בית הכנסת הגדול בהרצליה

ראש העירייה הורה לסגור לתפילות את כל בתי הכנסת בהרצליה

פדלון הורה ליו"ר המועצה הדתית לסגור את בתי הכנסת בעקבות הפרות חמורות של הנחיות הממשלה בעניין איסור התקהלות שנעשו בשבת בבתי כנסת בעיר. יו"ר המועצה עו"ד דן פנחס: "עשינו זאת בכאב לב ועצב רב. מעולם לא נסגרו בתי כנסת, אף לא במלחמות"

פורסם בתאריך: 24.3.20 17:55

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הורה ליו"ר המועצה הדתית בעיר עו"ד דן פנחס לסגור את את בתי הכנסת ברחבי העיר לתפילות. זאת בעקבות הפרות חמורות שנעשו בשבת בבתי כנסת בעיר של הנחיות הממשלה בעניין התנהלות בתי הכנסת בזמן מגפת הקורונה. מהעירייה הבהירו כי "במטרה למנוע הדבקה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות בדבר התקהלות, ניתנה הוראה גורפת לסגור את כל בתי הכנסת בעיר". נציין כי בשבוע שעבר נסגרו מספר בתי כנסת בעיר, בהם בית הכנסת "אוהל משה" בהרצליה פיתוח, "בית יואל" בהרצליה ב' ובתי הכנסת בשכונת יד התשעה.

נכון להיום, הנחיות הממשלה מאפשרות לקיים תפילה בבתי הכנסת בהרכב של עד עשרה אנשים ובטקסים דתיים כמו הלוויות וחתונות – עד 20 אנשים, בכפוף לשמירה על מרחק של שני מטרים בין מתפלל אחד לרעהו. לפי דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שמייעץ למשרד הבריאות, שפורסם לאחרונה בתי כנסת וישיבות הם המקומות שבהם התבצעה ההדבקה המשמעותית ביותר בקורונה – יותר מרבע (29 אחוז) מההידבקויות המוכרות בישראל התרחשו בבתי כנסת. הדוח כולל ניתוח אפידמיולוגי מקיף של יותר מ-50 אחוז מהחולים המאומתים עד כה.

יו"ר המועצה הדתית פנחס אמר בתגובה לצומת השרון: "המועצה הדתית ערה לסיכון הרב שבהדבקות בנגיף הקורונה. ידוע כי מתפללים רבים הינם בקבוצת סיכון. מבדיקה שערכנו הסתבר שלא כל הגבאים מסוגלים לעמוד בדרישות ובהנחיות של משרד הבריאות, לשמירה מפני הידבקות בנגיף הקורונה. גבאים פנו אלי מיוזמתם והעלו את הבעיה של חוסר היכולת שלהם לאכוף את התקנות. בעקבות כך התייעצתי עם רבנים וראשי קהילות. העליתי בפניהם את הסיכון בתפילה בה מתכנסים מתפללים במקום אחד. כמו כן פנינו לגבאי בתי הכנסת לשמוע את תגובתם. רבים מהגבאים מסרו שביוזמתם סגרו את בית הכנסת.

"מול עינינו עמדה החלטה של רבנים ידועי שם לסגור את בתי הכנסת בעירם או שפסקו שיש לסגור את בתי הכנסת בשל הסכנה הגדולה. בין הרבנים היו הרה"ג דוד יוסף שליט"א, הרה"ג ציון ערוסי שליט"א שהורה לסגור את בתי הכנסת בקריית אונו, ורבנים אחרים. בעקבות כך ולאחר התייעצות עם רבנים וראשי קהילות פניתי לגבאים וקראתי להם לסגור את בתי הכנסת. הגבאים גילו היענות רבה מתוך הבנת המצב הקשה. רב השכונה הרב י.י. נקי הורה לסגור את בתי הכנסת בשביב, הרב ישראל הלפרין הנחה את כל קהילת חב"ד לסגור את בתי הכנסת. כך עשו ועושים בימים אלה גבאים רבים אחרים. פנייתנו זאת, נעשתה בכאב לב ועצב רב. מעולם לא נסגרו בתי כנסת – אף לא במלחמות ואולם המצב הקשה מחייב אותנו לנהוג בזהירות ואחריות. אנו מתפללים למניעת המגיפה ולרפואתם של החולים. כן אנו מחזקים את ידיהם של כל הקשורים  למערכת הרפואית, לרופאים והאחיות וכל העוסקים במלאכת הקודש לטיפול ולמניעת התפשטות הנגיף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרצליה הצעירה

    למצער שרק כעת נזכרו. זו מגפה לא מלחמה. כל תושבי הרצליה בסכנה בגלל העיכוב בהנחיה שלא להתגודד. איך אתם לא מתביישים.! לסכן אוכלוסיה שלמה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר