עליזה כהנא עם ראש העיר משה פדלון וסגניתו מאיה כץ
עליזה כהנא עם ראש העיר משה פדלון וסגניתו מאיה כץ

"למימונה שלנו מגיעים גם הרבה אשכנזים כדי להכיר ולקלוט אווירה"

עליזה כהנא משיכון ויצמן עורכת מימונה מקומית וצופה קהל רב שיבוא לאכול מופלטות ולסלסל בצוותא

פורסם בתאריך: 6.4.18 20:01

"אני עושה מימונה מיני עירונית" – כך מגדירה עליזה כהנא את המימונה אותה היא עורכת במוצאי שבת, במועדון הקהילתי ברחוב הגאון מווילנה בשיכון דרום, אותו היא מנהלת בהתנדבות כבר 15 שנים. כהנא, אם לשניים ("בן 30 ובת 29 שנמצאת כרגע בנפאל", היא מעדכנת), היא עובדת עירייה המנהלת את אולם הספורט בתיכון הראשונים ובזמנה הפנוי מתנדבת בחלוקת סלי מזון לנזקקים בהרצליה.

"בכל שנה אני עורכת במרכז הקהילתי אירוע מימונה של 200-300 איש. בכל השנה מתקיימים בו אירועי שירי ארץ ישראל. במימונה אני מביאה אומן, השנה יופיע שימי רון, והמימונה זו הזדמנות לגוון עם קצת מזרחי.

"אני ועוד פעילים עושים את הכל בהתנדבות, יחד עם עוזר ראש העיר ששון מועלם שהוא תושב המקום. בערב המימונה נכין מופלטות במקום, נביא עוגיות מרוקאיות, יין, עוגות מרוקאיות. לא יחסר דבר. אנחנו מתחילים ב-20:30, המקום מלא בתושבים שהולכים ובאים, מביאים עוגות, מופלטות, שתייה, כיבוד, והכל חופשי, בלי תשלום ובלי כלום. המקום קטן, חם ואינטימי, לא נכנסים בו יותר ממאה איש, אבל השנה יבואו הרבה כי רוצים לשמוע את שימי רון".

ספרי על ההכנות למימונה. מי עוזר לך לקראת האירוע?

"חברות מועדון הזמר מהשכונה עוזרות עם הכנת הכיבוד ומביאות עוגות, ריבות תוצרת בית, עוגיות שהן אופות, כל אחת מביאה משהו ובסוף יוצא שיש לנו הכל מהכל. אנחנו מביאות דג חי שמסמל פריון ועליו שמים כסף כסמל לברכה, הצלחה ופרנסה. זה אחד ממנהגי החג שלנו. ואני גם נוסעת על חשבוני לפתח תקווה כדי לקנות עוגיות ולהשלים את שולחן החג. עדנה חולי מהמועדון מכינה את התפאורה היפה והעיצוב האותנטי, האחיות שלי עוזרות".

עליזה כהנא במימונה

עליזה כהנא במימונה

מי אחראית על המופלטות?

"אני קונה את כל המצרכים ומכינה את הבצק שעה-שעתיים לפני שהאנשים מוזמנים בצאת השבת. אחרי שעה הבצק תופח, אנחנו מביאות פלטות חשמליות ומכינות על המקום לפחות 200 מופלטות".

כבר תפרתן שמלות מרוקאיות למימונה?

"לא צריך לתפור, יש לנו מלא. לי לבד יש עשר שמלות, כל אחת מביאה מהבית שלה את מה שמונח אצלה בארון כל השנה ואנחנו נותנים לכל מי שמגיע ועושים כיף.

 

מי האורחים שמגיעים למימונה שאת עורכת?

"למימונה שלנו מגיעים הרבה אשכנזים ובני עדות אחרות, כדי להכיר ולקלוט את האווירה. בגלל שזה במקום סגור ואינטימי ולא בפארק המוני וגדול, אנשים שמחים להגיע ומרגישים בנוח. בכל שנה אחרי החגיגה אנחנו עורכים ערב זמר קהילתי, ונשארים איתנו גם האורחים, ולא רק בני עדות המזרח אלא גם אשכנזים. וזה מה שהכי יפה בעיני בחג הזה. זה אחד המאפיינים של המימונה שלנו: באים אלינו מכל העדות, לא רק מרוקאים. באים אנשים שרוצים לחגוג, לצאת ולהתאוורר, לראות קצת פולקלור".

עליזה, מקור שם חג המימונה הוא במזל והצלחה, כמו ממון, כסף. למי את מאחלת הצלחה ומזל?

"אני מאחלת בריאות. מהבריאות בא הכל. לכל האנשים הטובים, יהודים, נוצרים, מוסלמים – כל מי שהלב שלו נקי וצח".

מועדון קהילתי ברחוב הגאון מווילנה 13 בשיכון דרום, מוצאי שבת, 7.4 החל מ-20:30.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר