סער ורדי והבנות, מימין הדר ניצן ויערה

הפקק, הילד והתעלומה: סער ורדי מגשים חלום ומוציא ספר ראשון

הוא היה במשך שנים עיתונאי ועורך, פעיל מאוד בהנהגת ההורים בכפר סבא, ובתפקידו הנוכחי הוא דובר קופת חולים כללית מחוז דן-פ"ת. אמרו לו שזה לא יקרה, אבל סער ורדי מחייך חיוך רחב

פורסם בתאריך: 17.12.21 07:24

ב-5.1.2022, מספר ימים לאחר תחילת השנה האזרחית החדשה, יראה אור ספרו החדש והראשון של סער ורדי – "פתאום נועם". ספר הביכורים מבטיח חוויה מטלטלת לקוראים, להורים שבינינו, אלו שעסוקים במרדף היומיומי בין עבודה ובית, כלומר כמעט כל אחד מאיתנו.

תחילתו של "פתאום נועם" בפקק תנועה, אותו פקק בו עמד ורדי עצמו אי שם בדצמבר 2019, אז שרתה עליו המוזה לכתיבת הספר, פתאום ככה. הספר מתאר בצורה הומוריסטית מתובלת באלמנטים של מתח ופנטזיה קלה על איך זה להיות הורה. ורדי מסביר: "במרכז הסיפור הורה שעובד מחוץ לעיר מגוריו, חי כל יום על ציר התנועה של בית-עבודה, עומד בפקקים ומקלל את הרגע שהוא על הכביש בבוקר עם הלחץ להספיק להגיע בסוף יום ולאסוף את הילדות שלו מהמסגרות, בנות 10 ו-6. יום אחד בעודו בפקק בדרך הביתה, אשתו שולחת לו הודעת וואטסאפ: אל תשכח לאסוף את נועם מהמטפלת. פעם ראשונה שהוא שומע את השם נועם. הוא חושב שזה ילד של החברים, אשתו אומרת לו: אתה צוחק עליי? זה הבן שלך! היא שולחת לו את הכתובת. הוא מגיע למקום, דופק בדלת ורץ לכיווונו ילד חמוד בן כשנתיים, צועק לו: אבא, אבא ומחבק אותו, ולבחור אין מושג מי זה הילד. מכאן מתפתחת התעלומה, אחת מתוך כמה בספר".

סער ורדי והספר 'פתאום נועם' צילום פרטי

# # #
ורדי הוא בן 41, נשוי ללירון ולהם שלוש בנות – הדר בת 10, ניצן בת 7 ויערה 4.5 חודשים. הוא דובר קופת חולים כללית במחוז דן-פ"ת, שימש שנים רבות כעורך ועיתונאי ובין היתר היה עורך ראשי ברשת המקומון של ג'רוזלם פוסט-מעריב. מחבר הספר 'פתאום נועם' מתגורר בכפר סבא כבר 14 שנים, פעיל מאוד ברשתות החברתיות עם פוסטים מעניינים ומקוריים שכתובים היטב, ומוכר בקהילה הכפר סבאית כיו"ר הנהגת ההורים של בית הספר "אופירה נבון" בעיר, בו לומדת בתו הדר. כמו כן, הוא משמש גם חבר בהנהגת ההורים העירונית בחמש השנים האחרונות ואתמול נבחר יחד עם אתי בוים ליו"ר משותף של הנהגת ההורים העירונית.

הספר "פתאום נועם" הודפס ויגיע לחנויות הספרים באופן רשמי ב-5.1.22, כאשר בשלב הזה, ניתן לרכוש כמות קטנה של עותקים ישירות מורדי עצמו. הסופר הטרי מדבר על הדרך שעשה עד לספר הבכורה, וכיצד התגבר על הקולות בדרך שפקפקו בו: "אני כותב מאז שאני זוכר את עצמי, כבר בגיל 5-6 אמרתי שאני רוצה להיות סופר", הוא אומר. "לא מעט שמעתי על הדרך שאין בזה כסף ושאני לא יכול להיות סופר. התבאסתי, כי מאוד אהבתי לכתוב. בשנות ה-90, כשברקע הרבה אירועים חדשותיים משמעותיים, כמו הסכמי אוסלו ועוד, החלטתי שאני לוקח את יכולות הכתיבה שלי והולך להיות עיתונאי. שוב נתקלתי במשפטים כמו: אין לך קשרים, לא כדאי לך ועוד. ברוך השם, אני מתפרנס כבר 19 שנה מעולם התקשורת".

הבנות (מימין) הדר ניצן ויערה

כמה זמן אתה עובד על "פתאום נועם"?
"התחלתי לכתוב את הספר ב-1.1.2020, כאשר בחודש יולי אותה שנה המוצר כבר היה גמור. הכתיבה הייתה החלק הקל בתהליך. צצו לי עם השנים הרבה רעיונות וזנבות של התחלות סיפורים בראש, אבל הבנתי שאם אני לא יודע איך אני מתחיל ספר ומסיים אותו – אין טעם בכלל לגשת לכל ההרפתקה הזו".

 

לאחר שעשה ורדי מעבר בשנים האחרונות מכתיבה עיתונאית לדוברות, חיידק הכתיבה שב ועלה עם כתיבת הספר: "אני מאוד רוצה שהספר יצליח, ככל שיותר אנשים יקנו כך יצאו מהדורות נוספות, יותר אנשים ידעו על דבר קיומו של 'פתאום נועם'", הוא אומר. "בכלל, אני חושב שכל מי שמתמודד עם גידול ילדים ועבודה ושילוב של השניים, יגלה שהספר עוסק בזה בצורה משמעותית, ובפרט הוא נוגע בחוויית האבהות. אין הרבה ספרים כאלה בארץ, חיה מאוד מיוחדת בנוף הישראלי. כמו כן, הוא נוגע בחיי משפחה על כל האתגרים שבהם".

האם יהיה ספר נוסף או שמיצית את העניין?

"ממש לא מיציתי! חלום הילדות שלי, הרבה לפני שנכנסתי לעולמות העיתונות והדוברות, היה להיות סופר. אלא שבזמנו, כשהייתי ילד, היו כל מיני מבוגרים (שבוודאי היו בגילי כיום…) שניסו להניא אותי מלממש את החלום, בטענה שאין בזה פרנסה ושצריך מקצוע יותר פרקטי בחיים. כשהייתי נער מתבגר בשנות התשעים, מדינת ישראל חוותה טלטלות רבות (הסכמי אוסלו, פיגועי התאבדות, רצח רבין ועוד), וזה עורר אצלי תודעה פוליטית וחברתית גדולה – וזה למעשה מה שגרם לי להסית את אהבתי למילה הכתובה מעיסוק בכתיבה פרוזאית להתמקדות בעבודה עיתונאית, שמן הסתם הייתה גם פרקטית יותר בראייה קרייריסטית (לא שאז לא קמו אי אילו נשמות טובות שניסו להסית אותי מהמסלול, אבל עובדה שהצלחתי להשתלב בתחום). עכשיו כשחזרתי לעולם הפרוזה אני מרגיש שניצת בי איזה רצון רדום שמעולם לא בא על סיפוקו, ואני בהחלט מתכוון לכתוב ספרים נוספים – כמובן כשיבשיל אצלי הרעיון המתאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר