מיקה קרני צילום ליה נהיר

המסע יוצא הדופן של מיקה קרני: "אני נותנת קדימות לפריפריה"

לצד גידול שישה ילדים, שניים מהם פעוטות שאחד מהם נולד מאם פונדקאית, מיקה קרני מקיימת מסע הופעות שרובו אינטימי. בראיון מיוחד היא מספרת על גידול הילדים לצד קריירה וגם על ההופעות בחצר ביתה

פורסם בתאריך: 30.10.21 10:29

רק מעטים לא זוכרים את אלבום הבכורה של מיקה קרני שיצא בשנת 1997 ונשא את שמה. מאז היא הספיקה להנפיק שלל להיטים שצרבו אותה בתודעה כגון "מיטשל", "כל קיץ", "נישקתי בחורה", "מגדלור" ועוד.

היא זמרת, יוצרת ומוזיקאית. את דרכה המוזיקלית החלה ככנרת וזמרת ליווי של שלמה ארצי. בתשע השנים האחרונות מתגוררת קרני בת ה-49 קדמו להן שלוש שנים בהרצליה, ו-11 שנה ביישוב אמירים בצפון. בימים אלה, בצל הקורונה, היא ממשיכה להופיע, גם במתכונת של מופעים מצומצמים. אחד כזה נערך אתמול (חמישי) בחצר הבית ברעננה בו היא מתגוררת עם בן זוגה מאור. במופע הביתי המיוחד והאינטימי אירחה קרני את הזמרת שרון עזריה. המופע כלל ביצועים חדשים לצד וידאו ארט.
קרני מספרת, כי היא בעיצומו של מסע הופעות שנקרא "בוז'ולה מולדת". הוא נודד בין קיבוצים, מושבים ובכלל בכל הארץ. "הקונספט שלו הוא מיזוג של ניגודים, בין ישן לחדש, בין צעיר לוותיק ובין חכמת חיים לפרץ נעורים", היא מציינת. "אני מבצעת את שיריי כשאת כל המופע מלווים מיצגי וידאו שמוקרנים עלי, שיצרה האמנית נטע לי פלדסמן לשיריי. מעבר לזה, פעם בחודש אני עושה מפגש אומן בביתי שזה אירוע למספר אנשים מצומצם ביותר, דוגמת זה שהיה אתמול, הדגש הוא על יותר אינטימי ואישי. בחורף אני מתכננת עוד כמה מפגשים מיוחדים כאלה, ניתן לעקוב בדף הפייסבוק ובאינסטגרם שלי".

מיקה קרני צילום ליה נהיר

מסע ההופעות הנוכחי נולד בעקבות הקורונה?
"כן, גם בגלל הקורונה. רציתי לחזור להופעות שמגיעות לדשא של הישוב, למועדון. להגיע עד אליהם עם הופעה שהיא חגיגה של צבע וצלילים. שיתקבצו הסבים והסבתות עם הילדים והנכדים כולם יחד באופן הכי פשוט, נגיש וכיפי. ממש כמו קרקס נודד. להופיע בבית זה תמיד אחר ויותר אישי. אני מאוד אוהבת את הרגשת האירוח והמפגש הכל כך אישי הזה".

את ממשיכה להופיע באולמות רגילים?
"ברור, חלק מההופעות הן באולמות, אבל אני מאוד משתדלת לתת קדימות לאזורי הפריפריות, בסופו של יום זה יותר מרתק אותי".

היית מגדירה את עצמך חלוצה בסוג כזה של הופעות?
"אין לי מושג. אני עושה את שלי, פחות מסתכלת לצדדים".

ספרי על השילוב עם שרון עזריה?
"מעבר לזה ששרון זמרת מדהימה, היא חברה מאוד מאוד טובה ויקרה לליבי מזה 30 שנה. הקולות שלנו משתלבים בבלנד מדהים, וזה כיף גדול לעשות איתה מוסיקה".

מעבר להיותה זמרת ויוצרת עסוקה, קרני היא אמא לשישה ילדים, לא פחות. הגדול ביניהם, יותם, בן 31, והפעוטות בני שנה, מיכאל, שנולד באוקראינה מאם פונדקאית, והשנייה, רומייה, שנולדה בישראל חמישה חודשים אחריו. בספטמבר 2019, כשהאם הפונדקאית בחודש הרביעי להריונה, גילתה קרני כי היא נכנסה להריון טבעי כשהיא בת 47.

איך מסתדרים עם מוסיקה וגידול שישה ילדים, שניים מהם פעוטות?
"מה שנקרא, מג'נגלים,ישנים מעט, מבשלים כל יום וגם מנגנים כל יום. בוא נגיד ככה, אף פעם לא משעמם. תמיד מפתיע אותי כמה התמסרות מקלה על הכל, וכמה כשאני לא בהתמסרות אז הכל קשה, אז אני פשוט מתמסרת לתפקיד. יש שמחה גדולה ברוך השם".

עד כמה היו קשים לידה וגידול תינוקות בצל הקורונה?
"היה מאתגר, אבל ב"ה זו מתנה כל כך גדולה, שהכל מתגמד לי. כל הקשיים היו למען המטרה של להביא את הנשמות האלה לעולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר