איפה הם בחג

מי חוגגת עם הגרוש וזוגתו? מי טס לבשל ל-100 איש? איפה הם בחג, פרויקט מיוחד

איפה הם בחג: תשעה תושבים מוכרים מספרים על ההכנות, הבישולים והטיולים המתוכננים, מראש השנה ועד סוכות

פורסם בתאריך: 29.9.19 09:34

ליאור פרחי, זמר ושדרן רדיו

ליאור פרחי צילום 2 דני מילר

"השנה אני מתארח אצל אמא שלי, שרה פרחי, כאן ברעננה. נהיה בערך 30 איש. אני הולך לבשל להם טלה בתנור עם בצלצלים קטנים ביין ועשבי תיבול, ובעזרת השם אני אעשה גם דגים (מתלבט אם לעשות בתנור או מטוגנים), אולי בסגנון מרוקאי עולמי כזה. אני גם חוגג את חגיגות החלאקה של הבן שלי אורי שלום, שהוא בן שלוש, ואני מכניס אותו בערב החג לבית הכנסת. קנינו לו חליפה ויזרקו עליו סוכריות, וכל ערב ראש השנה יהיה בסימן הגבר הקטן של המשפחה. אני בטח אקנה שרשרת יפה לאמא שלי, אבל בואי נראה. חג שני אנחנו גם עושים אצל אמא שלי כי זה חג שמגיעים אליו ליומיים-שלושה כל האחים ונשארים לישון. את חג הסוכות אני גם אעשה אצל אמא שלי. אגב, הסוכה שלנו יכולה להתחרות על תואר הסוכה הכי יפה בארץ. כולנו, עם הילדים, מקשטים את הסוכה ואנחנו ממש משקיעים".

דני רופ, חזאי ומגיש טלוויזיה

דני רופ צילום דורון גולן_ג'יני

"השנה אנחנו מארחים בבית את כל המשפחה, וככה אנחנו נהנים כפליים: גם כולם באים אלינו וגם אין פקקים. למרות שאנחנו המארחים, אין לנו הכנות מיוחדות אבל יש חלוקה. החלק שלי בהכנות לארוחת החג זה ארגון הבית ותמיכה מוראלית ומעשית באשתי שהתנדבה לארח. והיא אחראית על כל השאר. בסוכות אנחנו מתכוונים להישאר בארץ אבל אולי ניסע לטייל".

שרה (שרית) וינו אלעד, שחקנית ומטפלת בנשימה מעגלית

שרית וינו אלעד צילום עזרא לוי

"השנה אני אצל אחותי, עם כל המשפחה, כולל הגרוש שלי, זוגתו והוריו. אני לא מכינה אוכל או קונה מתנות מיוחדות, אבל אני אחראית על לנסות להגיע בזמן. בדרך כלל אני מוצאת איזושהי פעילות שמחליפה את הברכות הדתיות (רק בראש השנה. בפסח אנחנו קוראים את ההגדה). והשנה, בחול המועד סוכות אני בבית.

טל סונדק, זמר

טל סונדק צילום סשה פרילוצקי

"בערב החג אנחנו מתארחים אצל אח של אשתי. למחרת ניסע עם הבנות לטייל בצפון שאנחנו כל כך אוהבים ונקדיש את החג ללהיות ביחד ובעיקר ליהנות. אני גרוע בלבשל אבל אחראי על המורל והמצב רוח הטוב ליד שולחן החג. בסוכות אני אתמרן בין בילויים עם המשפחה וחברים ובים לחזרות לקראת מופע השקת האלבום החדש שלי – שירתם. המופע יתקיים ב-29.11 בצוותא תל אביב, ויתארח בו רמי קליינשטיין שהוא מלחין ומפיק האלבום החדש. בפתח שנה חדשה, אני מאחל לכולנו להיות בה בריאים, מחייכים ועטופים באהבה. שתהיה שנה טובה – אמן!".

רון רוזנפלד, זמר ומעצב רהיטים

רון רוזנפלד צילום גונן גלין

"את ערב חג אנחנו עושים אצלנו, אני ואשתי ליאת רז מהמרכז לפלמנקו בהרצליה, שהיא מהממת ובשלנית מדהימה. אני פחות מבשל כי אני יותר בקטע של אוכל בסיסי כמו בלונז וסלט טונה, וליאת היא הבשלנית ולכן אני העבד. אני עושה הכל – קניות ומארגן את השולחן. אני לא יודע עדין מה לקנות לה מתנה, אבל אשתי זכתה בי – אני המתנה האמיתית, לא? בחג השני עדיין לא מתוכנן כלום כי יש הרבה הופעות וחזרות, כי צריך להחזיר את ההוצאה המטורפת של החופשה שעשינו כמשפחה באוגוסט האחרון (היינו בטיול בר מצווה בדנמרק לבן שלי יהלי במשך כל חודש אוגוסט האחרון והיה מגניב), אבל אולי נעשה איזה טיול בארץ. אני לא בונה סוכה אבל את חג סוכות נעשה אצל אחי ניר, צ'יצ'ו, שגר מעבר לכביש".

 

יהודה עמר, זוכה העונה השביעית של מאסטר שף

יהודה עמר צילום בני גם זו לטובה

"אני בראש השנה אהיה באומן, כמו בכל שנה. אני לא נוסע עם המשפחה אלא עם החברים ואני גם מבשל להם, למשהו כמו מאה איש בערב החג ולמחרת. אני עושה את זה כבר שבע שנים. אשתי הולכת לאמא שלה והילדים איתה ביחד ומכינה הכל בעצמה. בגלל הנסיעה הזו יש לי הכנות מיוחדות. נסעתי לאומן לפני חודש לעשות את כל ההכנות, לשריין בשר כשר וכל מה שצריך. אני מתכנן להם מנות מיוחדות כמו שוק טלה ואסאדו בתנור וגם דגים, ולמחרת אני עושה להם על האש. שאני חוזר אני מבלה את חג הסוכות עם המשפחה והילדים ואני מתפקד על המנגל ומטפל בכל מה שקשור לפן הבשרי".

ד"ר איריס בראון, סקסולוגית ושדרנית רדיו

ד”ר איריס בראון צילום יח"צ

"השנה אני זו שמארחת, ומגיעים אלי משפחה וחברים, כולל ננסי ברנדס וילדיו. כל אורח יקבל מתנה לחג, וחוץ מזה אני משקיעה בעיצוב הגינה ובשולחן מפואר שיהיה ערוך בלבן וזהב. אני גם זו שמבשלת והאורחים מביאים קינוחים. במוצאי החג יהיו אצלי 50 חברים וכל אחד יכין משהו ונעשה ארוחה משותפת. בין המוזמנים עו"ד בני דון יחייא, אביבה אבידן, אירית גונדר מאור, הנגנית הבינלאומית חפצי זר אביב, האקורדיוניסט שוקי רוזנפלד, הבוזוקי בני סילמן קריבושה, רייצל וויצמן האמנית ועוד רבים ומעניינים. מה שאומר שהערב בטוח יהיה מוזיקלי. בסוכות אנחנו מתכננים לעשות טיולים משפחתיים בארץ".

חגית ברוכים, עובדת אמדוקס, אשתו של הסטנדאפיסט בני ברוכים

חגית ברוכים. צילום פרטי

"השנה כנראה שאני מתארחת אצל אחותי. אנחנו בהרכב מצומצם מאחר ובעלי בני נמצא אי שם על אי בפיליפינים, מצטלם לתוכנית הריאלטי הישרדות. אני בדרך כלל אחראית על עיצוב השולחן וגם על הקינוחים, ולכן אני מתכננת מספיק זמן מראש מה אני מכינה וקונה גם כלים מיוחדים לקינוחים. אבל השנה, בגלל שבני נסע, אני לא לגמרי מפוקסת ועדיין לא ממש תכננתי. אבל אין אצלי פשרות, בסוף אני תמיד מאלתרת אבל בלי להתפשר על הטעם או על העיצוב. אני גם תמיד אוהבת להפתיע במתנה מיוחדת ומקורית למארחים. לגבי סוכות, זו שאלה קשה. אין לי מושג מה קורה איתי עד שבני חוזר, היישר להופעות שמתוכננות לו. אבל אנחנו מתכננים, אולי אחרי החגים, בנובמבר, חופשה בצימר בראש פינה עם החבר הכי טוב של בני, יובל סמו ועוד ארבע משפחות של חברים משותפים".

שרונה מרלין, כוכבת "חתונה ממבט ראשון" ומעצבת תכשיטים

שרונה מרלין צילום פרטי

"השנה אחי תומי בא לביקור מלוס אנג'לס, היישר לערב החג. גם אחי אביעדי חוזר מהצבא ולכן כולנו השנה אנחנו מתארחים אצל אמא שלי, יחד עם דודה שלי והמשפחה שלה. לי אין הרבה מה לעשות חוץ מלמצוא בגד ולהכין סלטים וקינוחים. בסוכות אני לוקחת חופש וטסה ללונדון עם בן הזוג שלי, יניב לקונישוק. אנחנו נוסעים להופעה של ג'ון מאייר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר