אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בשנת הלימודים הבאה: מימון אבחונים לתלמידים עם לקויות למידה מהרצליה

בשנת הלימודים תשע"ט יכללו חטיבות הביניים בהרצליה בתכנית של משרד החינוך להסדרת אבחונים ללקויות למידה

פורסם בתאריך: 10.4.18 13:48

חטיבות ביניים בהרצליה יכללו בתכנית משרד החינוך "מלקויות ללמידה" המיועדת לאבחון וליווי תלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. התכנית מופעלת השנה כפיילוט ב-15 רשויות בארץ, ובשנת הלימודים הבאה יצטרפו 24 רשויות נוספות, ביניהן כאמור הרצליה. כך נמסר ממשרד החינוך.

התוכנית "מלקויות ללמידה" כוללת מימון אבחונים לתלמידים מתקשים בעת כניסתם לתיכון וליווי מקצועי של תלמידי חטיבות הביניים. בשני העשורים האחרונים נצפתה עלייה חדה במספר הפונים לאבחון ובמספר הדורשים התאמות בדרכי הבחנות; ובשל כך גם שימוש יתר בהתאמות בקרב תלמידים שאינם בהכרח נזקקים להן. בציבור השתרשה ההנחה כי כל תלמיד מאובחן הינו לקוי למידה וכל לקוי למידה זקוק להתאמות בדרכי הבחנות. "משוואה" שגויה זו הובילה לאישור מופרז של התאמות.

תכנית "מלקויות ללמידה" משנה את המיקוד ממתן התאמות להיבחנות, להתמקדות בדרכי הוראה ולמידה. זאת תוך חיזוק הצוות החינוכי שילמד להכיר את הקושי של תלמידים עם לקות למידה ואת הכוחות שלהם, ולצייד אותו בכלים ואסטרטגיות למידה מתאימים.

עלות התכנית היא 75 מיליון שקלים להפעלתה למשך חמש שנים. היא כוללת סיוע וליווי מקצועי לתלמידים לאורך כיתות ז' – ט', אשר אותרו על ידי בית הספר כמתקשים בתחילת כיתה ז'. עוד כוללת התכנית מימון אבחונים לתלמידים מתקשים לצורך קביעת זכאותם להתאמות בבחינות הבגרות, בין היתר בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של התלמיד.

האבחונים יתקיימו במרכזים של השירותים הפסיכולוגיים חינוכיים ברשויות המקומיות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר