האופנוע של דימה אודוד ז"ל בזירת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
האופנוע של דימה אודוד ז"ל בזירת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

371 רוכבי אופנוע נפגעו בהרצליה בעשור האחרון

עוד עולה מנתוני "אור ירוק" כי שנת 2017, שעוד לא הסתיימה, היא השנה עם כמות ההרוגים הרבה ביותר ב-15 השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 19.12.17 08:45

לפני כשבוע וחצי נהרג דימה אודוד, בן ה-30, עובד באגף תב"ל בעיריית הרצליה, כשהתנגש עם האופנוע שלו בתחנת אוטובוס ברחוב הרב קוק בעיר. מותו נקבע במקום.

מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי 2017 היא השנה עם כמות ההרוגים הגבוהה ביותר של רוכבי אופנועים וקטנועים ב-15 השנים האחרונות בארץ. 61 איש נהרגו השנה בתאונות אופנועים, והשנה טרם הסתיימה. בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו 371 רוכבי אופנועים וקטנועים בעיר הרצליה בפרט, בהם הרוג אחד ו-34 פצועים קשה.

עוד עולה מהנתונים כי בעשור זה נפגעו למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים בתוך ערים ויישובים בארץ, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ- 2,300 נפצעו באורח קשה בתאונות רכיבה על אופנוע. ב-2016 נהרגו 43 רוכבי אופנוע, ב-2015 נהרגו 56 בני אדם ובשנת 2014 נהרגו 37 רוכבי אופנועים וקטנועים.

הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי למדי בישראל. מזג האוויר בארץ נוח לרכיבה בכל עונות השנה, ומדובר בכלי רכב זול, חסכוני בדלק, שפותר את מצוקת החניה, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, אז ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי.

יחד עם זאת, מחקרים מראים כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי שבעה מאשר כלי רכב פרטי. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב.

הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר בכלי רכב לא יציב ועם זאת כאמור פופולרי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.

"מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה.  "על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של רוכבי האופנועים והקטנועים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים. יש להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר