מחזירות את הספרים הביתה: המיזם המקסים שהופך ספרים ישנים לעציצים

רינה קרומהולץ, מרים וולקוביץ וסוניה שידלו משלבות אומנות ומחזור: הן אוספות ספרים בלויים ויוצרות מהם עציצים מעוצבים וייחודיים

פורסם בתאריך: 13.8.21 10:35

מה קורה כשאמנית תושבת רעננה, עולה חדשה ממקסיקו, פגשה ספרים זרוקים ברחוב. התוצאה – עציצים מהספרים. מדובר במיזם יוצא דופן של שלוש חברות, שתיים מהן מרעננה ועוד אחת ממודיעין, שניתבו את חיבתן לספרים ושילבו אמנות עם קיימות.
רינה קרומהולץ, בת 58 מרעננה, שיזמה את הפרויקט, עלתה לארץ לפני שנתיים וחצי. היא חתומה על ציור גרפיטי גדול ברחוב ויצמן בכפר סבא, אותו ציירה עם חברה נוספת לפני כחצי שנה במסגרת פרויקט של מרכז הצעירים. לצד קרומהולץ, חברה נוספת מרעננה, מרים וולקוביץ, ולצידן סוניה שידלו ממודיעין. השלוש שילבו כוחות לצורך הפרויקט.

סוניה שידלו והעציצים

מרים וולקוביץ (מימין ) ורינה קרומהולץ

"שמנו לב שהרבה אנשים זורקים ספרים לרחוב, כאלה שאינם ראויים לקריאה, מה עוד שהם נהרסים לחלוטין בחוץ. החלטתי לעשות משהו אומנותי ואולי גם קצת מוזר", מספרת רינה. "חשבתי איך אפשר להחזיר את הספרים הביתה, תרתי משמע. ואז הגיתי את רעיון העציצים לספרים. זו ממש אומנות עם הספרים, כמו מיחזור. אני אישית מאוד אוהבת ספרים ויש לי ספרייה גדולה בבית. אנשים כותבים לי כל הזמן ומבקשים שאבוא לקחת את הספרים שלהם. יש הרבה עבודה, אבל זה הפך להיות אהבה. אני מאוהבת בכל הספרים", מספרת רינה.

קיראו גם

ממקסיקו ומברזיל לרעננה ולכפר סבא: הסיפור שמאחורי הציור שעל הקיר

המיזם התחיל בחג הפסח השנה, אז מודה רינה שנתקלה בכמויות ספרים גדולות ברחוב. משם, אי אפשר היה לעצור את שלוש החברות. באחת הפעמים פנו אליהן מחטיבת ביניים בפתח תקוה להציע לקחת את כל הספרים הישנים מהספרייה. בנוסף, הולכות השלוש בכל שבוע ליריד אומנויות של בצלאל בירושלים ומציעות את העציצים למכירה: "בחרנו את היריד בבצלאל כי הוא מקום קסום", הן אומרת.
אם תשאלו את רינה קרומהולץ, היא לא אוהבת את ההגדרה פעילה קהילתית, אלא את התואר אמנית. בדף האינסטגרם של הפרויקט out_ofthebook תגלו לצד תמונות העציצים גם תגובות מרגשות של לקוחות שלא עמדו בפיתוי ורכשו לעצמם את המוצר: "פגשתי שתי נשים מהממות בשוק האמנים בירושלים שמכרו את הקסם הזה. הן משלבות בין שתי אהבות שלי – ספרים וצמחים. לא יכולתי להתעלם וקניתי את פיסת האושר הזו שמכניסה אור ושלווה לדירה שלי", הייתה אחת מהתגובות המרגשות ברשת החברתית.
ולמי שעדיין חפץ בספר, זה לא מאוחר מדי. רינה ושותפותיה דואגות לסרוק את שם הספר ולהעלות אותו לספרייה הדיגיטלית הגדולה בעולם https://openlibrary.org/ , כך שאפשר להרוויח פעמיים – עציץ ייחודי וספר לקריאה.
את מכירה עוד פרויקט כזה?
רינה: "האמת שלא, יכול להיות שזה משהו ייחודי, אבל לא מתחייבת על זה".
מופתעת מכמות הספרים שנזרקים?
"כן, בהחלט. בפסח, כשהתחלנו את הפרויקט, היו הכי הרבה ספרים, בהמשך קצת פחות".
איך אנשים יוצרים איתכן קשר?
"הרבה מגיעים אלינו מפה לאוזן, חלקם דרך הרשתות החברתיות".
אז אם אתם בדרך לפנות כמה ספרים ישנים לפח או לרחוב, זה לא סוף הסיפור. רינה, מרים וסוניה ישמחו לאסוף אותם ולהפיח בהם חיים חדשים.
לפרטים נוספים בפייסבוק out of the book


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר