סיור עששיות. צילום מיכה בריקמן

סיור עששיות, תערוכה חדשה ועוד אירועים השבוע בהרצליה והסביבה

עוד באירועי השבוע: צופית גרנט, דני קרמן, חנוך רדלין ואביעד פרידמן מגיעים להרצאות באזור

פורסם בתאריך: 15.12.19 08:29

1 ביום שלישי, 17.12, בשעה 16:30 תתקיים במתנ”ס יבור בהרצליה סדנת הכנת עששיות וסיור לילי בטבע האורבני עם שרית דאבוש. בסיור ילמדו המשתתפים מה עושות החיות בלילות, האדם והטבע חושך ואור והכל יתחבר לחג החנוכה. כרטיס לילד מעל גיל 3 בעלות של 50 שקלים, הורה מלווה חינם. *יש להביא לפעילות צנצנת זכוכית ריקה של קפה או צנצנת גדולה ריקה של דבש. הרשמה דרך המתנ”ס או האתר של מרכזים קהילתיים הרצליה.

2 ביום רביעי, 18.12, בשעה 20:00 תתקיים בספריה הראשית בהרצליה ההרצאה “ביום בו תקרא לי אבא” כשם הספר רב המכר שכתב אביעד פרידמן, שבו הוא מספר על ההתמודדות שלו ושל משפחתו עם בנו אברומי (היום בן 19) שאובחן עם אוטיזם. “הספר זה נולד מלילות ארוכים של יאוש, ומימים נפלאים של תקווה”, אומר פרידמן, “הספר נכתב כדי לתאר את החוויה ההורית, הזוגית, ולא פחות מכך את החוויה האבהית של גידול ילד עם אוטיזם. לפעמים נדמה שלילדים מיוחדים יש רק אימהות. האבות, נעלמו. רציתי לכתוב כדי לתת לאותם הורים ולאותם אבות תקווה וכוח במאבק הצפוי להם עם המוסדות, עם המשפחה, עם החברים ועם האויב הקשה מכולם – עצמם. ורציתי לכתוב, וגם כתבתי, כדי לתת פתחון פה נדיר למי שאינו זוכה כמעט לעולם לפתחון פה לנער המיוחד, אברומי, שיוכל להשמיע את דבריו, את צעקתו, ואת שמחתו”. הכניסה ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש בטלפון 09-9570003 שלוחה 3.

3 ביום חמישי, 19.12, בשעה 19:30 תיפתח בגלריה העירונית הרצליה התערוכה “אלימות – מסע בעקבות האלימות בחברה הישראלית”. יזם התערוכה הוא האמן שלמה שוורץ והמפיקה והאוצרת של התערוכה היא האמנית בלה רוזנבאום. זוהי תערוכה קבוצתית שבה יציגו את יצירותיהם בנושא האלימות בחברה הישראלית 44 אמנים מארגון אמני הרצליה ואמנים אורחים של הארגון. התערוכה תוצג בגלריה העירונית עד 21.1.20. התערוכה פתוחה למבקרים בימים ראשון, שלישי, רביעי וחמישי בין השעות 17:30-10:30 בגלריה העירונית ברחוב בן גוריון 7. הכניסה חינם.

4 קהילת רוכבי האופניים ברעננה מזמינה אתכם להרצאה של חנוך רדלין, שהתחרה בתחרות אופני ההרים הקשה בעולם, האריזונה טרייל, שנערכה ב-2019. בהרצאה הוא מספר ומשתף את הקהל על תעצומות הנפש והגוף הנדרשות כדי לסיים ולנצח את האתגר הקשה מכל, ועל הדרך בה הבטחה קטנה אחת שנתן לאביו אברהם, דקות לפני מותו, החזיקה אותו ברגעים הקשים בחייו. ההרצאה תתקיים ביום רביעי, 18.12, בשעה 19:30, במשרדי היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון, מגדל 58 רעננה.

5 צופית גרנט מגיעה לרעננה להרצאה חושפנית במיוחד, “דלתות מסתובבות”. במהלך ההרצאה מספרת גרנט על ילדותה, ומנסה להראות לנוכחים את החיים בזוויות שונות שמשלבות אמונה וניצחון ומדברת על ההחלטה לבטוח תמיד בטוב ובחסד. גרנט, שחקנית ויוצרת, אשת טלויזיה, קולנוע ותאטרון, היא פעילה חברתית ונשיאת “אנוש”. ההרצאה ביום ראשון, 15.12, בשעה 20:30, במשכן למוזיקה ואומנויות רעננה.

6 ביום שלישי (17.12), בשעה 20:00, יתקיים מפגש “שלישי נשי”, בקפה אוגוסט בקניון ערים, בשיתוף עם מועצת הנשים כפר סבא, ובמסגרתו ההרצאה “שחררו אותם! איך לחזק את הבטחון העצמי של הילד שלך”. את ההרצאה תעביר דליה ארוסי – מאמנת רגשית התנהגותית לילדים לנוער ולמבוגרים, מנהלת מרכז מאור-מרכז אימון וריפוי ומומחית ב-NLP. בהרצאה תסביר ארוסי כיצד ניתן לעזור לילד להיות בטוח בעצמו, להאמין בעצמו ולאהוב את עצמו, ובעיקר תספק פתרונות פרקטיים להורים תוך הצבת מראה מול הקשיים בקשר עם הילדים. ההרצאה מתאימה להורים, סבים וסבתות, אנשים חינוך וכל מי שנוגע בחייו של הילד. יש להירשם מראש באתר העירייה.

7 ביום חמישי 19.12, בשעה 19:30, יגיע המאייר, סאטיריקן, סופר ומעצב דני קרמן למרכז הקהילתי על שם אלי כהן למפגש שיזמו חברי חוג היוצרים של כפר סבא והשרון. קרמן, מהיוצרים הבולטים בארץ, זכה בפרסים לאורך שנות עבודתו ביניהם עיטור אנדרסן לספרות ילדים, פרס נחום גוטמן לאיור, פרס סוקולוב לעיתונאות. הוא אף זכה שלוש פעמים בציון לשבח בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים ע”ש בן-יצחק, פרס סטימצקי ופרס על מפעל חיים בתחומי האמנות הפלסטית מטעם משרד התרבות והספורט. הוא אייר 500 ספרים ובין עבודותיו המוכרות “האריה שאהב תות”, “והילד הזה הוא אני”. תשלום בכניסה 25 ש”ח הכולל כיבוד קל.

8 במסגרת “מועדון הסרט הירוק” של מרכז הקיימות קיפוד בכפר סבא תתקיים ביום רביעי 18.12 בשעה 20:00 הרצאתה של שרונה לימן, מורת דרך כפר סבאית, על ההיסטוריה של העצים בכפר סבא. מיד לאחר מכן בשעה 20:30 יוקרן הסרט “האישה ששתלה עצים”. הסרט מספר את סיפורה של “תנועת הרצועה הירוקה” בקניה, ושל מייסדת התנועה ונגרי מאאת’אי שהייתה לאישה הראשונה באפריקה שזכתה בפרס נובל לשלום. מאאת’אי יזמה את הרעיון לנטיעת עצים בקניה יחד עם נשים כפריות כאשר הן מוצאות את עצמן נלחמות בכריתת יערות, עוני ושחיתות ממשלתית, עד אשר הפכו לכוח פוליטי שתרם להפלת המשטר הדיקטטורי בקניה, וששלט במדינה במשך 24 שנים. הכניסה חופשית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר