צילום AFP
צילום AFP

"יש לנו סינים בבניין": התושבים חוששים מהקורונה והשמועות מתפשטות

באחת השכונות פנו תושבים למשטרה בעקבות שמועה על תושבת שחזרה מתאילנד והפרה את ההסגר. במקרה אחר התלוננו תושבים למשרד הבריאות: "יש לנו סינים בבניין, בואו לבדוק שהם בריאים". העירייה בהודעה חריגה: "הימנעו מהפצת שמועות"

פורסם בתאריך: 23.2.20 13:56

עיריית הרצליה קוראת לתושבים "להימנע מהפצת שמועות שווא ברשתות החברתיות המעוררות בהלה מיותרת ולהיות קשובים להודעות אמצעי התקשורת הרשמיים", בכל הקשור להתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

נציין שביממה האחרונה פנו תושבי אחת השכונות בהרצליה למשטרה, לאחר ששמועה נפוצה ברשתות החברתיות על כך שאחת התושבות, שחזרה לפני מספר ימים מתאילנד, מפרה את הוראות ההסגר הביתי. במשטרה, אומרים התושבים, הודיעו להם לאחר בירור שהתושבת חזרה לארץ מתאילנד לפני שניתנה ההוראה על ההסגר, והרוחות בשכונה נרגעו.

בתוך כך, התלוננו תושבים באחד הרחובות בעיר בפני משרד הבריאות על כך ש"יש לנו סינים בבניין, אנו מבקשים לשלוח את משרד הבריאות לבדוק שהם בריאים ואין להם קורונה".

גם יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר פנה היום בפייסבוק להורים וכתב: "הורים יקרים, לצערנו מופצות ברשתות החברתיות הודעות לא מבוססות, חלקן כוללות שמות של ילדים. מעשה זה אינו חברי ויתכן שגם אינו חוקי. אנא הימנעו מהמשך הפצה".

מהעירייה נמסר כי היא "נמצאת בקשר ישיר ושוטף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובמשרד החינוך ופועלת על פי הנחיותיהם. בשלב זה הלימודים בעיר מתנהלים כסידרם בכל מוסדות החינוך ובפעילות המתנ"סים. משרד הבריאות, קופות החולים ומד"א פתחו קו חרום משותף בטלפון 101 אשר מאפשר שיחה והתייעצות עם גורם רפואי מוסמך. להנחיות באשר להתנהלות בבתי הספר ניתן לפנות לקווי החרום של משרד החינוך בטלפונים 03-6564560/1/2/3/4 . עיריית הרצליה עומדת לשירותכם באמצעות המוקד העירוני בטלפון 106".

כמו כן, צוותי ההוראה בבתי הספר בעיר קיבלו הודעות ממשרד הבריאות שבהן חודדו הנהלים לגבי הנגיף. "תלמידים או עובדי הוראה אשר לא נסעו ליעדים (אלה שחזרה מהם מחייבת בידוד) ושבביתם שוהה אדם בבידוד יכולים להמשיך בשגרת חייהם ללא כל מגבלה ולחזור למוסד החינוכי וזאת ללא צורך באישור רפואי, תלמידים אשר חזרו מאחת המדינות והשלימו את 14 יום הבידוד הביתי ללא תסמינים יכולים לשוב למוסד החינוכי ללא צורך באישור רפואי", נכתב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר