שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

סקר: 68 אחוז מתושבי הרצליה מעדיפים להשאיר את שדה התעופה

בסקר, שהזמין מטה המאבק לבינוי שפוי ונערך על ידי מכון הסקרים מאגר מוחות, השתתפו 500 נסקרים תושבי העיר. 66 אחוז מהם חושבים שהשדה לא מהווה מטרד. מטה המאבק: "נחריף את הפעולות נגד הפינוי בחודשים הקרובים"

פורסם בתאריך: 27.10.20 13:15

82 אחוז מתושבי הרצליה חושבים ששדה התעופה בהרצליה לא מהווה מטרד (66 אחוז), או שהוא מהווה מטרד במידה מועטה (16 אחוז). כך עולה מסקר דעת קהל שנעשה בהרצליה עבור מטה המאבק לבינוי שפוי. בסקר, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, השתתפו כ-500 תושבי העיר בגיל 18 ומעלה.

עוד עולה מהסקר כי 68 אחוז מהנסקרים מעדיפים לשמור על שדה התעופה לצד בנייה של מספר מצומצם של יחידות בצפון העיר, לעומת 32 אחוז שמעדיפים פינוי של שדה התעופה ובנייה של 15 אלף יחידות בשטח צפון העיר. רוב התושבים מסכימים עם הטענות של מטה המאבק כי מספר התושבים בהרצליה יוכפל כאשר לתשתיות העירוניות אין שום יכולת לקלוט מספר כזה של תושבים. 91 אחוז מהנסקרים חושבים כי יישום התוכנית יביא לעומס רב ולבעיות חניה ותחבורה בעיר ולעומס רב על התשתיות הפיזיות הקיימות בעיר. 80 אחוז מהם חושבים כי מערכת החינוך בעיר לא ערוכה לתוספת המדוברת ביחידות ובתושבים. לשאלה "האם ראש העירייה משה פדלון צריך לעמוד בראש המאבק נגד פינוי השדה ובניית 15 אלף יחידות דיור חדשות" השיבו 73 אחוז מהנסקרים כי הוא צריך לעמוד בראש המאבק.

בשנים האחרונות מתנהל מאבק של מטה המאבק לבינוי שפוי של תושבי הרצליה ושכונות צפון העיר לצמצום תוכניות הבניה המאסיביות בעיר ובהן צמצום תוכנית הבניה של הוותמ"ל בשטח שדה התעופה והשארתו בהרצליה בטענה כי התוכנית היא אסון אורבני ותחבורתי. כבר שנים שסגירת שדה התעופה הרצליה והעתקתו למקום אחר עומדת על הפרק כשהמקום האחרון שעליו דובר הוא במזרח העיר חדרה. נזכיר כי לפני שנתיים ועדת השרים לענייני דיור, בראשות שר האוצר דאז משה כחלון, הכריזה על מתחם קריית המסלול בהרצליה, שבשטחו פועל כיום שדה התעופה בעיר, כעל מתחם מועדף לדיור ותוכנית הבניה עברה לקידום במסלול המהיר של הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור). לפי התוכנית של הותמ"ל שהופקדה בדצמבר 2019, יקומו בשטח שדה התעופה 1,940 יחידות דיור בבניינים שיתנשאו לגובה של 25-10 קומות. התושבים יצאו להפגנות רבות והגישו מספר התנגדויות לתוכנית כשהאחרונה הוגשה החודש לאחר שנעשו בתוכנית מספר שינויים משמעותיים בהם הוספת מאות יחידות דיור ומגדל של עד 40 קומות.

במטה המאבק אומרים: "ההתערבות הדורסנית של הוותמ"ל לפינוי שדה התעופה יוביל לבניית 15000 יחידות דיור במגדלי ענק וגושי בטון שיהפכו את העיר לפקק תנועה ארוך, לקריסה של התשתיות העירוניות, התחבורה, הניקוז לרבות מערכת החינוך ופגיעה בריאות הירוקות ובשטחים הפתוחים האחרונים שנותרו בהרצליה. העיר תשנה את אופייה לחלוטין עקב לחצים חיצוניים של משרדי הממשלה, רמ"י וגופי נדל"ן המבקשים להקים בעיר עשרות אלפי יחידות דיור. ההתערבות הדורסנית של הוותמ"ל לפינוי שדה התעופה יוביל לבניית 15 אלף יחידות דיור במגדלי ענק וגושי בטון שיהפכו את העיר לפקק תנועה ארוך, לקריסה של התשתיות העירוניות, התחבורה, הניקוז לרבות מערכת החינוך ופגיעה בריאות הירוקות ובשטחים הפתוחים האחרונים שנותרו בהרצליה.

במטה מוסיפים: "בכוונת מטה המאבק להחריף את הפעולות בחודשים הקרובים ולפעול בחזית המשפטית והציבורית במטרה למנוע את תוכניות ועדות התכנון הממשלתיות. אנו קוראים לתושבי העיר להתעורר ולהצטרף למאבק על צביונה של העיר וקוראים לראש העיר פדלון לעמוד בראש המאבק ולהתנגד לפינוי שדה התעופה והבינוי המואץ. בכוונת מטה המאבק להחריף את הפעולות בחודשים הקרובים ולפעול בחזית המשפטית והציבורית במטרה למנוע את תוכניות וועדות התכנון הממשלתיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר