חנות יד שנייה של רשת פיקי והסטייליסטית רונית סילברמן, צילום רונית סילברמן
חנות יד שנייה של רשת פיקי והסטייליסטית רונית סילברמן, צילום רונית סילברמן

המחיר והסביבה: הסטייליסטית רונית סילברמן ועמותת ESRA פתחו מחדש חנויות יד שנייה בשרון

סילברמן היא סטייליסטית, תושבת רעננה, ואחת החלוצות בנושא חנויות יד שניה. "החנויות נראות כמו חנויות בוטיק, יש כבוד לבגד למרות שהוא מיד שניה", היא מציינת

פורסם בתאריך: 24.7.22 08:47

על רקע עליית המחירים והשינויים בכלכלה בשבועות האחרונים, יותר ויותר אנשים מחפשים דרך להוזיל עלויות של רכישות שונות. אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות רכישה של פרטי יד שניה במחירים שנוחים לכל כיס החל מעשרה שקלים. לפני כמה חודשים, השיקה רשת החנויות PICKI מבית ESRA את חנויותיה המחודשות ברעננה ובכפר סבא. חוויית הקניה בחנויות הרשת, מאפשרת להחזיר בחזרה לקהילה את הכסף, שכן מדובר בעמותה ללא מטרות רווח שהכנסותיה מיועדות להשקעה בקהילה, בפרויקטים בחינוך ורווחה.

חנות יד שנייה של רשת פיקי, צילום רונית סילברמן

חנות יד שנייה של רשת פיקי, צילום רונית סילברמן

חנויות הרשת מציעות רכישה של פרטי יד שניה שונים כמו בגדים וחפצים לבית, המגיעים מתרומות מהקהילה, מעודפים של מעצבי אופנה ומחנויות יד שניה אחרות. לאחר סינון קפדני של הפריטים שמגיעים, מחליט צוות החנות אם למכור את הפריטים, לתרום אותם הלאה, או לשלוח אותם למחזור. הרשת מנוהלת על ידי רונית סילברמן, תושבת רעננה, סטייליסטית, אחת מהחלוצות בנושא חנויות יד שניה. לדברי סילברמן, הכל התחיל כשהייתה בגיל ההתבגרות: "בתקופת גיל ההתבגרות שלי חייתי עם משפחתי בעיירה קטנה באנגליה בשם סטנמור (Stanmore). אחותי, הייתה סוחבת אותי איתה לחנויות יד שניה שמאוד נפוצות באנגליה (charity shops). יום אחד ירד שלג היה לי קר, אז נכנסתי לחנות ומאז התאהבתי".

לאחר השירות הצבאי בארץ, חזרה סילברמן לעיירה ההיא באנגליה ולקהילה שהכירה מזה שנים רבות, והתחילה לעשות סטיילינג לאחת משכנותיה. השכנה, שהייתה הולכת למסיבות של גאלות וקוקטיילים, נהגה ללבוש פריטים יקרים. באחד מהמפגשים שלהן, שיכנעה אותה סילברמן לנסות דרך שונה: "אמרתי לה 'בואי נעשה מעשה, נלך לחנות יד שניה, אני אביא לך דברים, תני לי'. זו הייתה נקודת ההתחלה ומכאן זה הלך והתפתח. בהמשך הן היו יושבות ובוחרות מה לקחת ומה לא, ובונות לוקים בעזרת הפריטים שהבאתי להן. מדובר בנשים עשירות שבהתחלה נרתעו מהקונספט שלא היה מוכר באותה התקופה של שנות האלפיים המוקדמות".

חנות יד שנייה של רשת פיקי, הסטייליסטית רונית סילברמן, צילום רונית סילברמן

חנות יד שנייה של רשת פיקי, הסטייליסטית רונית סילברמן, צילום רונית סילברמן

לאחר חזרתה לארץ בשנת 2006, פתחה סילברמן חנות יד שניה ברעננה, שעוררה תגובות רבות: "אנשים היו בהלם. אמרו לי, 'מה, את מוכרת בגדים משומשים?', לא היה בכלל עניין של מחזור ומודעות לסביבה ב- 2006". אותה חנות, פעלה במשך 13 שנים עד שסילברמן החליטה לסגור, ולקחת לעצמה פסק זמן. זה היה לפני שהתפרצה מגיפת הקורונה. היא מצידה, נסעה לטייל לבד בעולם ואז הקורונה התחילה ואילצה אותה לחזור לארץ לאחר שמונה חודשי טיול. כשחזרה, יצרה איתה עמותת ESRA קשר ויחד לקחו על עצמן לבנות מחדש את העסק של חנויות היד השנייה שמפעילה העמותה. לדבריה, החנויות עברו מהפך רציני וכיום מתאימות לסטנדרט האירופי: "החנויות לפני זה היו נראות לא טוב. היה בלאגן ושום דבר לא היה מסודר. אני מגיעה מאירופה, שם הכל מסודר בחנויות האלה לפי צבעים ומידות, וכשנכנסים לחנויות הן נראות כמו חנויות בוטיק מרוב שהן מסודרות ונעימות. יש כבוד לבגד למרות שהוא בגד מיד שניה".

 

המהפך של החנות התחיל באוקטובר 2021, ונמשך שלושה שבועות של עבודה מאומצת ימים ולילות במטרה להפוך את החנות לנעימה ומסודרת לקונים. הסידור כלל סיווג לפי מידות, מגדר, קטגוריות ופישט את עבודת החיפוש שיכולה בקלות להיות מייאשת.

מעבר לזה שמדובר בחנות יד שנייה, החנויות מהוות כיום נקודות מפגש לקונים מטווחי גילאים שונים, מצעירים שמחפשים ג'ינסים איכותיים ועד נשים מבוגרות  שמחפשות את הבגדים שנהגו ללבוש בצעירותן, ובעיקר מאפשרות למוטבי רווחה להרגיש כלקוחות מהשורה. החנויות מהוות כיום נקודות מפגש לקונים מטווחי גילאים שונים, מצעירים שמחפשים ג'ינסים איכותיים ועד נשים מבוגרות בנות שמונים שמחפשות את הבגדים שנהגו ללבוש בצעירותן ובעיקר מאפשרים למוטבי רווחה להרגיש כלקוחות מן השורה. בנוסף, החנויות הפכו למתחם חברי של הכלה ושילוב, המאפשרים להעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, לשלב נוער במחויבות אישית, להציע סטודנטים במלגה ולהפוך מתנדבים לחלק מועיל ותורם בחברה הישראלית.

# # # 

מאז שסילברמן מנהלת את החנויות של רשת PICKI, היא לקחה פסק זמן מעיסוקה כסטייליסטית עבור לקוחות פרטיים. בחנויות, סילברמן משתמשת בחושי הסטיילינג שלה בצורה יותר יומיומית. היא אחראית על נראות החנות, על נראותן של בובות הראווה וכמובן שעוזרת ללקוחות בחנויות להתאים את הפריטים בטוב טעם.

ברשת, נמכרים פריטים במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק, החל מעשרה שקלים לפריט. הפריטים היקרים ביותר הם פריטי הוינטאג' בחנות, ובגדי המעצבים שמגיעים עם טיקט חדש (חלקם נתרמו על ידי המעצבים עצמם לחנות) וגם כאן מדובר במחיר סביר מאוד, שמגיע עד ל-120 שקלים לפריט.

החנויות מופעלות על ידי עמותת ESRA, שהיא הארגון ההתנדבותי הגדול בישראל של דוברי אנגלית ופועל כבר 42 שנים. מטרות הדגל של העמותה הן לסייע בקליטת עליה ולצמצם פערים חינוכיים וחברתיים בחברה הישראלית. על מנת לתרום לחנויות, יש להגיע אליהן ולשלשל את התרומות דרך אשנה בתרומות שפתוח 24 שעות ביממה.

כתובות: הנגב 29 רעננה, רוטשילד 45 כפר סבא


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר