קניון שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי
קניון שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי

סדנאות נגרות ואוכל בקניון, הרצאה של רפי דהן ועוד אירועים השבוע בהרצליה והסביבה

עוד באירועי השבוע: יריד יד שנייה בחצר השוק, כנס בנושא זוגיות והופעה של התזמורת האנדלוסית עם שולי רנד

פורסם בתאריך: 1.9.19 17:05

1 קניון שבעת הכוכבים בהרצליה ממשיך עם פעילויות "נפגשים קבוע כל שבוע" גם במהלך שנת הלימודים עם שורה של פעילויות ללא תשלום מדי יום לילדים, ומופע שבועי מתחלף. הפעילויות יחלו ביום ראשון (1.9) בשעה 17:30 עם סדנת נגרות בה ילמדו הילדים להכין פריטי עץ וריהוט בעבודת יד. בימי שני בשעה 17:30 יתקיימו הצגות ומופעים ללא תשלום. ביום שני (2.9), יעלה המופע "היללי" – מופע לכל המשפחה עם שירי ילדים מוכרים ואהובים. בימי שלישי בשעה 17:00 ובשעה 18:00 יתקיימו סדנאות בישול “סטאר שף” בהן הילדים ילמדו להכין מגוון מאכלים. ביום שלישי הקרוב (3.9) הם ילמדו להכין מנת סושי בריאה וטעימה לבית הספר. בימי רביעי בשעה 17:30 יתקיימו סדנאות אמנות שימושית. לכבוד פתיחת השנה ילמדו הילדים ביום רביעי הקרוב (4.9) להכין קופסאות אוכל מעוצבות לבית הספר. השבוע יסתיים ביום חמישי עם סדנת פלסטלינה שתתקיים בשעה 17:30 ובה יכינו עכבר.

2 ביום שני (2.9), תתקיים בשעה 20:00 בחצר “בית קינן”, הרצאתו של רפי דהן “שער הזהב” – סיפור העלייה של ילד לארץ ישראל של שנות ה-60. דהן הוא איש חינוך, לשעבר מנהל מחוז מרכז מנהל חברה ונוער במשרד החינוך וכיום משנה לראש עיריית פתח תקוה. הוא חיבר ארבעה ספרים וביניהם “שער הזהב”, שמבוסס על סיפור ילדותו ועלה כמחזמר זוכה פרסי חינוך. זהו סיפורו של ילד, עולה חדש ממרוקו, המתגורר במעברה. במרוקו חלם על ארץ זבת חלב ודבש כמו בסיפורים, אך כאן הוא זנוח, דחוי חברתית ואינו מדבר עם איש. במציאות מנוכרת זו, המרוחקת כל כך מכל מה שחלם עליו, הוא מרגיש לפתע יד מונחת על כתפו. המדריכה אורית מכניסה אותו למגרש הכדורגל כשרגליו כושלות מרוב התרגשות, אולם בתוך זמן קצר הוא מפגין יכולות משחק בלתי רגילות ומבקיע שני שערים לטובת הקבוצה שלו. “שער הזהב” היה יותר משער במשחק כדורגל. זהו השער שדרכו נכנס לחברת הילדים בישראל של שנת 1964. מרגע זה נפתח מסע של הגשמה עצמית דרך תנועות נוער, פנימייה, צבא, עסקים, חינוך ופוליטיקה. במרכז המסע עומד תפקידו כמדריך בני נוער, שבו הפנים את תחושת השליחות, והפך ממקבל למעניק. ההרצאה פתוחה לקהל הרחב אך מותנית ברישום.

3 ביום שישי (6.9) בין השעות 10:00-15:00 במרכז צעירים של כפר סבא (מעל חצר השוק) ורחבת הפסנתר בשוק, יתקיים לראשונה יריד יד שנייה הצעיר. 25 דוכנים מהממים ומיוחדים מלאים בבגדים, תכשיטים, אקססוריז, נעליים, ספרים ועוד יעמדו לרשות הציבור לקנייה והכל יימכר על ידי צעירים כפר סבאים ובעלות שלא עולה על 50 שקלים. מומלץ לבוא מוקדם ועם תיקים ושקיות בד, כדי שנהיה אקולוגיים עד הסוף.

4 נהוג לומר שזוגיות זו עבודה קשה ושצריך לדעת להתפשר. ביום שישי (6.9) יתקיים בהוט סינמה במתחם אושילנד בשעות 9:00-12:30 כנס שתעביר ויקי בר, מטפלת ומנחה רב תחומית, מפתחת שיטת מגדלאור למימוש עצמי ולזוגיות, שמטרתו היא להסביר איך להסיר את החסמים שבתת המודע וליהנות מזוגיות שמחה וקלילה. הכנס ידבר גם אל אלו שכבר נמצאים בזוגיות ויוכלו למצוא כלים כדי לדייק אותה ולהכניס אליה יותר שמחה ומימוש. בתהליך ילמדו כיצד להסיר חסמים, לפתוח אפשרויות חדשות, יינתנו כלים ליצירת זוגיות שמחה וקלילה וכיצד לצאת ממצבי מתיחות ועצבים בקשר. בנוסף תערך מדיטציה קצרה וקלילה למימוש מה שתבקשו עבורכם. כל אחד ואחת מהמשתתפים משחררים את החסמים שלהם באופן אישי, בלי קשר לשאר ובלי לחשוף את עצמכם. הנרשמים מצורפים מידית לקבוצת פייסבוק סגורה שבה מתקיימות פעילויות בנושאי זוגיות. המחיר: 120 שקלים ליחיד, 200 שקלים לזוג.

5 ‏‏אין אדם שלא מודע לכך שפעילות גופנית מועילה לגוף ולנפש, ורבים באוכלוסייה עוסקים בספורט כזה או אחר באופן שגרתי. ביום רביעי (4.9) בין השעות ‏‏20:30‏‏-‏‏22:00‏ יגיעו ד”ר קרן בן יצחק וד”ר דנה אדלר, במסגרת Funzing Talks לשתי הרצאות שונות בבר הטיילר דרדן בכפר סבא וידברו על השפעות הפעילות הגופנית על המוח. הן ינפצו מיתוסים מוכרים וינסו לענות על כמה מהשאלות שרלוונטיות עבור כולם. בין השאר נברר כיצד האמונות שלנו לגבי פעילות גופנית משפיעות ואף קובעות מדדים פיזיולוגים טהורים, כיצד מוחנו קובע את מדדי הגוף שלנו – משקל גוף, כמות סוכר בדם, אחוזי שומן ופעילות חלבונים, כיצד היא מונעת מחלות, מעלה את מצב הרוח וגורמת לתחושת חיות, מדוע המוח שלנו נותר צעיר יותר כשאנו מתאמנים ומה הקשר בין חשק מיני לפעילות גופנית. עלות 60 שקלים.

6 לקראת חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, מגיעה התזמורת האנדלוסית אשדוד לרעננה לשני מופעים מיוחדים – “צלילי אלול”. קונצרט הסליחות של התזמורת, שמשתפת פעולה במופע עם המשכן למוזיקה ואמנויות ברעננה ועם המחלקה תרבות תורנית במנהל קהילה, מעלה על הבמה רפרטואר מתוך מסכת הסליחות ושירים ישראלים, בעיבוד תזמורתי הנבצע בצבעיה המיוחדים של התזמורת האנדלוסית. בין השירים תוכלו לשמוע את “אדון סליחות”, “אל נורא עלילה”, “עננו”, “אבינו מלכנו”, “שמע קולי”, “בן אדם מה לך נרדם” ועוד רבים ומוכרים. הקונצרטים ברעננה מתקיימים כחלק מסדרת הקונצרטים של התזמורת ברחבי הארץ, שמתקיימים זו השנה העשירית ברציפות לציון חודש הסליחות. הקהל יוכל גם ליהנות משירים ישראלים ברוח חגי תשרי. השנה, התזמורת תארח את אחד מגדולי הזמר העברי, שולי רנד, ואת הפייטן בנימין בוגזלו. על התזמורת ינצח רפי ביטון. הקונצרט יתקיים פעמיים במהלך יום רביעי, 4 בספטמבר: בשעה 18:30 ושוב בשעה 21:00. שני הקונצרטים יתקיימו במשכן למוסיקה ואמנויות ברעננה. מחיר כרטיס נע בין 119-79 שקלים, ניתן לרכוש במוקד “קול טיקט” בטלפון 8864*.

7 בן בן ברוך, אחד מקולות הסטנד-אפ המקוריים והמרעננים בארץ, מגיע בסוף השבוע הקרוב להיכל התרבות יד לבנים ברעננה. ברוך, קומיקאי אשר התפרסם בזכות צורת ההגשה הלא קונבנציונלית שלו ויכולת ההבחנה החדה שלו, מגיש פאנצ’ים בזה אחר זה בצורה ייחודית, שמגיעים מסיפורים אישיים ומקוריים שהוא מביא לקדמת הבמה. ברוך פרץ לתודעת הקהל גם דרך הרבה עבודת רגליים ברשת (סרטוני “אסף גרניט” שגרפו מאות אלפי צפיות) וגם דרך מסך הטלוויזיה (“צומת מילר”, “מלחמת המינים” “אנחנו במפה”). רק בשנה האחרונה, שחרר את הסטנד אפ ספיישל שלו, “360” (ששודר במקביל ברשת), שזכה לכמעט חצי מיליון צפיות ביוטיוב. ברוך מדבר על זוגיות, משפחה, גברים ונשים, ומצבים מוכרים שכולנו מתחברים אליהם, שהופכים לבדיחות שיגרמו לכם ליפול מהכיסא ולהחזיק את הבטן מרוב צחוק. הופעתו של ברוך תתקיים ביום שבת, 31 באוגוסט, בשעה 21:30 בהיכל התרבות יד לבנים ברעננה. מחיר כרטיס הוא 100 שקלים, ניתן לרכוש במוקד “קול טיקט” בטלפון 8864*.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר