כולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי
כולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי

כולל שהוקם לאחרונה מעורר התנגדות: "השתלטו על בית נטוש ובונים בו חדרים"

הצעתו של יריב פישר להעביר את הכולל שברחוב נורדאו בהרצליה בגלל שאינו תואם את אופי השכונה, נדחתה בישיבת המועצה. ראש העיר: "חריגות הבנייה פורקו"

פורסם בתאריך: 27.11.17 08:40

כולל ברחוב נורדאו בהרצליה מעורר מחלוקת קשה בין תושבי העיר בעוד שסביבו מתקיימת בנייה בלתי חוקית. לטענת תושבי הרצליה החילונים, הכולל פוגע במרקם החילוני של הסביבה בה הוא נמצא. למרות זאת, הצעתו של חבר מועצת העיר, יריב פישר, להעביר את הכולל למבנה ציבורי אחר, זכתה להתנגדות וירדה מסדר היום. ראש העיר השיב בתגובה כי לקיום הכולל אין צורך בהיתר מיוחד וכי כל חריגת בנייה במקום תפורק.

"הדבר הזה היה בית קטן וישן עם מרפסות. היום, מעבר לזה שסגרו בו את כל המרפסות והוסיפו אותן למבנה, בנו למטה מבנה מעמודי פלדה שעומד שם עד היום, השתלטו על בית נטוש שהיה ליד המבנה של הכולל ובונים שם כרגע חדרים על חדרים", מספרת תושבת המתנגדת לקיום הכולל.  "לפני מספר חודשים התחילה שם תנועה מאוד ערה. ראיתי שיש שם פתאום בנייה מאוד מסיבית והתקהלות של אוכלוסייה דתית חרדית. כשעברתי שם ונתקלתי באחד הבחורים, צעיר חרדי, הוא סיפר לי שהוא בכלל מחולון ושהם ישנים במבנה. לדבריו בחודשיים האחרונים מגיעים לשם בחורים ממקומות שונים בארץ, ישנים שם וחוזרים רק בסופי השבוע".

כולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי

תוספות הבנייה בכולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר העלה יריב פישר הצעה לסדר בדבר הכולל ברחוב נורדאו 5. לפי ההצעה לסדר, מזה תקופה ארוכה פועל הכולל בתוך שכונת הרצליה ב' ללא כל אישורים מוסדרים והיתרים. עוד הוסיף פישר כי הכולל אינו קשור לסביבה הטבעית והחילונית של השכונה ופוגע במרקם החיים בה. "השכונה מתאפיינת בציבור חילוני מאוד ששומר על הצביון שלו, כך שהכולל אינו קשור בשום צורה לשכונה", הסביר פישר והוסיף: "להבנתנו, המקום פועל בניגוד לחוק. יש שם מבנים לא חוקיים שלאט לאט הקימו, בין אם זה פרגולות, לול, מבנה מסוכן וכן הלאה. קורים שם הרבה מאוד דברים, שזה בטח לא המקום עבורם ובטח לא קשורים למבנה מסחרי שהיה אמור להיות שם. בהרצליה ב' מתקיימת אכיפה חמורה מאוד של מחלקת הפיקוח. אני בעד אכיפה, אבל חושב שכאשר עושים אותה היא צריכה להיות שווה".

בתגובה לדברים שהציג פישר הסביר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "על פי החוק, להפעלת כולל אין צורך באישור ואין לו צורך ברישיון עסק במדינת ישראל. לפני מספר חודשים הובא לידיעתי עניין חריגות הבניה בכולל ברחוב נורדאו 5 בהרצליה ב'. אני אישית יחד עם מהנדס העיר יצאנו למקום, ערכנו סיור בכל המבנים ואכן התגלו חריגות בנייה וניתן צו להרוס את כולן באופן מידי. הגיעו אלי משלחות המתנגדות לכך והופעל עלי לחץ מירושלים, אבל לא נכנעתי, ואכן פקחים דיווחו לי לאחר מכן שכל חריגות הבנייה הלא חוקיות נהרסו. הנחתי את מהנדס העיר מאז לערוך מעת לעת ביקורות ובמידה וישנם חריגות בנייה יש לפעול לאלתר על פי דין בנוגע אליהן. כל חריגה תפורק, אני מבטיח לכם".

בתום הדיון הסוער שנערך בעניין, הוסרה ההצעה מסדר היום ותושבי הרצליה ב' ופעילי 'הרצליה חופשית' אשר נכחו בישיבה קמו ויצאו ממנה בהפגנתיות.

כולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי

כולל ברחוב נורדאו בהרצליה צילום: פרטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רוני

    ראש העיר נותן לפורעי חוק לעשות כרצונם. הבניין הוא בניין לשימור שנסגרו בו מרפסות נחפרו חללים מתחת לאדמה הוקם מקווה וכל זאת בעצימת עין של ראש העיר. תוהה רק מה היה קורה אם אזרח מן השורה היה עושה את זה.

  2. דנית

    המקום נמצא כבר עשר שנים שם,אני גרה ליד במסילה ודווקא נעים לראות יהודים שומרי מצוות במקום. המבנים למטה מושכרים ומשולמים במלואם ע״י הישיבה לבעלים כמו כן ארנונה מים וחשמל לעירייה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גר באזור ומכיר את המקום מצוין אין שם בעיות. הכולל הזה כבר פועל 10 שנים ולא הוקם אתמול צריך לבוא לראות בפנים שרוב המתפללים שם הם התושבים שגרים באזור. אם זה מפריע ל2 אנשים אז לא קרה כלום כי לרוב אנחנו מאוד אוהבים את המקום

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המקום בן עשר שנים משמש את הציבור הרחב של האזור שמגיעים למקום מידי יום ישנם תלמידים שלומדים במקום יום ולילה המקום הוא מקום חם וטוב ומקבל כול אדם באשר הוא לא חיב להיות אדם דתי כדי להיכנס אני מתגורר בשכונה מזה שלושים שנה וחושב שהמקום חיובי לשכונה המקום לא נתמך על ידי שום גוף מלבד תרומות של אנשים .

  5. ציפי

    יושבים שם אנשים ומשכנעים ילדים להכנס לטבילה במקווה אולי בעינך זה לגיטימי בעיני זה לא… והידע הנרחב שיש לך ולדנית למעלה מעלה קצת תהיות לגבי אמינותכם

  6. ותגידו שזה לא נכון

    זה עובד ככה (עוד פוסט בגלל שהרגזתם אותי)
    בהתחלה הם נורא ענווים…
    לאחר מכן הם מגששים…
    לאחר מכן הם תוקעים יתד…
    לאחר מכן הם שמים סוכך…
    לאחר מכן הם מסמנים מטראז'…
    לאחר מכן הם בונים בניין….
    לאחר מכן הם מסמנים תחום מסופח….
    לאחר מכן הם מתחילים לדרוש…
    שלא ייסעו שם בשבת..
    שלא יאכלו שם אוכל טרף..
    שיכבדו את מנהגיהם…
    שיסבלו את רעשיהם…
    ותוך זמן קצר….
    מתחילים להתווסף אליהם עוד ועוד ועוד שכנים..
    ואז זה כבר מתחיל להסתבך..
    בפרק זמן קצר הם מתחילים להשתלט על השכונה…
    מסמנים עוד ועוד מטרות..
    מתחילים להציק לנשים שהולכות "לא צנוע" מספיק לטעמם…
    וכפועל יוצא….
    רבים מדרי השכונה המקוריים נאלצים לעבור דירה..
    כך היה בפרדס חנה..
    כך היה באינסוף מקומות בארץ…
    ואחרי זה תגידו לי שאני קיצונית….

  7. ריטה

    אני תושבת השכונה והמקום הזה הולך וגדל ונהיה מפגע ציבורי. הצעירים החרדים כמובן לא באו מהשכונה הזו.
    תושבי הרצליה ב הם חילונים שמן הסתם עובדים לפרנסתם ואין להם כוח להתעסק עם העניין הזה אבל בעתיד הלא רחוק כולנו נבכה שלא עשינו כלום

  8. אוסנת

    אני אדם ירא שמיים ואוהב בריות
    תושבת השכונה הנפלאה הזו שני רבות!

    המבנה מעולם לא היה נטוש, עם כי לתקופות לא מאוכלס.
    בין מבקרי המון אכן תושבי השכונה וזכור לו לא מעט תהלוכות שמחות של הכנסת ספר תורה.
    אולם ואבל גדול מאוד, לאט לאט מבית תפילה צנוע במקום הפך לישיבה, לכולל, לחצר ״אדמור״.
    למול עננו, בצורה לא מכבדת, נחפרים להם חדרים, קונטרוקציות נבנות, גלישה לשטחים ציבוריים, לולים, מצוקת חנייה שגם כך יש, מבנה לשימור לשימור מאבד חזות והכל בכניסה לשכונה נעימה וותיקה.
    כל זאת ללא התרים ובקשת רשות או הצבת שלטים ויכולת שכנים להביע התנגדות.
    שבועיים נסגר בצורה מגוחכת מבזה ומעליבה.
    כמובן שאחוש תרעומת.
    בעוד ש…
    באותו רחוב, מספר בניינים, המון משפחות, תושבים ותיקים מאוד, משלמי מיסים אף הם, פונות בדרכים המקובלות,
    הנדרשות בחוק, לבקשת חיזוק מבנים, שיפור איכות חיים, וטיפולים אקוטיים במסגרת תמ"ר, נתקלות בדחייות, סרובים, סחבת, חוסר עניין, ועדות שלא מתקיימות.

    עניין של איפה באיפה.
    זה לא מקובל, מקומם ומכעיס.

  9. יונתן

    למה אתם לא צועקים על המסגד שיושב ליד נוף ים שבאים עשרות מוסלמים ומשטלטים על האזור שם !!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר