צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

משרד החינוך מחזיר את המשחקים של פעם – בהפרדה מגדרית

משרד החינוך יזם אירוע "משחקים של פעם", שאמור להתקיים בהפרדה בין בנים לבנות. מנהל אגף החינוך בהרצליה: מערכת החינוך העירונית שמה בראש מעייניה את הדמוקרטיה ולכן מתנגדת לכל סממן של הפרדה מגדרית

פורסם בתאריך: 23.4.18 15:09

במשרד החינוך רוצים לראות ילדים משחקים קלאס, תופסת, חמש אבנים, דג מלוח ועוד משחקי חברהשההורים לילדים של היום בוודאי מכירים היטב. לשם כך הוציא המשרד חוברת ובה פירוט של 60 משחקים: משחקי חברה, ספורט, לקבוצות גדולות ועוד. ארוע זה של "משחקים של פעם" אמור להתקיים במחוז תל אביב, בו נכללת הרצליה. אלא שבצד היוזמה היפה הזו, יצאה גם הוראה של משרד החינוך לקיים את הפעילות תוך הקפדה על הפרדה מגדרית בין בנים לבנות.

לפי דיווח של חדשות ערוץ 2, 28 בתי ספר יסודיים בתל אביב חתמו על עצומה שקוראת לבטל את השתתפותם בארוע זה, וזאת בתמיכה של ראש העיר ומינהל החינוך העירוני.

תנועת "הרצליה חופשית" מיהרה לשלוח מכתב למנהלי בתי הספר בעיר, למינהל החינוך ולעיריית הרצליה, בו ביקשו מהגורמים להצטרף ליוזמה התל אביבית ולבטל את השתתפות תלמידי הרצליה באירוע במתכונתו הנוכחית. "28 מנהלי בתי ספר יסודיים בתל אביב הודיעו על ביטול השתתפותם באירוע, המנוגד לערכי החברה החילונית המקדמת צמצום פערים מגדריים וחתמו על מכתב המנמק את עמדתם, שהיא גם עמדתנו בעניין (…) אנו קוראים לכם להצטרף למכתבם של מנהלי בתי הספר אשר בטלו את השתתפותם באירוע במתכונת הנוכחית".

מנהל אגף החינוך בהרצליה, ד"ר יעקב נחום, מסר: "למנהלי בתי הספר נשלח חוזר ממפמ"ר של החינוך הגופני לקיים משחקים "של פעם" בהפרדה בין בנים ובנות. הרצליה מוגדרת כעיר דמוקרטית המכבדת את תושביה ללא הבדל דת גזע ומין. אנו גאים במערכת החינוך העירונית ששמה בראש מעייניה את את הדמוקרטיה ומיישמת אותה הלכה למעשה ולכן מתנגדת בתוקף לכל פעילות שיש בה סממן של הפרדה מגדרית".

 

מהמפקח על החינוך הגופני במשרד החינוך גיא דגן נמסר: "מדובר במתווה ישן שפועל שנים רבות מאז שנת 2010. מאחר שבעיתוי הנוכחי לא ניתן לערוך שינויים, בכוונתי למנות ועדה מקצועית, כך שבשנה הבאה ישונה מתווה הפעילות. המתווה החדש יבטיח מענה ראוי והולם לכלל ילדי מערכת החינוך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. איילה לבנה

    לבנט אצה הדרך.הדתה בכוח וכפייה.חווצפה בפנים.הרי הילדים ביחד כת השנה.הגיע זמן תגובות חזקות
    תפסיקו להתיפייף ותלחמו חזק ומילים ברורות.בקרוב לא יהיה לנו אפילו בגץ.תורידו את הכפפות ותילחמו על הדמוקרטיה שלנו

  2. המודאגת

    אתם כל כך מפחדים !!!שומו שמיים מה כבר יקרה!@@ אז בנים ישחקו לבד ובנות לבד… מה שבדרך כלל קורה מזמן לא ראיתי קבוצות מעורבות של ילדים משחקים בגן שעשועים תתבעו אותם!!! ה ד ת ה יש לחייב כל ילדים שמשחקים במגרש כדורגל כדורסל שיהיו בנות איתם אחרת אין משחק !!! או להפך גם אם בנות מתאמנות רק אם יש בנים בקבוצה מתאמנים אחרת ה ב י ת ה !!@@!! שנאת דתיים אגב גם לפני השר עם הכיפה היו המשחקים מופרדים ולא שמענו את כל הזעקה עולה מה קרה אם יוסי שריד ז"ל החליט זה בסדר ואם הדתי עם הכיפה החליט אז בואו ונצא בהמוננו ונגן על הדמוקרטיה וכו וכו וכו אגב יש הרבה חילונים שמצדדים בהחלטה זו שיוויון כוחות וכו הרגשה יותר נוחה לבנים והבנות וכו יש מילה אחת שמתארת את ההתנהגות הבלתי הולמת שלכם ושל עריית הרצליה ג ז ע נ ו ת וד ת ו פ ו ב י ה עוד מילה מומצאת למה גזענות ?כי אם היו אומרים לכם שילדים ממגזר אחר לא יכולים לשחק בגלל שיתוף של בנות אני מבטיחה לכם שהייתם מתנהגים אחרת בושה !!!!!
    זה מתחיל להימאס כל השנאה לדתיים זה לא בושה ללמוד אהבת חינם הלוואי שתרגישו מה זה בליבכם

  3. דתה

    יותר פשוט, הדרת פעילות בתי ספר חילוניים וארגון פעילות תרבותית נגד "הדתה" במקום.

    הנה כותרת מפוצצת שבטח תחרמן את בנט "הדתה והשפעתה השלילית על שויון זכויות" או "למה כל בני האדם שוים"

  4. איילה לבנה

    בנט חושףאת כוונותיו האמיתיות.והן לא פחות משלטון הלכה בישראל וחיסול הדמוקרטיה.אצה לו הדרך כי הוא מריח את חולשתו של ביבי ומעז להציג אולטימטום.פסקת ההתגברות היא תקדים לחיסול המגן האחרון ואז הם יפרצו קדימה.זכרו שבנט ושקד מנוהלים מאחור עי רבני הקיצון של ההתנחלויות.. שרוצים להחזיר אותנו אל החיים לפני 3000 שנה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למודאגת . כמורה בדימוס אומר שזה מתחיל באז מה ? מה קרה ? ויגיע לכיסוי ראש ופנים בעתיד , מדרכות נפרדות ועוד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר