צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חדש: בואו ללמוד תנ"ך ותרמו להקמת גן במעון לנשים מוכות

במועדון רוטרי שרון הרצליה יתקיים חוג תנ"ך בהנחיית ד"ר שוש שפירא, שהכנסותיו יוקדשו להקמת מועדון ומגרש משחקים במעון לנשים מוכות בהרצליה

פורסם בתאריך: 26.10.17 09:05

מועדון "רוטרי שרון הרצליה" מזמין את הקהל הרחב ל"חוג תנ"ך בראש אחר": סדרה של שמונה מפגשים במועדון רוטרי שרון הרצליה אותם תעביר ד"ר שוש שפירא. נושא הסדרה יהיה קורותיו של דוד המלך, והמפגשים יתעמקו בשאלות כמו מיהו גיבור ומהו מנהיג. כל הכנסות ההשתתפות בחוג יוקדשו להקמת גן ילדים חדש במעון לנשים מוכות בהרצליה.

"המעון לנשים מוכות בהרצליה עבר דירה, יהיה לו בית חדש, ובמסגרת המעון החדש אנחנו דואגים שלילדים שגרים במעון יהיה מועדון ומגרש משחקים", מסביר יובל בר-נר, חבר בהנהלת מועדון רוטרי שרון הרצליה האחראי, בין היתר, על תכניות המועדון. "במסגרת הזו ציפינו את כל המשטח בדשא סינטטי ואנחנו דואגים עכשיו למתקנים שיהיו בחצר כמו נדנדות ומגלשות. במקביל רכשנו ארבעה מחשבים לילדים כדי שיוכלו לשחק בהם ולהיעזר בהם להכנת שיעורי בית. השלב הבא שלנו הוא לתת שיעורים להפעלה ולעבודה עם מחשב לחברות שברחו מהבית וגרות במעון".

שם החוג שייפתח הוא "המסע מבת-שבע לאבישג השונמית" והוא יעסוק כפי שרשום בהזמנה אליו "בדרך הארוכה שעבר דויד מהיום שלקח אשת איש (בת שבע) וידעה, עד היום שלקחו למענו נערה בתולה (אבישג), והוא לא ידעה". ד"ר שפירא מסבירה כי כינתה את ההרצאות "ואף על פי כן, מלך משיח" מתוך עמדה בה היא מנסה לבחון איך מתאפשר להיסטוריון המקראי מצד אחד לגנות את דוד ומצד שני לאפשר לו להיות דמות מופת.

"אני רוצה לטעון לא את הטענה השבלונית, אלא שדרך העיצוב של הטקסטים האלה, הסופר וההיסטוריון המקראי מאפשר לדוד להיות גיבור מקראי, וגיבור מקראי זה לא מלאך, אלא מי שעובר מסע של תובנה והתוודעות אל עצמו, מה שלמשל שאול לא עובר", מסבירה ד"ר שפירא.  "אני מנסה להבין איך העיצוב הספרותי של הסופר והפילוסוף המקראי, דרך הכישלונות של דוד, מעצב דמות מופת של גיבור. ההסתכלות במפגשים היא לא דתית ומהם עולות שאלות ועולים לבטים בדבר הגבול של כל אדם, בעיקר האדם שיושב בראש הפירמידה".

ההרצאות הן יוזמה של מועדון "רוטרי שרון הרצליה" הפועל מאז 1955 למעורבות אקטיבית בחיי הקהילה ולקידום פרויקטים הומניטאריים. המפגש הראשון יתקיים ביום שני ה- 30.10 במועדון השייטים במרינה בהרצליה בשעה 20:00. מחיר כרטיס: 75 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר