המשלחת מרומניה. צילום באדיבות תיכון חדש
המשלחת מרומניה. צילום באדיבות תיכון חדש

תלמידים בתיכון חדש הרצליה הציגו: כך שיגרנו לוויינים לחלל

במסגרת שיתוף פעולה עם בית ספר מבוקרשט, הגיעה לתיכון בהרצליה משלחת מורים מרומניה שהתרשמו ממרכז המדעים ומגמת הסייבר

פורסם בתאריך: 3.5.18 13:34

משלחת של מורים למדעים מבית הספר "לאודר רעות" מבוקרשט שברומניה התארחה השבוע בבית הספר תיכון חדש הרצליה. ביקורה של המשלחת שהוזמנה בשיתוף מט"ח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית) נפתח במרכז המדעים של הרצליה הממוקם בסמוך לבית הספר, שם שמעו על מסלולי הלימוד הייחודיים בתחום המדעים.

תלמידי לוויינים וחלל הסבירו לאורחים כיצד הם בנו לוויין, הציגו את השלבים הרבים בבנייתו ושיגורו חלל. לאחר מכן הראו כיצד ניתן לעקוב אחר פעילותו ולראות פרמטרים שונים כגון טמפרטורה בחלל ועוד.

בהמשך עברה המשלחת למעבדת הסייבר של בית הספר, שם התלמידים הציגו את התכנים הנלמדים במגמה ואת חשיבות המקצוע בעידן הנוכחי. הרומנים התרשמו מאוד ממגמת הסייבר וציינו כי התחום כמעט שלא נלמד ברומניה, והם היו רוצים לפתח מקצוע זה במדינתם בדומה למה שראו בתיכון חדש.

המשלחת מבוקרשט היא המשך של שיתוף פעולה בן ארבע שנים המתקיים עם התכנית לדיפלומטיה ויחב"ל בתיכון חדש, במסגרתו מתקיימים חילופי משלחות: תלמידי תיכון חדש הרצליה מתארחים ברומניה אצל תלמידי לאודר רעות  ומארחים בהמשך את עמיתיהם הרומניים.

השנה, זו הפעם הראשונה שמגיעה מתיכון לאודר רעות  משלחת של עשרה מורים למדעים. בזכות הקשר הטוב שנוצר בין בתי הספר והביקור המוצלח של המורים הרומניים, החלו כבר ההכנות לביקור גומלין של מורים מתיכון חדש שיסעו לרומניה לקיים שם שיח עמיתים נוסף.

 

עדי פרינלנד רכזת מגמת  "דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים" בבית הספר ויוזמת המשלחת: "הביקור של הרומנים בבית הספר היה מאוד משמעותי עבורם, הם ראו ולמדו בבית הספר תחומים ייחודיים שהם היו רוצים לחזק אצלם, ואנחנו אפשרנו להם לראות כיצד ניתן ללמד מקצועות אלו בצורה טובה ולא פחות חשוב, בצורה מעניינת".

מנהלת בית הספר נחמה שלו: "שיתופי פעולה של תיכון חדש הרצליה עם ארבע מדינות באירופה מאפשר  בין היתר גם פיתוח  קשרים בין המורים ולמידת עמיתים בתחומי לימוד והוראה שונים. מפגש הגומלין  עם מורי המדעים מבוקרשט אצלנו אכן פתח למורים ערוצים חדשים לקידום ההוראה בבית ספרם. נשמח  להמשך הקשר גם בעתיד לעידוד הפיתוח המקצועי של כולנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר