מימין: ג'קי לוי, משה להב וקובי אריאלי. צילום נורית יהלומי
מימין: ג'קי לוי, משה להב וקובי אריאלי. צילום נורית יהלומי

חרדי, בת ימי וירושלמי נכנסים לזאפה

ג'קי לוי, שיופיע עם משה להב וקובי אריאלי בזאפה הרצליה במופע "טיש בשלושה" יומיים לאחר יום ירושלים, מספר על השורשים שלהם לעיר

פורסם בתאריך: 13.5.18 08:21

ביום ראשון יציינו בארץ את "יום ירושלים", המציין את שחרורה של העיר במלחמת ששת הימים ואיחודה תחת ריבונות ישראלית. יומיים לאחר מכן יעלו שלושה ירושלמים על במת הזאפה הרצליה למופע משותף, "טיש בשלושה". אחד מצלעות המשולש, ג'קי לוי, מספר על השורשים הירושלמיים של השלישייה.

"משה להב הוא ירושלמי שעזב בינתיים את העיר. קובי אריאלי הוא ירושלמי מדורי דורות וגר בה כמעט כל חייו. ואני, הירושלמיות שלי היא בלוף. אני אמנם בן להורים ירושלמים אבל נולדתי בבת ים, גדלתי בקרית אונו ואחרי שירות בנח"ל גרתי בקיבוץ. התחלתי להיות ירושלמי רק בגיל 29, כשהגעתי כסטודנט לנחלאות, שהיתה אז המעונות של האוניברסיטה.

"כבן להורים ירושלמים חטפתי שוק תרבותי כי גיליתי שיש עוד אנשים שמדברים מוזר כמו אבא שלי. השפה מהלכת עלי קסם והתחלתי לצאת ולהסתובב ולהקשיב לאנשים, לסיפורים שלהם. ואז הבנתי למה אני אוהב את 'הגשש החיוור' ולמה אני חושב ששייקה אופיר הוא הגאונות של מספרי הסיפורים. קלטתי שיש פה תרבות עממית במיטבה, שמגיעה ממקומות עמוקים בנפש האנושית. נכנסתי לזה לעומק, התחלתי להוביל סיורים בסמטאות ובשכונות, וככה עם השנים נקשרה בי תדמית של ירושלמי אסלי, כאילו שנולדתי וגדלתי בה. אבל זה כמו לראיין את חיים טופול על העלייה ממרוקו בגלל ששיחק ב"סלאח שבתי".

 

ההופעה שלכם קשורה ישירות ליום ירושלים?

"בהופעות שלנו אנחנו נוגעים בדברים שהם בעינינו סימני הזהות בתרבות הישראלית, וירושלים היא חלק מזה, והלהקות הצבאיות הן חלק מזה, ויחסי דתיים וחילונים הם חלק מזה. ועל כל סימן כזה יש לנו משהו קומי להגיד. כי אנחנו אוהבים את הארץ ואת המקום בו גדלנו, אבל המקום הזה גם מצחיק אותנו נורא. יש פה משהו חריג. אני לא חושב שאם הייתי נולד בבלגיה היו לי כל כך הרבה חומרים קומיים.

"המופע הזה הוא סוג של קומזיץ בימתי שבו שלושה אנשים שלא שייכים לארץ ישראל הראשונה – חרדי, בן שכונות ירושלמי ובת ימי – ושלא שירתו בלהקה צבאית, שרים שירים שליוו אותנו לאורך החיים שלנו ומתייחסים אליהם. יש זמרים טובים מאיתנו, זה לא העניין בכלל. המוקד אצלנו הוא השילוב בין ההומור לשירים והסיפורים שאנחנו מספרים. זו הופעה שגם מצחיקה וגם מרגשת. זה כאילו שני קצוות. רוב האמנים בארץ בחרו צד אחד בלי להסתכן. אבל יש אצלנו משהו שאתה גם צוחק, גם מתרגש, קצת מתגעגע, קצת שמח. העירוב הזה בהופעה שלנו הוא משהו אחר".

טיש בשלושה, עם משה להב, קובי אריאלי וג'קי לוי. זאפה הרצליה, יום שלישי, 15.5 ב-22:00. פתיחת דלתות ב-20:15. כרטיס: 130 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר