צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

פדלון הוריד מסדר היום הצעה לסבסוד קייטנות הקיץ בהרצליה

יו"ר האופוזיציה יריב פישר ביקש לסבסד את הקייטנות, שמחירן בין הגבוהים בארץ, בארבעה מיליון שקל. מנכ"ל העירייה: "ההצעה לא ריאלית, זה גובל בשוחד בחירות"

פורסם בתאריך: 17.6.18 15:36

ראש עיריית הרצליה משה פדלון הוריד מסדר היום הצעה של יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, יריב פישר, לסבסוד קייטנות הקיץ (חודש יולי ועוד שבועיים באוגוסט) על ידי העירייה. עלות הקייטנות בהרצליה, נזכיר, עומדת על 2,300 שקלים, מחיר בין הגבוהים בארץ. פישר ביקש שהעירייה תסבסד ארבעה מיליון שקלים כדי להוזיל את העלות. בישיבה, שהתקיימה ביום שלישי שעבר, הציע פדלון להוריד את ההצעה מסדר היום. שישה חברי מועצה הצביעו בעד ושישה נגד, ופדלון השתמש בזכות הוטו שניתנה לו כראש עירייה במקרה של תיקו, וביטל את הדיון בהצעה.

"כמו בארנונה אנחנו שוב מענישים את מעמד הביניים", אמר פישר בישיבה, "שוב שמו לתושבים קנס מעיריית הרצליה, והפעם קנס שהוא בין הגדולים בארץ. זה 2,300 שקלים לחודש ו-3,400 שקלים לחודש וחצי. זה קנס שכמעט לא קיים בארץ בשום מקום". לדבריו של פישר, אשקלון למשל מסבסדת את עלות הקייטנות בארבעה מיליון שקלים, והעלות שם 1,200 שקלים לחודש וחצי. גם תל אביב מסבסדת את הקייטנות, בשישה מיליון שקלים, והעלות שם 1,150 שקלים לחודש וחצי. הוד השרון מסבסדת את הקייטנות בשני מיליון שקלים והעלות שם 1,700 שקלים לחודש וחצי.

יריב פישר

יריב פישר

עוד הוסיף פישר: "אנחנו יכולים עכשיו לקבל החלטה ולתקצב את זה בארבעה מיליון שקלים. זה לא ידגדג לעירייה אבל זה כן ידגדג לתושבי העיר. ההורים רצו לשלם ולא חשבו בכלל על המחיר כי הם היו בלחץ למצוא סידור לילדים שלהם. היה פה כאוס בעניין הקייטנות, חלק באשמת העירייה וחלק פחות באשמת העירייה. עירייה שאומרת שהיא יודעת להתנהל, שמי שמנהל אותה אומר שיש לו חזון וניסיון ולא מעניש את התושבים שלו, עובד אחרת. יש הורים שעדיין לא יודעים אם יש קייטנה לילדים שלהם או אין קייטנה, ומעבירים את הילדים למקומות אחרים. אני חושב שעבדנו פה לא נכון ושיש פה כשל ניהולי חמור. בואו נתקן את זה עכשיו ונעשה ועדה מהירה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא התייחס לדבריו של פישר ואמר: "לעניות דעתי ואנשי המקצוע שדיברתי איתם ההצעה לא ריאלית ולא חוקית כי זה גובל בשוחד בחירות ואנחנו לא נעשה דבר לא חוקי. אני מאוד שמח שראש העירייה קיבל את המלצת אנשי המקצוע. אנחנו בשנת בחירות והכי קל שראש העירייה היה זורק כמה מיליונים ועושה קייטנות בזול. התקנה ששר הפנים הוציא בעניין היא גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה ולכן לא הלכנו לפיה. אנחנו בהרצליה רגילים לקייטנה ברמה גבוהה".

עוד אמר בן עזרא: "קבענו את מחירי קייטנות הקיץ יחד עם ועד ההורים והמחירים הם מראש מסובסדים. הגענו למחיר של קייטנה שאינו גבוה במיוחד על מנת לתת את השירות הטוב ביותר. המדיניות שלנו היא לסבסד את הנצרך ולא את המצרך והיא מוכיחה את עצמה כבר שנים רבות. אנחנו נותנים הנחות למשפחות שידם אינה משגת בסדר גודל של מיליון שקלים. לא יהיה מצב בהרצליה שילד שההורים שלו לא יכולים לשלם לא יהיה בקייטנה. אנחנו מציעים גם קייטנות מפוקחות ב-861 שקלים. המחיר שלנו נמוך מכל הערים בסביבה שלנו. המחיר של קייטנה ברמת השרון הוא 2,460 שקלים, ברעננה 3,000 שקלים ובקרית אונו 2,000 שקל. מחיר הקייטנה המסובסד באשקלון הוא לא דוגמה. אני לא יודע על סמך מה ראש עיריית אשקלון עשה זאת".

 

בתוך כך, התלוננו הורים לילדים בארבעה גנים בהרצליה בהם משולבים גם ילדי החינוך המיוחד – מעין, דגנית, חצב ושיבולים, כי לא יתקיימו קייטנות בגנים האלה בגלל מיעוט נרשמים. בן עזרא הבטיח כי הקייטנות שם ייפתחו: "יש ארבעה גנים, שחלק מהם הם גנים של החינוך המיוחד, ששם לומדים כ-14 ילדים כשהסף לפתיחת קייטנה הוא 24 ילדים. ההורים פנו אלינו, בדקנו את העניין ואנחנו פותחים את הקייטנות בגנים האלה".

גם הורים בגן הילדים גליל בשכונת יד התשעה התבשרו שלא תהיה קייטנה בגן בגלל מיעוט נרשמים. להורים נמסר שהילדים ישתתפו בקייטנה בגן אחר, גן כרמי, ובשעה 14:00 יעברו להמשך הפעילות בגן גלבוע. "למה ילדים צריכים לעבור טרטור שכזה בגלל שאתם חוסכים בכוח אדם?", כתבה אחת האמהות בקבוצת הפייסבוק של המרכזים הקהילתיים בהרצליה, "למה הילדים שלנו אמורים להפוך לסרדינים בשעה 14:00? למה לא יודעים לתת לנו תשובות כשאנחנו שואלים בטלפון ומעבירים אותנו ממקום למקום?".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

ליאור לזר, מ"מ יו"ר ועד ההורים בהרצליה ויו"ר ועדת היול"א העירונית, מסר בתגובה: "לא ברור לי על מה הסערה. מתווה הקייטנות נסגר מול העירייה בהסכמה מלאה עם ועד ההורים. מחירי הקייטנות משקפות את האיכות, שהיא חשובה לתושבי העיר הן ברמת ההון האנושי והן ברמת התכנים. למותר לציין כי עיריית הרצליה סבסדה בוועדת הנחות לאורך כל השנה ולא רק בקיץ את אלו שידם אינן משגת ובנוסף את הסייעות הרפואיות. העירייה חרטה על דגלה כי ימצא פתרון הולם למסגרת קיץ לכל ילד וילדה אשר חפצים בכך וזאת בניגוד לערים אחרות באיזור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אכלתי אותה

    גם לא בכל בתי הספר לא יהיו קייטנות וגם שם עולה 2400 אפילו יש קייטנה בקאנטרי שעולה 1800

  2. סיוון

    כנראה שראש העיר חי באמת בעננים וחושב שתושבי עירו הם גרים רק באשרמן ובמגדלי יוקרה חוצפה שאין כמותה אם אפשר לסייע להוזלה בקייטנות אז למה לא? עוד סיבה לא ללכת לבחור… בלאו הכי לא רואים אותנו העניים

  3. רונן

    תשאלו כמה כסף עולה הקייטנה לדתיים בהרצליה ותבינו שאתם לא מעניינים אותו. הם הולכים להצביע לנו אין זמן הרי צריך לפרנס…

  4. אני

    בן עזרא הזה . עדיף שיעזוב אחרי ככ הרבה שנים
    ליאור לזר גם כן לא מבין כלום.

  5. הרצליינית

    פדלון קופץ במסיבות במקום לתקצב את החינוך
    שהוא המנכל והמנהל של החינוך יתחלפו בצעירים. יאללה נמאס

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר