אשר לקס ועמי סמולארצ'יק, מתוך הסרט פיגומים
אשר לקס ועמי סמולארצ'יק, מתוך הסרט פיגומים

המחזמר אוליבר טוויסט והרצאה של מתן יאיר: שתי המלצות לאירועים השבוע בהרצליה

מתן יאיר, המורה מתיכון היובל, מגיע לבר בעיר עם הרצאה על סרטו העלילתי הראשון - "פיגומים". טוביה צפיר וטום מתתיהו מגיעים להיכל אמנויות הבמה עם מופע ליום האחרון של חנוכה

פורסם בתאריך: 9.12.18 08:50

אוליבר טוויסט בהרצליה

במיוחד לחנוכה, יעלה בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה המחזמר אוליבר טוויסט, על פי ספרו הקלאסי של צ'ארלס דיקנס ובכיכובם של השחקן והקומיקאי טוביה צפיר בתפקיד פייגין, השחקנים טום מתתיהו ואיתן יהושוע בתפקיד אוליבר ו־30 שחקנים ורקדנים נוספים.

המחזמר מספר את סיפורו של אוליבר טוויסט התינוק, שנגנב מבית החולים ונמכר בשוק של לונדון. אוליבר מתגלגל לבית היתומים של מיסטר במבל, איש אלים וגס רוח ואוליבר וחבריו בורחים מבית היתומים אל השוק של לונדון. בשוק מכיר אוליבר את דודג'ר, ראש כנופיית הכייסים של מיסטר פייגין, שם עוברים הילדים קורס מזורז בכייסות ופוגשים לראשונה את ביל סייקס, מלך הגנבים של לונדון. הילדים יוצאים אל השוק של לונדון "לעבוד" בשביל מיסטר פייגין.

המחזמר יתקיים ביום שני (10.12), בשעה 17:00, בהיכל אמנויות הבמה הרצליה, מחיר הכרטיס 99 שקלים.

 

גרסת הבמאי

הבמאי, התסריטאי ויוצר הסרט "פיגומים", מתן יאיר, יספר בשבוע הבא בהרצליה על מקורות ההשראה לסרט, תהליך יצירתו ועל הדרך שבה בחר לשקף ולחשוף דילמות הכרוכות בהוראת כיתות אתגר. במהלך ההרצאה יוקרנו קטעים נבחרים מהסרט. יאיר שנולד בירושלים וגדל בהרצליה, מלמד החל משנת 2005 היסטוריה וספרות בתיכון "היובל" בהרצליה.

"פיגומים" (2017) הוא סרטו העלילתי הראשון של יאיר. סרטו הראשון היה הסרט הדוקומנטרי "רשום לך בת.ז. שאני אבא שלך" (2008), אשר הוקרן בסינמטקים בארץ ובחו"ל. ב"פיגומים" מגלם אשר לקס נער בן 17 שנקלע לצרות כהרגלו, ונאלץ להתמודד בבית עם אב מכה (יעקב כהן), בעודו מוצא לעצמו מודל חדש לחיקוי בבית הספר, המורה החדש לספרות רמי ערד (עמי סמולארצ'יק). התסריט לסרט נכתב בהשראת אירועים אמיתיים. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן, טורונטו ובפסטיבלים רבים ברחבי העולם וזכה בפרסים.

המפגש עם הבמאי מתן יאיר יתקיים ביום שלישי (11.12) בבר בעיר, הרצליה. פתיחת דלתות 19:00, וההרצאה תתקיים בשעות 21:30-20:00. הכניסה חופשית ומגיל 18 ומעלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר