בתמונה יהודית שבתאי לצד השרה לשוויון חברתי מירב כהן

"אמרתי תודה לאלו שהכינו את האירוע ותודה לאלוהים שנשארתי בחיים"

יהודית שבתאי, תושבת העיר בת ה-87, ניצולת שואה, לקחה חלק בפרויקט הייחודי שמתקיים כבר ארבע שנים, "גיבורות יופי". יהודית: "מרוב ששמחתי התפרצתי לבמה"

פורסם בתאריך: 27.10.21 17:10

תושבת העיר יהודית שבתאי, שנולדה ב-1934 ברומניה, היא אחת משורדות השואה שלקחו חלק השבוע בפרויקט "גיבורות היופי" שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה. יחד עם יהודית היו עוד שלוש שורדות מהרצליה, שתיים מכפר סבא, אחת מרעננה ואחת מפתח תקוה. לצדן השתתפו  עוד עשרות נציגות מכל רחבי הארץ שזכו לעלות על הבמה באירוע המרגש. באירוע נכחו השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר התרבות והספורט חיליק טרופר.
בשיתוף הרשויות המקומיות והשלטון המקומי, נבחרות כל שנה שורדות שואה מכל רשות ומועצה ליום שכולו חג עבורן. בחציו הראשון של היום עוברות השורדות תחנות יופי, כיף ורוגע, בהן מטפחים אותן ומפנקים אותן. ובסיומו של היום הן משתתפות בטקס חגיגי, מעניקים להן את סרט גיבורת היופי ועונדים כתר לראשן.
זו השנה השביעית בה מתקיים האירוע ביוזמת אל"מ במיל' רונית לב, מובילת מיזם "מגשימים חלומות קטנים לאירועים גדולים". מטרת האירוע הינה לשמח ולהגשים חלום לכמות גדולה של נשים גיבורות ולתת להן הזדמנות ליום אחד לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק. השנה האירוע היה אמור להתקיים בספטמבר בסמוך למבצע "שומר החומות" ולכן נבחרו להשתתף בו לוחמות ההגנה אווירית.

יהודית שבתאי, המתגוררת כבר 74 שנים בהרצליה, מספרת בהתרגשות: "מרוב ששמחתי, התפרצתי אל הבמה, הייתי חייבת לדבר. הייתה הרגשה יוצאת מהכלל, היו ניצולות שואה מכל הארץ, הייתה מישהי בת 100. אלן שהכינו את האירוע עבדו כ"כ קשה, לכן התפרצתי להגיד תודה להם ותודה לאלוהים שנשארתי בחיים והגעתי לגיל שאני עוד יכולה להשתתף בתחרות מלכת יופי.

שבתאי, שהייתה בת 5.5 במחנות ריכוז בגרמניה, לא מפסיקה להתרגש: "המדינה מרגשת אותי. כשהודיעו לי על הקמת המדינה זה כמו שהמשיח הגיע. אין דבר יותר יקר מהמדינה שלנו. אני רוצה שגם לנינים של הנינים שלי תהיה מדינה ושלא יגרשו אותם מפה".

לצדה של יהודית, השתתפו שורדות שואה רבות, בהן גם קלרה הרשקוביץ בת 89 מהרצליה, כרמלה בן יהודה בת 93 גם היא מהרצליה, פאולינה לזרוביץ בת 82 גם היא תושבת הרצליה, פני שטרן בת ה-81 ורבקה כספי בת ה-89 מכפר סבא, שושנה טובל בת ה091 מפתח תקוה, ולאה ברקוביץ' בת ה-84 מרעננה.

אל"מ רונית לב, יוזמת האירוע, אמרה: "מדובר באירוע שלא יהיה עוד שנים רבות ואנו רואים בו שליחות. רק השבוע הלכה לעולמה בגיל 98, שורדת שהייתה אמורה להשתתף באירוע. הנשים שורדות השואה כבר מבוגרות ולא יהיו כאן לעוד זמן, אנחנו מלוות אותן, מקשיבות להן, מפנקות אותן במטרה לייצר חוויה שתישאר איתן לעוד שנים. מעגלי הקשר יישמרו והנשים יזכו לחיבוק חם לא רק באירוע אלא לתקופה ארוכה יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר