קולאז ליד הביתאורי זהר צילום יניב לינטון מתוך הסרט אורי זהר חוזריוכי ברנדס צילום עזרא לוייורם יובל צילום: חורחה נובומינסקי
אורי זהר (צילום יניב לינטון, מתוך הסרט "אורי זהר חוזר"), יוכי ברנדס (צילום עזרא לוי), יורם יובל (צילום חורחה נובומינסקי)

מחול במוזיאון, יוכי ברנדס קופצת לביקור, ועוד אירועים השבוע בהרצליה והסביבה

עוד באירועי השבוע: הקרנה מיוחדת של הסרט על אורי זוהר, מונולוגים מהבר באמצע הבר וטיפים לשיפור הזוגיות ישירות מיורם יובל

פורסם בתאריך: 10.2.19 09:09

מחול: מופע אינטראקטיבי במוזיאון

המופע האינטראקטיבי "נע באוזן 2.0", מבית היוצר של קבוצת מחול דנה רוטנברג, יסייר ברחבי מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ויאפשר לצופים לבחור בעצמם את פס הקול ליצירה. כל צופה יקבל "מדריך שמע", שבאמצעותו, בכל שלב במופע, כל צופה יוכל לבחור את פס הקול שהוא מעוניין לשמוע. פסי הקול נעים בין טקסטים שונים, יצירות מוסיקליות מגוונות והפתעות מקוריות. רוטנברג וארבעת רקדניה שלבושים כסדרנים – ענבר נמירובסקי, עידן פורגס, עינת בצלאל וגיל קרר – מקבלים בכל פעם לשעה אחת חלל תצוגה במוזיאון כלשהו, שהופך לבימת המופע שלהם. הקהל מסייר לו בחופשיות ברחבי הגלריה בין היצירות המוצגות, שעוד מעט ייהפכו לתפאורה, כשלפתע נשמעת מוזיקה. כל אחד מוזמן להתנהל בחלל הגלריה לפי מה שמתאים לו – אפשר לשבת, לעמוד או להמשיך בסיור. אז הקהל יתבקש לבחור במדריך השמע שלו את פס הקול אשר הוא רוצה לשמוע למשל פס קול רומנטי או קומי.

המופע יתקיים ביום חמישי (14.2), מופע ראשון בשעה 20:00, מופע שני בשעה 21:30. מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מחיר כרטיס: 80 שקלים.

 

מפגש: יוכי ברנדס בספרייה בהרצליה

הסופרת יוכי ברנדס תקיים מפגש בספריה הראשית בהרצליה לרגל צאת ספרה החדש "אדל". ברנדס מגוללת את סיפור חייו של הבעל שם טוב מנקודת מבטה של בתו, אדל, שיחסיה עם אביה ידעו עליות ומורדות. היא שואבת את השראתה מארון הספרים היהודי, וספריה גם מתארים פרקים מרכזיים בתולדות הציונות. הרומן הראשון של ברנדס, "גְמר טוב", התפרסם בשנת 1997 והפך במהרה לרב-מכר והקנה לברנדס את פרסומה כסופרת. הרומן השני של ברנדס, "הגר", יצא בשנת 1998. בשנת 2005 עיבדה ברנדס את הספר למחזה, שהועלה כהצגת יחיד של השחקנית הדס קלדרון במסגרת פסטיבל תיאטרונטו, וממשיך להיות מוצג מאז בתיאטרון בית ליסין. ברנס הוציאה עוד מספר ספרים – "לכבות את האהבה" (2001), "גרעינים לבנים" (2003), "וידוי" (2005), "מלכים ג" (2008), "שבע אימהות" (2010), "הפרדס של עקיבא" (2012) ו"היהדות שלא הכרנו" (2014).

המפגש עם ברנדס יתקיים ביום רביעי, 13.2, בשעה 20:00, בספריה הראשית בהרצליה. מחיר כרטיס: 30 שקלים.

סרט ושיחה: אורי זוהר חוזר

הסרט העלילתי "אורי זוהר חוזר" יוקרן במוצאי שבת באשכול פיס ברעננה, לראשונה בעיר. עשרות שנים לאחר חזרתו בתשובה ונתק מעשייה אמנותית, שב אורי זוהר לביים סרט עלילתי, כאשר צמד קולנוענים צעירים שזה עתה סיימו את לימודיהם – דני רוזנברג ויניב סגלוביץ' – מתעדים כל רגע בתהליך. במרכז הסרט, עוקבים היוצרים הצעירים אחר זהר שמביים את סיפורה של רקדנית מצליחה שמגלה את האמונה בעקבות מפגש מקרי ונקרעת בין עול התורה לעולם הבמה. מתוך היצירה, זוהר מגלה שוב את תשוקתו האדירה לקולנוע אך גם נרתע ממנה. במהלך הסרט הדוקומנטרי, מסכים זוהר להיחשף לראשונה, ולספר את סיפורו: מילדותו והתאהבותו בקולנוע, דרך סקירת יצירותיו ועד החזרה בתשובה והחיים בין דפי הגמרא בירושלים. בסיום ההקרנה תתקיים שיחה עם במאי הסרט דני רוזנברג.

ההקרנה תתקיים ביום שבת, 9 בפברואר בשעה 21:30 באשכול פיס. מחיר כרטיס הוא 35 שקלים, וניתן לרכוש במוקד "קול טיקט" בטלפון 8864*

 

הרצאה: הכל יחסים עם יורם יובל

מה קובע האם הזוגיות שלנו תחזיק מעמד? האם מריבות מקצרות לנו לא רק את הזוגיות, אלא את החיים עצמם? למה חשוב לילדים שלנו שנדע איך לריב? כיצד כל אחד ואחת מכם יכול לטפח מערכת יחסים? הפסיכואנליטיקאי פרופסור יורם יובל, מגיע לרעננה לענות לכם על כל השאלות, וללמד אתכם דבר או שניים על מריבות וזוגיות. במציאות בה אחת מכל ארבע משפחות מתפרקת ושיעור המתגרשים בישראל עומד על 26 אחוז, פרופסור יובל מגיע להרצאה אינטימית שתיגע בקצוות החשופים של הזוגיות שלכם ותנסה להסביר כיצד ניתן לשמר את הזוגיות שלכם בעזרת כלים פרגמטיים. בהרצאה מרתקת וחסרת גבולות, ידבר פרופסור יובל על הקשיים שאנו חווים במציאת בחיר ליבנו, על הסכסוכים והקונפליקטים הנצחיים בזוגיות, ויענה על השאלה העתיקה ביותר במערכות יחסים – מי צריך לוותר בריב?

ההרצאה תתקיים ביום חמישי (14.2), בשעה 20:30 במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה. מחיר כרטיס 85 שקלים וניתן להזמין באתר או באפליקציית Funzing.

הצגה: מונולוגים מהבר

ההצגה "שיחות עם הברמן" מגיעה בשבוע הבא לבר סיאסטה בטבע בכפר סבא. ההופעה מתחילה כערב שגרתי בבר, כשהשחקן יושב בין כל המבלים בלי סימנים מסגירים, כשלפתע הוא פותח במונלוג על כל מה שעובר לכל אחד מיושבי הבר בראש, אם באותו רגע ואם ביום יום. מדובר בקטעים מרגשים, קומיים ולפעמים קצת עצובים על עבודה, אהבה, אכזבה וזוגיות. המופע מסתובב בברים שונים ברחבי הארץ ונותן טוויסט מיוחד לערב. ניתן גם לכתוב לחברי הקבוצה באתר שלהם הצעות לקטעים שיופיעו בהצגה. בהצגה הקרובה יופיע דורון בן דוד, כוכב "מטומטמת", "עיר מקלט", "פאודה".לאורך ההצגות השונות מצטרפים מפעם לפעם שחקנים שונים ומוכרים כמו דביר בנדק, דב נבון, אפרת בוימולד, עופר חיון, טלי שרון, ורד פלדמן, לירית בלבן, גבי עמרני, אלון נוימן, ריקי בליך, יניב ביטון והילה סעדה. משך ההצגה 60 דקות.

ההצגה תתקיים בבר הסיאסטה בכפר סבא, רחוב התעש 24, ביום רביעי (13.2). פתיחת דלתות בשעה 20:15, תחילת ההצגה בשעה 21:00. מחיר כרטיס 40 שקלים באתר talksbar.com.

ילדים: יחידת החילוץ על הבמה

במתחם אושילנד מקיימים ביום ראשון (10.2) הקרנה של הסרט "בלאגן בכוורת", במחיר 35 שקלים לכרטיס כולל פופקורן ושתייה. ביום שני (11.2), בשעה 17:00, תתקיים במתחם ההצגה "מפרץ ההרפתקאות", המבוססת על תכנית האנימציה הקנדית המוכרת. ביום רביעי (13.2), במסגרת סדרת הרצאות על הבר, יגיע למתחם אושילנד זוכה "נינג'ה ישראל" יובל שמלא, שגם מחזיק בתואר אלוף הארץ בטיפוס. יובל יחלוק עם הקהל את דרכו הספורטיבית, הקשיים איתם הוא מתמודד בדרכו ורצונו להפוך לאחד המטפסים הטובים בעולם. עלות הכרטיס 40 שקלים, ו-70 שקלים לכרטיס זוגי. ביום שלישי תתקיים הקרנת סרט לגמלאים, במסגרת "שלישי בשלייקס", בעשרה שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר