אגם הנוי בפארק הרצליה, שוב יבש ממים צילום שרון יונתן
אגם הנוי בפארק הרצליה, שוב יבש ממים צילום שרון יונתן

הרצליה מציגה: בפארק יש אגם אבל הוא יבש. למה זה קורה?

במאי 2020 יובש האגם בפעם הראשונה, בעירייה הסבירו שמדובר בבעיות איטום. רק כעבור כשנה וחצי החלו העבודות במקום, ובפברואר 2022 הוא נפתח מחדש, אבל רוקן שוב ממים. העירייה: "יש בעיות תשתית"

פורסם בתאריך: 27.2.23 08:43

פארק הרצליה הוא בעיני רבים אחד מהמקומות היפים בהרצליה, אבל יש חלק בתחומו שעיריית הרצליה מתקשה להפעיל כבר מספר שנים. מדובר באגם הנוי המלאכותי, הממוקם בחלקו המערבי של הפארק. כל מי שעבר שם בחודשים האחרונים ראה שהאגם שוב ריק ממים ולמעשה בשלוש השנים האחרונות הוא היה מלא במים רק חודשים בודדים.

בחודש מאי 2020, לפני כמעט שלוש שנים, יובש האגם בפעם הראשונה. בעירייה הסבירו אז כי האגם בפארק שימש כמאגר מים של השקיית הפארק ובתחילת קיץ 2020 התגלו בו בעיות איטום והיה צורך בתיקון המערכת. לפיכך, האגם יובש ואוכלוסיית הדגים הועברה לבריכת מים חלופית.

רק כעבור כשנה וחצי, באוקטובר 2021, החלו העבודות לפיתוח מחדש של אגם הנוי. העבודות נמשכו כארבעה חודשים ולפני כשנה, בפברואר 2022, נפתח האגם מחדש כפי שפרסמנו ב"צומת השרון".

 

בהודעה שפרסמה אז העירייה נכתב כי: "לאחר עבודות תשתית שנמשכו למעלה משנה, עיריית הרצליה מילאה מחדש את אגם פארק הרצליה. כ-2,000 מ"ק מים מולאו באגם, המשתרע על שטח של 2,500 מ"ר וישמש כבריכת נוי. בשפת האגם המים רדודים, ובמרכזו מגיע האגם לעומק של כ-75 ס"מ. במהלך השבוע הבא, יישתלו צמחי גדה בשולי האגם על מנת להחזיר את יופיו".

אבל מתברר שהחגיגות היו מוקדמות ותוך זמן קצר התגלו שוב בעיות איטום, כך שהאגם פעל מספר חודשים בלבד ולפני מספר חודשים הוא רוקן שוב ומאז עומד יבש לתקופה של לפחות עוד מספר חודשים טובים מהיום.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לצערנו הרב התגלו בעיות תשתית באגם בפארק שהצריכו ריקונו ומציאת פתרונות איטום. הפרויקט בתיעדוף ואנו צופים כי העבודות יסתיימו לקראת הקיץ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר