משה פדלון וחברת הוועדה, ראשת עיריית הרצליה בעבר ח"כ על גרמן. צילום: עמית מרלה
משה פדלון וחברת הוועדה, ראשת עיריית הרצליה בעבר ח"כ על גרמן. צילום: עמית מרלה

צפו בראש העיר בכנסת: "חוק המרכולים יגרום למשברים וקונפליקטים"

משה פדלון עלה לירושלים, להיות נוכח בדיון בוועדת הפנים של הכנסת על חוק המרכולים, וקיבל את רשות הדיבור: "יש בהרצליה מרקם אוכלוסייה ייחודי. למה לפגוע בו?"

פורסם בתאריך: 1.1.18 13:11

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, השתתף היום (שני) בישיבת ועדת הפנים של הכנסת על חוק המרכולים. במהלך הישיבה פנה פדלון ליו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם, ביקש את רשות הדיבור ואמר בין היתר:
"קבלת הצעת החוק תגרום לקונפליקטים ומשברים בהרצליה וברשויות אחרות. אני מעוניין לעדכן את חברי הוועדה כי 22 אלף תושבים ביקרו בשבת שעברה בקניון שבעת הכוכבים. בהרצליה נשמר הסטטוס קוו במשך למעלה משלושה עשורים. הקואליציה העירונית בנויה על סיעות מרצ, ש"ס, דגל התורה, הבית היהודי, יש עתיד. יש בעיר מרקם אוכלוסייה ייחודי – מדוע לפגוע בו?".

עוד קודם לכן, כתב פדלון בדף הפייסבוק שלו: "עליתי לירושלים כדי להשמיע את קול העיר ולהתנגד לפגיעה בסטטוס קוו שמתקיים כל כך טוב בהרצליה שלנו".

 

חוק המרכולים עורר היום סערה לקראת אישורו במליאת הכנסת. הקואליציה מתקשה להשיג רוב לאישורו, בין היתר בגלל היעדרותו של ח"כ יהודה גליק מסיעת הליכוד בשל פטירתה של אשתו היום בבוקר ממחלה. האופוזיציה סירבה להתקזז בשל היעדרותו של גליק, וגם סיעת ישראל ביתנו, החברה בקואליציה, הודיעה כי לא תתמוך בחוק ולא תתקזז עם גליק.

חוק המרכולים, אם וכאשר יעבור, יהיה בתוקף לחמש שנים לפי הוראת שעה שנקבעה היום בדיון, ובכל מקרה לא יכלול חנויות נוחות בתחנות דלק. כמו כן, תוחרג ממנו העיר אילת.

עמית מרלה, הפעיל ב"הרצליה חופשית", הגיע לדיון בוועדת הפנים בכנסת, ומסר: "אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות עם ראש העיר והוא אכן עלה לכנסת והציג בוועדת הפנים את דרישת רוב תושבי הרצליה לשמירה על הסטטוס קוו כפי שהוא. יישר כח. כעת מצפים להעברת עדכון חוק העזר במועצת העיר בעוד כעשרה ימים. מקווים שזה לא מאוחר מדי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנה

    אנחנו לא בעד סגירת המרכולים אלא אדון משה פדלון העשיר את תושבי הרצליה מאיפה זה בא ?אז למה שלא יהנו ויבזבזו פחי האשפה סתומים מקניות ורכישות קידום עסקים חחחחחח

  2. אלי

    בושה וחרפה לראש העיר שנוסע לירושלים כדי לתמוך ולעודד חילול שבת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר