כספים אבודים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
כספים אבודים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

יכול להיות שגם לכם יש כספים אבודים?

מהם כספים אבודים? איך יודעים אם וכמה כסף יש לנו? והאם ניתן לפדות אותו? מיקי יקוטי, אשת מקצוע מתחום הביטוח ובעלת משרד עצמאי המתמחה באיתור כספים אבודים - מסבירה הכלל. אז בואו לבדוק אולי גם לכם יש כספים אבודים שמחכים לכם

פורסם בתאריך: 7.6.21 21:13

האדם הממוצע מבלה זמן לא מבוטל במעקב אחרי כספי המשפחה, ההוצאות בכרטיס וסך החסכונות, אך חלקנו לא מודעים לעובדה כי לשכירים ועצמאים רבים בישראל יש "כסף אבוד" הרשום על שמם, ורק מחכה להתגלות. אז מהם כספים אבודים? איך יודעים אם וכמה כסף יש לנו? והאם ניתן לפדות אותו? בשורות הבאות, מיקי יקוטי, אשת מקצוע מתחום הביטוח ובעלת משרד עצמאי המתמחה באיתור כספים אבודים, פותחת לנו צוהר לעולם מרתק. לכם נשאר רק להמשיך לקרוא ומי יודע, אולי גם תרוויחו מזה.

מיקי יקוטי איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

מיקי יקוטי איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

 "פעם הייתי מאתרת לאנשים כספים בחינם"

מיקי, אשת מקצוע בתחום איתור הכספים האבודים ומי שעבדה 16 שנים בסוכנויות ביטוח, מספרת בהומור כי הכל התחיל משירות שהייתה מעניקה כדרך אגב ללקוחות בעבודותיה הקודמות "כל השנים האלה, הייתי בכלל מאתרת לאנשים כספים בחינם, כדי להציע להם אח"כ ביטוח" מספרת מיקי. "אחרי שילדתי את הבת החמישית שלי, החלטתי שנמאס לי, שלפני שעוסקים בביטוח בכלל, צריך לעזור לאנשים למצוא את הכספים האבודים שלהם בצורה מסודרת והחלטתי לצאת לדרך עצמאית".

מהם "כספים אבודים" בעצם?

לאדם הממוצע, וודאי שלשכירים שעבדו במקום עבודה אחד או יותר במהלך חייהם, מופרשים כספים לאפיקים שונים. כספים אבודים או רדומים, הם כספים השייכים לאדם מסוים (ורשומים על שמו), שמסיבה כלשהי נשכחו או שמלכתחילה לא ידע עליהם. הכספים הללו לרוב נמצאים בקופות, קרנות וכד', והם תוצאה של הפרשות כספים לפנסיה, פיצויים, ביטוחי חיים ישנים שהיה בהם מרכיב חסכון, כספי נפטרים ועוד.  אצל עצמאים, מדובר במקרים רבים בקופות שנוצרו למטרת הקלות במס ונשכחו כלאחר יד.

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

צוות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

בחלק ניכר מן המקרים, מדובר במידע שאיכשהו נפל בין הכיסאות או נשכח, לרבות לאחר מעבר דירה, גירושין, ואף טעויות הקלדה של נציג בחברות הביטוח, שגרם למכתב המודיע על קיום הקופה לא להגיע ליעדו. "חברות הביטוח שולחות מכתבים", מספרת מיקי, "אומרים לך "בוא תבדוק! אבל אנשים לא מתייחסים למכתבים מחברות הביטוח, וזה עוד במקרים בהם אנשים כן מקבלים מכתבים".

עד כמה התופעה נפוצה ועל אילו סכומים מדובר?

התופעה נפוצה מאוד, לפי דבריה של מיקי. "למעשה, לרוב מדובר על סכומים שנעים בין 15,000 ל-50,000 בממוצע" היא מספרת. "הרבה אנשים פשוט לא מכירים את האופן בו מופרש הכסף, ולא מודעים ליחס של הכסף שעובר לאפיקים שונים בחברות הביטוח. גם אם אנשים מודעים לכספים שקיבלו מהמעסיק בעת עזיבת העבודה או לסכומים הכלליים שהופרשו עבור רכיב הפנסיה והפיצויים, עדיין כספים עלולים להסתתר. אגב, גם קורים מקרים בהם אני והצוות שלי בודקים, ומגלים כי מעסיק מסוים לא העביר את הכספים שהיה צריך להעביר, ואז השירות שלנו מסייע לאותם לקוחות לפנות למעסיק בדרישה להעביר את הכסף שהיה חייב". היא מספרת.

ואיך נכנס לתמונה חוק הזנבות?

מדובר בחוק משנת 2008, שנועד כדי לאפשר לאדם לשלוט באופן בלעדי על הכסף שחסך במהלך השנים, ובהקשר שלנו, להעביר חיסכון פנסיוני ולרכז כספים מתכניות שונות, במידת הצורך. אולם, לחוק זה גם צד נוסף, לדבריה של מיקי: "אנשים רבים מקבלים הודעות מחברות הביטוח שבפועל, מצהירות כי במסגרת החוק, הכסף יעבור לחברת הביטוח X ואי התנגדות למכתב משמעה הסכמה לפעולה, או ניסוח בסגנון הזה. בפועל, הפעולה הזו יוצרת מצב שכסף עובר מחברה לחברה, וכך אדם שידע בעבר איפה נמצא הכסף, כבר לא מצליח לעקוב אחריו. בכל מקרה, החוק גרם לאנשים רבים לחפש את הכספים שלהם ולעקוב אחריהם, וזוהי מגמה חיובית בפני עצמה. עם זאת, מניסיוני אני יכולה לומר, שקשה מאוד למצוא את כל הכספים האבודים בלי אנשי מקצוע שיודעים כיצד לחפש אותם".

צות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

צות מיקי יקוטי – איתור כספים אבודים (צילום: אלי כהן)

אבל אפשר למצוא כספים לבד, לא?

"תיאורטית כן", מסכימה מיקי, "אך לא תמיד. יש את הר הכסף, שהוא חינמי אמנם, אך נותן מידע של 40%, ויש דרכים נוספות שדרכן אדם יכול לנסות למצוא את הכסף האבוד, אך אני נתקלת לא פעם באנשים שפספסו כל מיני כספים, בעיקר עקב מקרים של חברות לא פעילות או קופות לא פעילות שקשה למצוא. אף אדם מן השורה לא יכול לדעת בדיוק איפה נכון לחפש, ובהמון מקרים לקוחות קיבלו תוצאה שבהר הכסף אין כלום, ואני חיפשתי והצלחתי למצוא להם כספים".

עוד מוסיפה מיקי: "אני עובדת מול מפרקים בחברות שפשטו רגל, מול ביטוח לאומי, מול פקידי שומה שנותנים לי אישורים רלוונטיים.. בנוסף אנחנו מכירים את הנהלים של חברות הביטוח על בוריים וזה מה שעוזר לנו לדעת מראש איפה ייתכן שיש כסף עבור לקוח וכיצד ניתן למצוא אותו. בסופו של דבר, בעזרת השירות שלנו, אנשים רבים "גילו" מחדש כספים שאחרת לא היו יודעים על קיומם"

 

מיקי יקוטי איתור כספים אבודים

כתובת: לוחמי הגטאות 3, נהריה

טלפון: 052-6874694

אתר: https://myllf.co.il

פייסבוק: https://www.facebook.com/miki.yakuty

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר