וייס (משמאל), בנט ופדלון בפגישתם לפני שבועיים
וייס (משמאל), בנט ופדלון בפגישתם לפני שבועיים

המחסור בכיתות בתיכון אחיה: החטיבה והתיכון יפוצלו לשני מקומות שונים

חבר המועצה צבי וייס יזם פגישה דחופה בין ראש עיריית הרצליה לשר החינוך: "אם לא יהיה פתרון סביר לבית הספר זו בעיה גדולה"

פורסם בתאריך: 13.6.18 08:43

האם שנת הלימודים הבאה בתיכון אחיה בהרצליה תיפתח כסדרה? שאלה זאת עולה בחודשים האחרונים לנוכח הגידול המשמעותי במספר התלמידים בבית הספר, שיצר מצוקת מקום שלא נפתרת מזה זמן רב, עד כדי חשש להתפטרותו של מנהל התיכון אריאל בן ברוך. בבית הספר אחיה, התיכון הממלכתי-דתי היחיד לבנים בהרצליה, שהוקם לפני כשבע שנים ופועל בשכונת יד התשעה, צפויים ללמוד בשנה הבאה כ-200 תלמידים, 30 יותר מהשנה הנוכחית, ובבית הספר מתמודדים עם מחסור בכיתות.

"חסרים בבית הספר ארבע כיתות אם, שלוש כיתות ספח וחדרי שירותים", אומר חבר המועצה צבי וייס (הבית היהודי), "אנחנו רחוקים מהתקן שקבע משרד החינוך. יש מורכבות לא פשוטה במציאת מענה לתיכון, וזאת בשל אילוצים טכניים ותהליכים שאורכים זמן. עם זאת, אני פועל בשיתוף פעולה מלא עם ראש העירייה, ראש אגף החינוך ומשרד החינוך למציאת פתרון מהיר ואיכותי שיחזיק לאורך זמן, גם על מנת לספק מענה לצורך וגם כדי לשמר את מנהל התיכון שהינו אהוב ומוערך מאוד. הוא מחויב לתלמידים ורוצה שיהיו להם תנאי לימוד מתאימים. מנהל טוב וצוות טוב חשובים יותר ממאה כיתות עם יהלומים וזהב".

 

צבי וייס. באדיבות דוברות עיריית הרצליה

צבי וייס. באדיבות דוברות עיריית הרצליה

וייס, שנמנה על מקימי התיכון, פועל בחודשים האחרונים למציאת מענה לבעיה. הוא מספר שלפני כשבועיים יזם פגישה דחופה בין ראש העירייה משה פדלון ושר החינוך נפתלי בנט בנושא עתיד התיכון "השר שמע ולמד את הנושא והוא מבין אותו ורוצה בהצלחת בית הספר", אומר וייס, "הוא הטיל על כל העוזרים שלו והמנהלים לטפל בעניין. גם השר לא מביא מבנים על סמיטריילר ומוריד אותם ישר. צריך להגיש בקשה לפיתוח ולבינוי חדש ויש מסלול לכל דבר. אנחנו נמצאים בכל המסלולים ומגישים את הבקשות שצריך. ראש העירייה פעל בעבר ופועל גם בהווה למצוא פתרון לעניין, אבל ידוע שהפתרון לא יורד מהשמיים, צריך למצוא מקום, להכין, לבנות ולעשות. אמשיך לפעול במלוא הניסיון והמרץ בכדי להשיג את המטרה שכה חשובה לעיר הרצליה ולחינוך הדתי בעירנו. בימים אלו מתקיים מרתון פגישות עם כל גורם רלוונטי כדי לקדם את הנושא. אם לא יהיה פתרון סביר לבית הספר זו בעיה גדולה, אבל אם אתבקש להמר אם התיכון יהיה או לא, אני בטוח שהוא יהיה".

מהנהגת הורי תיכון אחיה נמסר: "תיכון אחיה צמח והתפתח משמעותית  בשנתיים האחרונות. אכן קיימים קשיים רבים ומצוקה בכיתות אם וצרכים בסיסיים אחרים לגיטימים עבור ילדנו. עיריית הרצליה שותפה מרכזית בהצלחת התיכון. השבוע התקיימה פגישה רבת משתתפים עם ראש העיר, בכירי העיריה, ראש אגף חינוך דתי במשרד החינוך ומכובדים נוספים למציאת פתרון אמיתי וראוי למצב, מתוך הבנה ושותפות. כמו כן הוסכם שעירית הרצליה תגיש תוכניות למשרד החינוך לבחינת בנית מבנה קבע לתיכון אחיה בעיר הרצליה".

תגובת עיריית הרצליה: "אכן יש ביקוש רב ללימודים בתיכון אחיה. התקיימה ישיבה רבת משתתפים בלשכת ראש העיר בה נכחו נציגי משרד החינוך, נציגי אגף החינוך, נציגי הורים ונציגי בית הספר והוחלט כי לקראת פתיחת השנת הלימודים הנוכחית תיבחן אפשרות הכנסת מבנים יבילים בכדי לפתור את מצוקת המקום. במקביל משרד החינוך יבחן בימים הקרובים אפשרות להתחייבות כספית לבניית תשע כיתות במתחם. יבוצע פיצול של  חטיבת הביניים והתיכון למקומות שונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך יכול להיות שבשביל 200 תלמידים צריך לבנות עוד 9 כיתות?
    האם יש 10 תלמידים בכיתה?
    בתיכון שהילד שלי לומד בו יש 35 תלמידים בכיתה.

    מדהים שבמגזר הדתי בהרצליה למרות שבית הספר אין נציגות בועדי ההורים העירוניים אן הארציים , הם מצליחים להביא כת שר החינוך להיפגש עם ראש העיר.
    כאשר בבתי הספר החילוניים צריך לאמר תודה אם נפגשים עם המפקח מתאים המחוז.

  2. אני

    כתוב שצריך עוד 4 כיתות אם… אבל כמובן שזה מגניב למצוא תרוץ להתלהם. ועל זה שלמגזר החילוני יש 4-5 תיכונים בעיר ולדתי רק אחד, חשבת? או שזה נח לך לא להתייחס? קצת סובלנות וערבות הדדית לא תזיק.

  3. אחת שאכפת לה

    צא ולמד….תיכון אחיה הוא שש שנתי ונותן מענה לאוכלוסיה הדתית בעיר הרצליה שמגיע לה שירותים זהים הקיימים לכלל תושבי העיר.כיום אין בתיכון את הצרכים הבסיסים לתנאי למידה ומרחב ואפילו כמות השירותים אינה מספקת או עומדת בתקן למספר התלמידים הקיימים.
    אין ספק שכמות התלמידים בכיתה במזגר החילוני היא גבוהה אך הבעיות לא מסתכמות רק בזה. המגזר הדתי בעיר זכאי כמו כל תושב בעיר להתיחסות ומענה לצרכיו.
    אגב, הפגישה עם שר החינוך היתה כשהגיע לבינתחומי לקבלת הסמכה לאוניברסיטה פרטית כך שכל פוליטיקאי יכל לנצל את המעמד…אלו רק כמה עובדות מיני רבות…צא ולמד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר