגים, מעדנים, בשר, ירקות, פירות ולחם, כדי שיהיה מכובד. הביקוש בהרצליה הרבה יותר גדול ביחס לשנים קודמות. אני מחלק השנה בחג מזון ליותר מ-300 משפחות וזה יותר משלושים אחוז מאשר בשנה שעברה".

מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא

מחסני עמותת חסדי שמואל הנביא

בלקט ישראל הגיבו: "ארגון לקט ישראל מספק מזון ל-175 אלף נזקקים בשבוע דרך כ-200 עמותות, ע"פ הצרכים הנדרשים לכל עמותה. לפי התיעוד של מחלקת ההזמנות בארגון, עמותת חסדי שמואל הנביא קיבלה בשנה החולפת לא פחות מ-78 טון פירות, ירקות, וכן מוצרים יבשים ומצוננים כמו גבינות, יוגורט, לחמים, סלטים וממרחים. בנוסף, מנהל העמותה פונה תדיר לארגון בבקשות למזון, מעבר למה שמקבל באופן שוטף – ובלקט ישראל עושים את כל המאמצים בכדי למלא את בקשתו.

לגבי הכמויות שהועברו בחודש החולף: הארגון נסמך על תרומות של חקלאים, וחודש אוגוסט הינו חודש מאתגר מבחינת ההיצע של עודפי תוצרת חקלאית. אנחנו עושים כל מאמץ לספק את הכמות הנדרשת על ידי העמותות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר