מתוך ההפגנה נגד תכנית המתאר מול בית העירייה. צילום: מטה המאבק בתכנית המתאר
מתוך ההפגנה נגד תכנית המתאר מול בית העירייה. צילום: מטה המאבק בתכנית המתאר

פעילי המאבק בתכנית המתאר רוצים להיות מעורבים במתווה החדש

במהלך חודש נובמבר יוגש לוועדה המחוזית מתווה לתכנית המתאר החדשה להרצליה, ובמטה המאבק ייפגשו השבוע כדי להיות מעורבים בגיבושו

פורסם בתאריך: 22.10.17 19:08

פעילי מטה המאבק בתוכנית המתאר של הרצליה מתארגנים כדי להיות חלק בארגון תכנית המתאר החדשה להרצליה, אשר המתווה עבורה יוגש לוועדה המחוזית במהלך חודש נובמבר הקרוב.

ב-12.9 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לאפשר לוועדה המקומית הרצליה בחינה נוספת של תוכנית המתאר. זאת לאחר בקשת העירייה למשוך את התוכנית, במטרה לבחון בשנית היבטים תכנוניים כגון תשתית תחבורתית, היחס בין שכונות ותיקות לחדשות והשלכות התוכנית על ציביונה של העיר ותושביה. עוד ציינה הוועדה בהחלטתה, כי בתוך 60 יום יגיש מהנדס הוועדה המקומית לוועדת המשנה מתווה להליך עדכון התוכנית הכולל את ההיבטים הנ"ל.

בתגובה להחלטת הוועדה המחוזית הצהיר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, כי בכוונתו להגיש תכנית ראויה, המתאימה לכלל תושבי העיר לאחר הליך יסודי של שיתוף כלל הציבור.

  • צפו בסרטון מתוך ההפגנה נגד תכנית המתאר להרצליה

לדברי פעילי מטה המאבק בתוכנית המתאר של הרצליה, טרם נעשה הליך שיתוף ציבור כפי שהובטח מאז נקבעה ההחלטה על ידי הוועדה המחוזית. לכן, הפעילים ייפגשו ביום חמישי הקרוב כדי לגבש צעדים להמשך פעולה, זאת על מנת להיות מעורבים בהגיית תוכנית המתאר החדשה.

"עד כה פנינו מספר פעמים לראש העיר ולא נענינו בתשובה כלשהי", מסביר אחד ממובילי מטה מאבק התושבים "הרצליה איכות חיים", צבי דותן. "אנחנו מצפים לגישה אחראית, גישה של שיתוף פעולה, ללא התנצחויות ומלחמות מיותרות. אנחנו מבקשים לפעול יחד, בשקיפות מלאה ובשיתוף מלא, אמיתי ויסודי, כי לכולנו מטרה אחת – טובת תושבי העיר ושמירה על ציביונה הייחודי של הרצליה.

"אנחנו מתכננים לפעול ביחד עם הרשות העירונית ככל שניתן בכדי להביא לתוכנית שפויה, מידתית ואחראית להרצליה. אנחנו תומכים בגישה של ראש העיר לפיה יש לבצע התחדשות העירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38 ובנייה בתוך השכונות הקיימות על מנת לחזק ולשפר אותן, אבל לטענתנו הכל מותנה בכך שהתשתיות יתוכננו ויבנו לפני כן באופן ראוי כנדרש. אנחנו עומדים על כך שגם הבנייה בתוך השכונות תהיה אחראית ומידתית ותתבצע תוך מתן פתרונות לתשתיות של תחבורה, חינוך ובריאות, הקודמות לכל יישום של בנייה מסיבית בתוך העיר. כמובן, תוך הליך שיתוף ציבור יסודי, אמיתי ושילוב מומחים מובילים לתכנון אורבני, על מנת שלא יווצר מצב בו נגיע לתכנית גרועה נוספת, כמו זו אשר תוכננה על ידי מחלקת מהנדס העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר