Moroni-Giuliani Duo. צילום יח"צ

השבוע בהרצליה: שני וירטואוזים בינלאומיים בהופעה, לוחם השייטת שחזר לחיים בהרצאה

עוד באירועי השבוע באזור: יואב קוטנר מארח את יזהר אשדות, דני בסן מספר ושר, אירי ריקין פוגש את אלוהים וירון זליכה מסביר מה לעזאזל קורה במדינה שלנו

פורסם בתאריך: 2.2.20 13:07

1 צמד אמני הג'אז מרומא Moroni-Giuliani Duo מגיעים בשבוע הבא לשתי הופעות באזור של קונצרט שבו יבצעו יצירות של דיוק אלינגטון, "אמן הצבעים של המוזיקה". ביום שלישי, 4 בפברואר, יופיע הצמד ב-21:30 בזאפה בהרצליה. יום קודם, ביום שני, 3 בפברואר, בשעה 20:30, יופיע באודיטוריום ספיר בכפר סבא. "הקונצרט מזמן מבט שקוף על יצירתו של דיוק אלינגטון בנגינת שני וירטואוזים בינלאומיים, שמופיעים על כל במה אפשרית, בכל מדינה ובכל פסטיבל, זוכי עשרות פרסים. רוסריו ג'יליאני על הסקסופון, דאדו מורוני על הפסנתר.

2 ביום רביעי, 5.2, בשעה 20:00 ירצה רוני בוחבוט, לוחם שייטת 13 שעבר תאונת דרכים קשה והתחיל הכל מאפס, בבר בעיר בהרצליה. בוחבוט נפצע אנושות בראשו ואיבד את כל יכולותיו הבסיסיות, כשהיה בן 28 בלבד, ומאז הוא במסע שיקום מרתק של חיים ללא זיכרון וחיפוש אחר מי שהיה ומי יכל להיות. האירוע הוא חלק ממיזם חברתי ארצי "פברואר יוצא מן הכלל" המוקדש לקידום המודעות לעולמם של אנשים עם מוגבלויות במרכזים הקהילתיים והמתנ"סים ברחבי הרצליה. מחיר לכרטיס: 20 שקל.

אירוע נוסף שיתקיים ביום רביעי כחלק מהמיזם הוא ההרצאה "מתהומות אל הצלחה" של אפי אליסי, שחולה במאניה דיפרסיה וסגיזופרניה פרנואידית, שתתקיים במרכז הקהילתי יבור בשעה 20:00. אליסי יספר על הילדות קשה של מחלות הנפש של אביו ושל עצמו, על תעצומות נפש, מוגבלות נפשית, סטיגמה, הורות חדשה, נטישה, אהבה גדולה והיציאה מתהומות אל האור והצלחה. מחיר לכרטיס: 20 שקל.

3 ביום חמישי, 6.2, בשעה 21:00 יופיע ההרכב קווטריו במועדון הכוכב השמיני כחלק מסדרת הג'אז המתקיימת במקום. קווטריו הופיעו במשך שנים על הבמות הגדולות בעולם ועכשיו הם מופיעים גם בהרצליה – יוראי אורון על הבס, ז'וקה פרפיניאן – כלי הקשה, סלעית להב – כלי נשיפה ואקורדיון ומרסל נמי – גיטרה. יוראי הביא את הג'אז, ז'וקה את הגרוב הברזילאי, סלעית הוסיפה נגיעות ברזילאיות ומרסל השלים עם גיטרה וירטואוזית. כור ההיתוך והסאונד המיוחד שנוצר מהשילוב של ארבעת הנגנים האלה הוליד מופע מרגש, חכם ומשמח, מלא קטעים מקוריים שנעים על ציר תל אביב-ריו. מחיר כרטיס לתלמיד: 35 שקל, ומחיר כרטיס למבוגר: 60 שקל.

ההרכב קווטריו. צילום יוסי צבקר

4 במסגרת סדרת ההרצאות והמופעים "פסקול ישראלי", יארח שדרן הרדיו יואב קוטנר בשבוע הבא את הזמר והיוצר יזהר אשדות שיספר על עשרות שנות פעילות בסצנת הרוק הישראלית, ואף יופיע עם מיטב להיטיו בגרסאות אקוסטיות. אשדות פרץ לתודעת הקהל בתחילת שנות ה-80 כגיטריסט להקת הרוק "תיסלם", ושימש בעיקר במלחין ומעבד מוזיקלי בלהקה, שהוציאה שירים רבים שהפכו ללהיטים כמו "לראות אותה היום", "רדיו חזק", "עוד פגישה" ו-"תנו לי רוקנרול". בשנות ה-90 אשדות פיתח קריירת סולו מצליחה, עם להיטים כמו "מה תאמרי" ו-"צילו של יום קיץ", ושימש כמפיק מוזיקלי לאמנים כמו אתי אנקרי ומיכה שטרית. מאז המשיך אשדות לטפח קריירת סולו, ולשתף פעולה עם אמנים אחרים כמו אפרת גוש ויהלי סובול. האירוע יתקיים ביום חמישי, 6 בפברואר בשעה 21:00 במשכן למוסיקה ואמנויות ברעננה. מחיר כרטיס נע בין 120-79 שקלים, ניתן לרכוש במוקד "קול טיקט" בטלפון כוכבית 8864.

יזהר אשדות. צילום דודו בכר

5 איך ישפיע תיק 4,000 על מדינת ישראל? מהי תרומתו של נתניהו להגברת השחיתות השלטונית? האם אנחנו במצב השחיתות החמור ביותר בהיסטוריה של ישראל? על כל השאלות האלו ועוד, יענה לכם פרופסור ירון זליכה בהרצאתו "מה לעזאזל קורה במדינה שלנו?", שמתקיימת ברעננה בשבוע הבא במסגרת סדרת ההרצאות של Funzing. זליכה, לשעבר החשב הכללי של מדינת ישראל ואחד הכלכלנים הבולטים בארץ, ידבר בהרצאתו על נושא השחיתות השלטונית, מעידן אולמרט ועד לעידן נתניהו, על כתבי האישום של נתניהו, וידון בשאלה – האם המצב שלנו, בהשוואה לפעם, השתפר או הפך לגרוע יותר? בהרצאה מרתקת, תוכלו לשמוע גם על הכוחות המניעים את הכלכלה בישראל, על הקשר בין מדיניותה הכלכלית של המדינה לשינויים בקצב הצמיחה, ברמות המחירים ושיעורי העוני, והחשוב ביותר – כיצד זה ישפיע על כל אחד ואחת מכם? ההרצאה תתקיים ביום חמישי, 6 בפברואר, באודיטוריום תיכון אביב, רחוב הפרחים 1, רעננה. מחיר כרטיס הוא 75 שקלים, ניתן לרכוש באפליקציית או אתר Funzing.

ירון זליכה. צילום אמיל סלמן

6 ההצגה "לשם ובחזרה" של התיאטרון העברי, בהשראת סיפורם של הטייסים והחיילים שנפלו בשבי המצרי במלחמת ההתשה תעלה ביום שלישי (4.2), בשעה 20:30, בבית יד לבנים ברעננה. "בתחילת שנות השבעים, ובעיצומה של מלחמת ההתשה, נפלו בשבי המצרי קבוצת טייסים וחיילים ישראלים. בעודם שוהים בצינוקים האפלים, מצאה החבורה אור ונחמה בתרגום יצירת המופת "ההוביט" לעברית, ביצירת חיים משותפים מלאי משמעות ובתקווה לשוב הביתה", נכתב בהזמנה להצגה. את ההצגה כתבו גדי ויהונדב צדקה וביים גדי צדקה. שחקנים: ישי גולן, חאליפה נאטור/גדי צדקה, גיל ויינברג, יהודה נהרי, יניב קלדרון, תום גל, טל דנינו, מיכאל רוז'צקי.

לשם ובחזרה. צילום יוסי צבקר

7 ביום רביעי (5.2) בשעה 21:00 יגיע דני בסן, סולן להקת תיסלם האגדית, לקמפאי בר שבמתחם אושילנד בכפר סבא, לחמם את האווירה עם המופע "אינטימי", המספר את סיפור חייו ואת הסיפורים מאחורי הקלעים על השירים והקלאסיקות שנכתבו עבורו במרוצת השנים. לצד שירים מוכרים ואהובים יבוצעו גם שירים חדשים, שירים שנשכחו והוצאו מהמגירה במיוחד למופע וכמובן שירים של להקת תיסלם, שקיבלו עיבוד אישי ומיוחד לערב הזה. כרטיסים בעלות 90 שקלים באתר איוונטים.

8 ביום שני (3.2) בשעה 20:00 אתם מוזמנים לבית רייזל בכפר סבא כדי לפגוש את אלוהים במסגרת הרצאתו של אירי ריקין "אלוהים קיים ומרגיש בטוב – הוא פשוט עובד עכשיו על פרוייקט פחות שאפתני". רובנו מכירים את האלוהים ההיסטורי-דתי, שמאז ומתמיד זכה למיליוני מאמינים, אך פילוסופים ומדענים כמו שפינוזה, פסקל ואיינשטיין מציעים אלוהים אחר: חסר דת, המגלה עצמו בהרמוניה ובסדר של כל הקיים. בהרצאה יעלו שאלות קשות כמו מי ברא את מי – אלוהים את האדם או להיפך? כיצד הפך האתאיזם בימינו לדת הפנאטית ביותר? האם אלוהים בכלל דתי, ומה הקשר בין אלוהים לאמונה דתית? ואיך הפך אלוהים של התנ"ך מכל יכול שהכל נעשה בדברו, לגיבור טראגי שכל מפעל חייו קורס? אירי ריקין הוא פילוסוף, מבקר תרבות ועיתונאי ב"הארץ". מחיר 70 שקלים, כרטיסים ניתן להשיג באתר Funzing.

אירי ריקין. צילום איציק אפשטיין, Cc-by-sa-3.0


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר