פארק הרצליה, משה פדלון. צילומים עזרא לוי
פארק הרצליה, משה פדלון. צילומים עזרא לוי

בשני: ראש העיר בוועדת הפנים של הכנסת בדיון על חוק המרכולים

הוועדה תדון בהצעת החוק לסגירת מקומות ועסקים בשבת, פדלון צפוי להגיע: "מתנגד נחרצות לחוק, אפעל לשימור הסטטוס קוו בעיר". גם "הרצליה חופשית" תומכת

פורסם בתאריך: 31.12.17 16:02

ועדת הפנים של הכנסת תדון מחר (ב') בהצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות (חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה), שזכתה לכינוי "חוק המרכולים". מעיריית הרצליה נמסר כי ראש העיר משה פדלון יגיע לישיבה על מנת להשמיע את התנגדותו לחוק אשר נועד למנוע פתיחת עסקים בשבתות. פדלון אמור להיות בין הדוברים הראשונים בישיבה.

היום אמור היה פדלון לקבל לידיו את נוסח הצעת התיקון חוק העזר העירוני בהרצליה כך שיבטיח פתיחת מקומות בשבת, ובעוד עשרה ימים תובא לאישור מועצת העיר.

לצד זאת, בכלי התקשורת פורסם כי הקואליציה משקיעה מאמץ באישור החוק, ואם יאושר בוועדה הוא צפוי לעלות כבר באותו יום לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

מאז אושר חוק המרכולים בקריאה ראשונה בכנסת, עמלות עיריות בארץ לנסח חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת. ראשון לציון כבר עדכנה את חוק העזר שלה, ובגבעתיים אמורה מועצת העיר לדון בכך מחר.
"אני מתנגד נחרצות לחוק המרכולים. בכוונתי להמשיך ולשמור על האיזון הדו קיום ומצב הסטטוס קוו הקיים בהרצליה, בה התושבים חיים ונותנים לחיות תוך הבנה וכבוד הדדי. אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי על מנת להשאיר המצב הקיים", מסר ראש העיר פדלון. "מטרתנו היא לשמור על הנוהג ועל הסטטוס קוו בעיר, שקיים כבר למעלה משלושה עשורים, אשר מכבד את תושביה החילוניים והדתיים של העיר".

בתוך כך, הפעיל החברתי עמית מרלה מארגון "הרצליה חופשית" מברך את פדלון על עלייתו לירושלים ומעביר מסר של פיוס ואחווה. "זו ישיבה מכרעת ואם החוק עובר בישיבה יואץ קידומו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כדי לאשרו סופית", מסר מרלה. "לפי הלו"ז הזה, ייתכן כי הרצליה תפספס את עדכון חוק העזר. לישיבה הקודמת לא הגיע אף ראש עיר. אם פדלון אכן מתנגד לחוק המרכולים כפי שאמר, שיעלה לכנסת ויביע את התנגדותו. אם הוא עולה, גם אני עולה!".

אגב, אחת מחברות ועדת הפנים של הכנסת היא ראשת עיריית הרצליה בעבר, ח"כ יעל גרמן. יו"ר הוועדה הוא ח"כ דוד אמסלם, שמונה לאחרונה כמחליפו של ח"כ דוד ביטן כיו"ר הקואליציה. גם ביטן חבר בוועדת הפנים, לצד הח"כים אורן חזן, אחמד טיבי, זוהיר בהלול, תמר זנדברג, בצלאל סמוטריץ' ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר