תומר בכר ז"ל צילום באדיבות המשפחה
תומר בכר ז"ל צילום באדיבות המשפחה

"מזה שבע שנים הנצחתו של תומר ז"ל היא משימת חיינו"

תומר בכר ז"ל טייל וצילם ברחבי העולם. השבוע, לאחר שהסתיימה תחרות צילום לזכרו, נפתחת תערוכה מיוחדת

פורסם בתאריך: 15.2.22 08:28

קודם התחרות ועכשיו התערוכה. כחודש לאחר בחירת התמונות הזוכות בתחרות הצילום 'מסע בים' ע"ש תומר בכר ז"ל" יחד עם "מסע אחר אונליין", תיפתח ביום שישי התערוכה שנושאת את השם – 'מסע בים'. לתערוכה נבחרו 4 תמונות זוכות על ידי צוות השופטים ועוד אחת שהיא בחירת הקהל. בנוסף, יוצגו עוד 15 תמונות, כאלה הראויות לשבח. אליהם תצורפנה שלוש תמונות של תומר בכר ז"ל.

"מזה שבע שנים שהנצחתו של תומר הייתה למשימת חיינו, המעניקה למותו משמעות ונחמת מה לצד תרומה לקהילה", מספרת דליה, אימו של תומר. "אני מתרגשת, זה אירוע מאוד מיוחד ואולי נהפוך אותו למסורת. אני לא יודעת אם זו סגירת מעגל, אבל כן יש פה מחווה לתמונות של תומר עם מוטיב הים".

תמונות מהתחרות והתערוכה:

תערוכה ותחרות לזכר תומר בכר ז"ל

 

התערוכה 'מסע בים' תתקיים ב”גלריה ארטורה”, בקמפוס רופין, עמק חפר, היא תיפתח ב-18.2 ותינעל ב-5.3. במסגרת התערוכה, הוזמן הצלם הגיאוגרפי משה שי לשתף בהרצאתו המרתקת ובתצלומיו המרהיבים אודות המסע לאנטרקטיקה.

 

בנוסף לתערוכה הקרובה, מספרת דליה על הנצחתו של תומר במגוון דרכים: "עד כה פעלנו ויזמנו אירועים שונים בזיקה למורשתו. כשנה לאחר מותו פרסמנו, יחד עם “מסע אחר אונליין”, אלבום מהודר בשם 'מבעד לעיניו: מפליגים אל האינסוף' ובו תצלומים שצילם מסביב לעולם. במקביל, יזמנו תערוכה ניידת ובה מבחר מתצלומיו, שהוצגה בחללי תצוגה ציבוריים ברחבי הארץ. כמו כן קיימנו ארבעה כנסי תרמילאות שנתיים שזכו להצלחה רבה. סרטון האנימציה “תומר חובק עולם” ישתתף בתחרות לסרטי טבע ומסע ע”ש מוטי קירשנבאום במסגרת “פסטיבל כנרת” שיתקיים בסוף מרץ.

סירה בים, צילום של תומר בכר ז"ל

תומר בכר, שנפטר בגיל 42 ממחלת הסרטן, היה תרמילאי מושבע וחובב צילום, שטייל בלא פחות מ-64 מדינות והשאיר להוריו עזבון ובו אלפי תמונות ויומני מסע. מסע חייו נפסק לפני כ-7 שנים. "תומר היה שוחר חופש שאהב את החיים, הריע לטבע, התפעל מבני אדם, משונותם זה מזהו ומנפלאות מעשיהם ותיעד כל אלה בתצלומיו וביומני המסע שכתב", ציינה דליה. "מסע בים הינו מחווה לתומר שהרבה לצלם כלי שיט בים יותר מכל מושא אחר. התצלומים בתערוכה מציגים את פניו המרובות של המסע בים. כל אחד מהדימויים שנבחרו לתערוכה מאיר רגע מדויק – “הרגע המכריע” – בו הכל התאחד לאמירה חזותית אסתטית. נמצא בתצלומים רגעי התפעמות, התעלות, היקסמות ומסתורין, התמזגות בין שמיים לארץ, תחושת שיכרון, לצד בדידות קיומית, מלאכת חתירה ומאבק באיתני הטבע. התצלומים צולמו בחלקי יממה שונים: לאור ירח מסתורי, באודם שקיעה דרמטית ובאור זהוב. בתערוכה דימויים של שייט בנוף קרחונים, מבט מתוך צוהר ספינה על ספינות תאומות, כמו גם מפרש שחור וטעון ודיוקן ספינה מינימליסטי. ולבסוף, גם אזכור של סוף המסע בדמות אניה טרופה וספינת רפאים על ים ערפילי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר