צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סעו לאט: 64 איש נפגעו בעשור האחרון בתאונות בהרצליה בכבישים רטובים

בשנה שעברה נפגעו חמישה בני אדם כתוצאה מכבישים רטובים וחלקים בעיר. 24 איש נהרגים מדי שנה בכבישי הארץ כתוצאה מכבישים רטובים, בוציים וחלקים

פורסם בתאריך: 27.11.17 13:03

בשבוע שעבר קיבלנו תזכורת ראשונה לכך שהחורף כבר כאן, עם מטח גשם משמעותי ראשון שהפך את הכבישים לחלקים, בוציים בחלקם והרבה פחות בטיחותיים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מאלף בני אדם נפצעו באורח קשה.
עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע מדי שנה נהרגים 24 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, ולמעלה מ- 1,500 בני אדם נפצעים מדי שנה בתאונות דרכים שמתרחשות בכבישים רטובים או בוציים.

בהרצליה נפצעו בעשור האחרון 64 איש בתאונות בכבישים חלקים ורטובים, מתוכם תשעה קשה. ב-2016 נפגעו בתאונות הנובעות מכביש רטוב וחלק חמישה בני אדם, שניים מהם באורח קשה.

שלוש הערים הגדולות מובילות את רשימת הנפגעים, ובראשם ירושלים, בה נפגעו בעשור האחרון 890 בני אדם, שבעה מהם נהרגו. בתל אביב נפגעו 710 בני אדם ושבעה מהם נהרגו, בחיפה נפגעו 575 בני אדם וחמישה נהרגו.

באור ירוק מבהירים כי אחת הבעיות של החורף הישראלי היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש. אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש רטוב, מוצף, או מכוסה בבוץ דורש מהנהגים לנהוג באופן שונה, להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערים לסכנת ההחלקה בתנאי הדרך המשתנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר