טל וישראל בלו צילום עזרא לוי
טל וישראל בלו צילום עזרא לוי

בשם האב: טל בלו מהרצליה מבצע את השירים שאביו כתב והלחין

טל בלו, תלמיד תיכון חדש בהרצליה, הוציא חמישה סינגלים ובקרוב יוציא אלבום בכורה. אביו ישראל, שברזומה שלו נמצאים אייל גולן, שני צהרי וגילי ארגוב, כתב והלחין לבנו את השירים

פורסם בתאריך: 11.5.18 13:36

מאחורי לא מעט קריירות מצליחות נמצאים הורים שאפתניים. אבא ואמא של בריטני ספירס ייעדו לבתם את תפקיד מלכת הפופ עוד כשהיתה בת שמונה; ריצ'רד וויליאמס תכנן את ילדותן והתבגרותן של בנותיו, ונוס וסרינה, כך שבבגרותן ישתלטו על צמרת הטניס העולמית; ואצלנו, מבר רפאלי ומשי קליינשטיין ועד בן סהר ומאור בוזגלו, תמצאו לא פעם הורה דומיננטי שדוחף את ילדו לעבר קריירה זוהרת, לעתים כדי שהצאצא ישלים את החלום האבוד והלא מוגשם שלו.

ישראל בלו חלם להיות זמר. קצת הופיע, קצת כתב, קצת הלחין, אבל קריירה מקצועית לא יצאה מזה. בנו, טל, עושה צעדים ראשונים כזמר מקצועי, שחרר כבר חמישה סינגלים, השישי בדרך, ובמהלך הקיץ יוציא את אלבומו הראשון. האב ישראל כתב והלחין לו את שיריו – והוא ממש לא האבא ה"פושר" שדוחף את בנו קדימה.

אתה דחפת את טל לעסקי המוזיקה?

"הקריירה של טל התחילה מהחדר שיש לי בבית שבו אני כותב ויש מערכת סאונד ואני שר וכותב, והוא היה נכנס ומקשיב. יום אחד אני יושב בסלון ושומע אותו שר ואומר לעצמי שהילד שר ממש יפה. טל היה אז בערך בן 13. לקחתי את מה שהוא שר למעבד שלי ואמרתי לו 'שמע, תקשיב לילד ותגיד לי בשקט מה אתה חושב עליו' והוא אמר שהוא שר מדהים.

ישראל בלו צילום עזרא לוי

ישראל בלו צילום עזרא לוי

והבן טל מאשר: "זה התחיל מהבית. הייתי שומע את אבא שר, קורא את מה שהוא כותב, וככה נמשכתי למוזיקה. מבחינתי אני בא מבית מוזיקלי".

טל בלו, בן 17.5, תלמיד י"ב בתיכון חדש בהרצליה, הוציא עד היום חמישה סינגלים כשהאחרון ביניהם, "עכשיו בינינו", הגיע ל-80 אלף צפיות ביו-טיוב תוך שלושה חודשים. בקרוב הוא מוציא את הסינגל השישי ועוד שלושה חודשים ישיק את אלבום הבכורה שלו. מילים ולחן – אבא ישראל.

ברזומה של ישראל בלו אפשר למצוא את השיר "מלאך שומר" שכתב והלחין לאייל גולן, את "אם היא רוצה" שכתב והלחין לשני יצהרי, "ובשבוע שעבר יצא 'ריקודים עד אור הבוקר', סינגל חדש שכתבתי והלחנתי לגילי ארגוב", הוא מעדכן.

משפחת בלו מתגוררת ברחוב העצמאות בהרצליה. ישראל, בן 46, אב לשלושה ילדים, נולד וגדל בשיכון ויצמן והוא בעל מספרת "הנסיך הקטן" ברחוב סוקולוב 80 בעיר. את האבא והבן לבית בלו אני תופס, איך לא, בדרך לאולפן, בעבודה על הסינגל החדש.

"אני בעסקי מוזיקה מגיל צעיר, כותב ומלחין מגיל 15", הוא מספר בקול שקט ורגוע שלא מסגיר את היצירתיות המפעפעת בו. "כל החיים שלי אהבתי מוזיקה. כתבתי המון שירים למגירה בלי לדעת תווים ובלי לדעת לנגן. השירים, המילים והלחן, יוצאים לי מהראש, מעולם לא למדתי נגינה או תווים".

רגע, את המילים אני מבין איך אתה כותב, אבל את הלחן, המוזיקה, אתה בטח מתיישב על איזה כלי נגינה. אתה בטח מנגן על משהו.

"לא. המנגינה יושבת לי בראש, יוצאת לי מהראש יחד עם המילים. אני מקליט אותה לטלפון שלי ומשמיע למעבד שלי, והוא מעביר אותה לקלידים. כשאני כותב שיר, המילים באות יחד עם המנגינה והכל יוצא החוצה ביחד, לא משהו מסודר. המעבד לוקח את החומרים שלי ועושה מהם שיר. אבל ממני הוא מקבל מילים ולחן ביחד, למרות שלא למדתי נגינה".

יצא לך להופיע מול קהל? ניסית לפרוץ בעצמך?

"יצא לי להופיע פה ושם בגיל צעיר, אבל העבודה והחתונה והילדים שאבו אותי, אז השארתי לעצמי את הכתיבה, ואת ההופעות שמתי מאחורי. טל כבר נכנס להופעות בטבעיות, הכניס את עצמו לזה לבד, בקלות ובטבעיות".

איך הגעת לאייל גולן? בכל זאת, לא כל אחד כותב שיר לאייל גולן

"אני הרבה שנים באולפנים, ולאייל גולן הגעתי דרך המעבד שלי, דודו קומה, שהוא נגן ומעבד של אייל גולן. שלחתי לו את השיר עם דודו ואחרי שבועיים-שלושה קיבלתי ממנו טלפון שאייל לקח אותו. זו היתה שמחה גדולה בשבילה. אחר כך פגשתי אותו באולפן, שם שמעתי את הביצוע שלו בפעם הראשונה. זו הייתה חוויה אמיתית לעבוד עם זמר בקנה המידה של אייל גולן".

מה הוא אמר על השיר?

"שהוא מאד מאד אהב אותו. הוא לא שינה בו שום דבר ממה שנתתי לו. כמו שנתנו לו את השיר, ככה הוא שר אותו. לא מילה, לא לחן, שום פיפס".

איך נוצר הקשר עם שני צהרי?

"היא הגיעה אלי דרך אותו בחור, דודו קומה, והוא ביקש ממני שיר בשבילה. שלחתי לה את "היא רוצה", שני אהבה והקליטה אותו".

שני צהרי הקליטה אותו ב-2011 והעיבוד לשיר הוא קצת פופי, קצת אלקטרוני, קצת רוקיסטי. מצא חן בעיניך?

"כן, למה לא, מאד נחמד. זה שינוי. השיר היה התחלה של ז'אנר חדש, של הפופ הים תיכוני".

עבדת גם עם גילי ארגוב, הבן של זהר ארגוב.

"גילי יצר איתי קשר לפני כמה חודשים שהוא מחפש שירים ורוצה להוציא אלבום. נתתי לו את השיר "ריקודים עד אור הבוקר", לקח לו כמה חודשים לבדוק ולנסות ובסוף הוא החליט להוציא אותו. הוא שר עם שלישייה, יחד עם בן דוד שלו אליאור ארגוב ועוד חבר, חנן דהן.  גילי ארגוב ישב אצלי בגינה בבית, עברנו יחד על שירים. הוא בחור ממש נחמד, יודע לפרגן וכיף לעבוד איתו. גילי נמצא בתקופה טובה, הוא מתעסק במוזיקה וזה כבר כיוון טוב, ואני מאחל לו שעכשיו יפרוץ קדימה ויגיע רחוק".

אתה מרוצה מהבחירה שלו בעסקי המוזיקה?

"כן. מוזיקה זה חיידק, אתה נדבק בו והוא לא מרפה ממך. אבל קודם כל זו מתנה לעבוד עם הילד, אנחנו רוב הזמן יחד, נוסעים יחד לאולפנים, בוחרים את הכלים, בערבים הולכים להופעות, חוזרים יחד. אנחנו מבלים הרבה זמן בעבודה משותפת. בגיל 15 הוא הוציא את הסינגל הראשון ועכשיו הוא כבר עם חמישה סינגלים, והשישי בדרך".

בערב יום העצמאות האחרון הופיע טל בפני הקהל הביתי על הבמה המרכזית שהוצבה בשער העיר. "היה יפה מאד, הופעה טובה במגרש הביתי, עם שדר הרדיו שמעון סופר. למחרת הופענו  בפני חיילים בודדים בפארק הרצליה והם פרגנו ואהבו מאד את השירים", הוא מסכם.

שמעון סופר, די ג'יי ושדר ברדיו אמצע הדרך (90FM), ובעצמו תושב הרצליה, מנבא לטל בלו הצלחה בקריירה המוזיקלית. "אני מכיר את אבא שלו מהרצליה והוא הביא לי לשמוע שירים שלו. כשדר רדיו, מגיעים אלי המון שירים ואני שומע הרבה זמרים וזמרות אבל אמרתי לעצמי שכדאי לי לקחת את עצמי בידיים ולהאזין. וברגע ששמעתי אותו, עפתי. לטל יש קול משי. הוא מקצוען, לא בורח מהטונים, הוא כשרוני מאד. דבר נוסף, הוא קודם כל בן אדם. מקצוען, ממושמע, לא צריך שידחפו אותו יותר מדי. אבא שלו הוא מעטפת עדינה, לא יותר.

"אני מנגן אותו בכל מוצאי שבת בתכנית שלי ברדיו, "קסם הלילה", בין 23:00 ל-01:00 ואני מקבל טלפונים מדהימים: מי זה הזמר, איזה יופי הוא שר, איזה קול, כמה יפה. יש לטל את הכשרון להצליח, העניין הוא כמובן מזל, ושהעורכים המוזיקליים בתחנות אחרות יפתחו את הראש והאוזניים, ואז גם ישמיעו אותו".

טל, איפה אתה חולם להופיע?

"עד היום הופעתי בהמון מועדונים, מהרצליה עד טבריה. אני חולם להופיע בכל המקומות הגדולים של הארץ כמו קיסריה, נוקיה, מקווה להגיע גם לחו"ל".

טל בלו צילום עזרא לוי

טל בלו צילום עזרא לוי

איזה זמר אתה מעריך? מי שימש עבורך כמודל לחיקוי?

"אני מאד אוהב את משה פרץ. גוון הקול שלו דומה לקול שלי".

עם איזה זמר או זמרת היית רוצה להופיע?

"אני מתחבר לליאור נרקיס, הייתי שמח להופיע איתו".

איך אתה רואה את העתיד המוזיקלי שלך? איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים מבחינה מוזיקלית?

"עם שלושה-ארבעה אלבומים משלי, מקווה להיות זמר מוביל בתחום המוזיקה הים תיכונית".

ועד אז, מה תעשה אחרי י"ב? להקת צה"ל?

"אני הולך להיות עתודאי של חיל האוויר. יש לי לימודים של שנתיים בכפר סבא ואחר כך אוצב בבסיס של חיל האוויר. אני מניח שאשלב את המוזיקה בשירות הצבאי ואמצא את הזמן גם להתקדם עם הקריירה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר