אולפנת צביה צילום ניר קידר
אולפנת צביה צילום ניר קידר

נסיעה של שעה וקילומטר הליכה מדי בוקר: ההורים דורשים הסעה לתלמידות צביה

ההורים טוענים כי אחרי פניות ממושכות לעירייה מערך הסעות היה אמור להתחיל לפעול אחרי חגי תשרי, אך זה מעולם לא קרה

פורסם בתאריך: 6.6.18 14:13

הורים לתלמידות הלומדות באולפנת צביה שברחוב העצמאות במרכז הרצליה ומתגוררות בהרצליה פיתוח, מתלוננים על כך שהעירייה לא מקדמת הסעות עבור התלמידות לאולפנה. התלמידות נוסעות מדי יום כשעה לבית הספר, שנמצא בקצה השני של העיר, ונאלצות ללכת מדי יום לפחות קילומטר מתחנת האוטובוס עד לפתח בית הספר.

ההורים מספרים ששלחו מכתב למנכ"ל עיריית הרצליה, יהודה בן עזרא, עוד בשנת 2016 אך לדבריהם, מאז לא קיבלו פתרון. אחד ההורים מספר כי בתגובה למכתבם מנהל אגף חינוך בעיריית הרצליה, יעקב נחום, הפנה אותם למחזיקת תיק התחבורה בעיר, מ"מ וסגנית ראש העירייה מאיה כץ. "אנחנו מתכתבים במייל עם מאיה כץ אבל בינתיים הדברים לא זזים", הוא אומר, "כבר יותר משנה וחצי שמהעירייה מספרים לנו שפנייתנו הועברה למשרד התחבורה ושיש מערך הסעות חדש שמחכה לאישור של משרד התחבורה. פרטים לגבי המערך החדש מעולם לא קיבלנו".

"כל מערך ההסעות הוא טעון אישור של משרד התחבורה לאחר שהוכח על ידי אגף החינוך כי קיים צורך אמיתי, שיקול הדעת פה והאפשרויות אינן בתחום סמכויות העירייה. פנייתכם הועברה למשרד התחבורה ואני נמצאת איתם במגעים שוטפים ואני מקווה כי כחלק מהתייעלות שנערכת כעת מול חברות ההסעות נוכל לקדם את הנושא", כתבה כץ בתחילת ינואר 2017 בתגובה לפניית ההורים בנושא ההסעות לאולפנת צביה וממנה. מעט לאחר פתיחת שנת הלימודים הודיעה להם כץ כי מערך הסעות חדש צפוי להתחיל לפעול מיד אחרי חגי תשרי. מאז ועד היום מנהלים ההורים תכתובת ארוכה ומייגעת עם כץ, אך עד לרגע כתיבת שורות אלה, ההסעה המיוחלת עדיין מבוששת לבוא.

 

 

אותו הורה ממשיך: "לבתי ספר אחרים העירייה מספקת שירותי הסעות ואותם לא שלחו אל התחבורה הציבורית, כך שבהחלט ישנה אפליה בין תלמידים ובין תושבים. כשאותן תלמידות למדו בבית הספר היסודי בעיר, בית הספר בר אילן, הן השתמשו בשירותי ההסעות שסיפקה עיריית הרצליה מדי בוקר ואחר צהריים, ואיננו רואים הבדל בין ילדה בכיתה ו' לנערה בכיתה ז'".

בשנת הלימודים הקודמת, מספר אותו הורה, שכרו ההורים מיניבוס עבור הבנות שהסיע אותן לבית הספר ובחזרה לביתן. גם בשנת הלימודים הנוכחית הוא פועל, אך בשל העלות היקרה, 660 שקלים בכל חודש עבור כל נוסעת, הרבה בנות עזבו את ההסעה. לדבריו, ישנן משפחות עם שתיים ואף שלוש בנות, כך שנטל עלות ההסעה כבד מנשוא.

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מאיה כץ, המתמודדת על ראשות העיר, מסרה בתגובה: "משרד התחבורה הינו בעל הסמכות הבלעדית להנפיק רישיונות לקווי שירות בתחבורה הציבורית ובכלל זה, גם קווי שירות שיש להם תחנות הסעה בקרבת בתי ספר המשרתים את התלמידים. על אף העובדה שמדיניות המשרד בשנים האחרונות היא צמצום שרות קווי התלמידים, מניעת פתיחת קווים חדשים וצמצום השרות בקווים הקיימים הצלחנו, לאחר עשרות שנים בהן קווי התלמידים בהרצליה לא שונו, להוביל רפורמה מקיפה בשיתוף משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת מטרופולין. התקיימה עבודת מטה במשך כשנה ביחד עם אגף החינוך, מנהלות ומנהלי בתי הספר והנהגת ההורים העירונית להתאמת מסלולי הקווים לצרכי התלמידים בעיר, במסגרתה אושרה תוספת משמעותית של קילומטרים המאפשרת כיסוי רחב של קווי התלמידים בשכונות העיר בהם לא ניתן מענה עד כה וזאת, בשילוב רפורמת מערך התחבורה הציבורית בעיר שהחלה בספטמבר 2017 בה ניתן למצוא מסלולים מקבילים שנותנים מענה גם לחלק מבתי הספר. לצערנו, מדיניות משרד התחבורה אינה מאפשר פתיחה של אזורים בהם לא ניתן שרות קווי התלמידים בעבר ועל אף שבקשתנו הוצגה לבכירי המשרד מזה מספר פעמים שהאחרונה שבהן לפני כחודש, הבקשה לא אושרה. נמשיך לפעול מול משרד התחבורה עד למציאת פתרון הולם לנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ממש בושה לעיריית הרצליה

    איך עיריית הרצליה מרשה לעצמה לעשות אפליה בין תלמידים תושבי העיר ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האוטובוסים וכולם עוצרים בצומת סוקולוב הדר, סמוך לתחנת מגן דוד.
    תדירות האוטובוסים הללו היא לפחות כל רבע שעה והיא כוללת הן את הקוים העירוניים והן את הבינעירוניים.
    הליכה מישם לאולפנה היא 15 דקות.
    גם אצלי הילדים כשהם נוסעים בתחבורה הציבורית הם הולכים רבע שעה לתחנה, עולים לאוטובוס ויורדים סמוך לבית הספר ומשם שוב ברגל.
    אוטובוס זה לא מונית שירות מפת הבית לפת בית הספר.
    הקונספט הוא שהוא אוסף מנקודות מרכזיות ומוריד בנקודות מרכזיות.
    ככה זה עובד בכל העולם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר