טלי ועידו נייגר בעולם של דושקו

הילדים, ההורים והכוכבים נפרדים מעסק נוסף שמשלם את המחיר: 'העולם של דושקו'

את כל המשחקים והרהיטים בנה עידו נייגר במו ידיו, ולו ולטלי היה חזון במקום שפתחו: להחזיר לילדים את המשחקים של פעם. ביוני, כשהם עשו קמפיין מימון המונים הציבור נרתם, אבל עכשיו הם נאלצים לסגור

פורסם בתאריך: 5.2.21 09:11

כפר סבא נפרדת מעסק אהוב נוסף שמשלם את מחיר הקורונה וחוסר הסיוע המספק של המדינה. 'העולם של דושקו', משחקייה ומרכז בילוי להורים וילדים בדמרי סנטר בכפר סבא הירוקה, נכנס גם הוא לסטטיסטיקת העסקים שנסגרים בגלל משבר הקורונה. אחרי כשלוש שנים, כולל שנת קורונה אחת, ואחרי שהיה מקום בילוי ללא מעט מתושבי כפר סבא והסביבה, הודיעו הבעלים שהם נאלצים לסגור. "ניסינו למשוך כמה שאפשר", מספרת בעצב טלי נייגר, "אפילו עשינו פרויקט של מימון המונים ואנשים תמכו בו וזה עזר לנו. חיכינו וחיכינו וחיכינו, אבל אנחנו לא יכולים למשוך יותר. יש לנו הוצאות, אנחנו צריכים לפרנס שלושה ילדים ואנחנו צריכים לחשוב קדימה".

העולם של דושקו צילום פרטי

יובל המבולבל במשחקיית העולם של דושקו צילום פרטי

כוכבת הילדים מיקי בעולם של דושקו צילום הילה אייזינגר

את העסק הקימו טלי ועידו נייגר, כשהחזון שעמד מאחורי המיזם שלהם היה להחזיר את משחקי הילדים של פעם. עידו תכנן ובנה את המתקנים במו ידיו מעץ וגבס, מתוך מטרה לפתח ולעודד את הדמיון והאינטראקציה אצל הילדים. "אני לא יודעת מה יהיה כשהסגר יסתיים, כמה אנשים ירצו להתקהל ומה יהיה עם עסקים כמו שלנו של תרבות ופנאי", אומרת טלי. "רגע לפני הקורונה, היינו לקראת חתימה עם קניון ביוקנעם שהציעו לממן את ההקמה של המקום ולא היינו צריכים להשקיע כמו בכפר סבא. זה היה צעד לפני הפיכה לרשת, אנשים רצו לקנות את העסק שלנו ועכשיו אנחנו חושבים, מי ירצה לקנות עסק שכזה. החלום שלנו היה להתפתח ושכאשר נהיה מבוגריםיותר לא נצטרך לעבוד כל כך קשה. זו עבודה קשה של 24/7, סופי שבוע, טלפונים והזמנות, אבל עשינו את זה מכל הלב ולכן יש סוג של השלמה, שאנחנו יודעים שנתנו יותר ממאה אחוז וירקנו דם כדי שזה יצליח". עתה הם מנסים למכור את את המשחקים שיש במקום, "לפחות אני אדע שיהיה לזה סוג של המשכיות וזה ישמח ילדים במקומות אחרים וזה קצת מנחם", היא אומרת.

משחקיית העולם של דושקו צילום פרטי

במשך התקופה בה המקום היה פעיל הוא היה מוקד עבור ילדים והורים רבים. ולא רק הילדים וההורים אהבו את העולם של דושקו, אלא גם לא מעט אומנים וכוכבי ילדים שצלמו במקום קליפים ושירים, ביניהם יובל המבולבל, מיקי ועוד. "המקום הזה היה הגאווה שלנו, היה בו צחוק של ילדים, הורים מתרווחים בפינות הישיבה והרבה אושר", אומרת טל, שמציינת שלצד המשחקייה, פעל במקום בשעות הבוקר גם משפחתון, התקיימו בו ימי הולדת ואירועים, ימי כיף וקייטנות בחופשים.
כאמור, בחודש יוני יצאו טלי ועידו בקמפיין מימון המונים. "התמיכה עשתה לנו טוב ונתנה לנו אופטימיות לנסות ולהחזיק את המקום", אומרת טלי, "נחזיר את הכסף לכל מי שתמך בנו, ונקווה שנצליח למכור את המשחקים והרהיטים של המקום".
מה התוכניות לעתיד?
"אני עובדת בגן ילדים בין הסגרים, מאמנת כושר אישית ומחפשת משרת ניהול מעניינת. עידו הוא מגשים חלומות בעץ, הוא אומן בלב ובנשמה שמעצב בעץ מלא, מיטות, בתי עץ, שולחנות, משחקים ועוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר