ליאור לזר (מימין), ניסן משכיל
ליאור לזר (מימין), ניסן משכיל

הקרב על הוועד: ממלא מקום יו"ר ועד ההורים פרש מהעמותה והכריז על בחירות חדשות

ליאור לזר טוען שהעמותה היא כעת "גוף משפטי חסר משמעות". היו"ר המכהן משכיל: "הבחירות יתקיימו בתחילת שנת הלימודים"

פורסם בתאריך: 19.6.18 18:29

ממלא מקום יו"ר ועד ההורים העירוני בהרצליה, ויו"ר ועדת גני יול"א (יום לימודים ארוך) בוועד ההורים, ליאור לזר, הודיע אמש על פרישתו מעמותת ועד ההורים. לזר טוען כי חוסר הסכמה בינו לבין היו"ר המכהן ניסן משכיל, המשמש כיו"ר הוועד מזה עשור, על רקע אישור תקנון לוועד, הביאה לפרישתו. כעת, עם הפרישה של לזר, יש בוועד ההורים של הרצליה 16 חברים שפרשו מהעמותה לעומת 15 שנשארו בה. "עכשיו הפורשים הם הגוף היציג שייקרא הוועד העירוני מעכשיו ומולו תתנהל העירייה", טוען לזר שאומר: "העמותה היא עכשיו גוף משפטי חסר משמעות". בחירות חדשות לראשות הוועד ולארבעת חברי הנהלת הוועד, אומר לזר, יתקיימו ב-9 ביולי. בבחירות יוכלו להצביע רק 31 יושבי הראש של מוסדות החינוך, בהם בתי הספר והגנים בעיר. "המועד החדש של הבחירות נקבע בשיתוף עם יושבי ראש אחרים של מוסדות החינוך בהרצליה, שחברים בוועד ההורים", אומר לזר.

"במשך ימים רבים ניסיתי לאחד את הוועד ולהביא להסכמה כללית על התקנון שבא להסדיר את ההתנהלות השוטפת של הוועד", מספר לזר על השתלשלות האירועים שהביאה לפרישתו, "ההצבעה נפתחה ביום ראשון בבוקר והסתיימה אתמול בשעה 22:00. ביקשתי להאריך את משך ההצבעה עד הבוקר. גם ביום ראשון וגם ביום שני ניהלתי מו"מ מול מזכיר הוועד ויו"ר הוועד במטרה להגיע לתקנון שמוסכם על כולם, שלא יהיה מצב שיותר ממחצית מחברי העמותה מצביעים נגד התקנון. היינו מאוד קרובים להגיע להסכמה על התקנון אבל יו"ר העמותה, ניסן משכיל, בחר לפוצץ את זה. רוב האנשים הצביעו נגד והיו"ר עדיין התעקש שלא להגיע להסכמות. אני ניסיתי להגיע לאיזשהו חוף מבטחים והוא התעקש לטבוע. אני ניסיתי בכל דרך שהיא להביא את היו"ר למצב שיסיים בכבוד את הקדנציה שלו. אין לי שום דבר נגדו ואני חושב שהוא תרם רבות לעיר במשך העשור שהוא שימש כיו"ר, אבל בן אדם צריך גם לדעת מתי לפרוש".

מה הפריע להורים בתקנון החדש?

"לא יכול להיות שבאותו תקנון יהיה כתוב שלמשך שנה לא ניתן לשנות את התקנון. יש סעיף שבא ואומר שמי שהוא לא יו"ר מוסד חינוכי ואין לו ותק של לפחות שנה בעמותה לא יכול להתמודד לתפקידים. אם יש יו"ר מוכשר שרוצה להתמודד לתפקידים בעמותה, ורוב החברים סומכים עליו ונותנים בו אמון, למה שלא יוכל להתמודד? הבעיה העיקרית היא שההתנהלות הכוללת בצורה של מידור שלא אופייני לדמוקרטיה. לא יכול להיות שיהיה ועד עירוני שיותר מ-50 אחוז ממוסדות החינוך לא מיוצגים בו. עד אתמול היה מצב שבעמותה היו 16 חברים ובפורשים היו 15 אנשים. על חודו של אדם אחד העמותה נחשבה לוועד יציג. לפי חוק השלטון המקומי, מי שמייצג יותר מוסדות חינוך הוא הוועד היציג. ברגע שהודעתי על פרישה יש בוועד 15 חברים בעמותה ו-16 חברים שפרשו מהעמותה, ועכשיו הפורשים הם הגוף היציג שמולו תתנהל העירייה. העמותה הפכה להיות למעשה גוף משפטי חסר משמעות. ניהלתי שיחות עם כמה מחברי העמותה וסביר להניח שיהיו עוד פורשים שיצטרפו לגוף היציג, כי הם רוצים להיות פעילים ולתרום. העמותה היתה יכולה להישאר כפי שהיא אם לא הייתי פורש, גם כשאין רוב שמסכים לתקנון".

איך התקבלה הפרישה שלך?

"אני חושב שלא מעט אנשים באגף החינוך ובהנהלת העיר היו בהלם מהפרישה שלי. אני לא חושב שאי פעם היה תקדים כזה שממלא מקום יו"ר פורש בצורה הזאת. גם העירייה מבינה שזה צעד בלתי נמנע אם רוצים לקדם את נושא החינוך בעיר. הוועד היה משותק מעל שלוש שנים והתעסק בתקנונים ונהלים ולא איפשר עשייה אמיתית בנושא חינוך. גם העיריייה רוצה שיהיה לה פרטנר שאפשר לנהל איתו דיאלוג בבעיות החינוך בעיר. אין לי שמחה לאיד משום בחינה שהיא. אני חושב שאנחנו צריכים להפסיק לעסוק בסאגה הזאתי של חוסר העשייה בגלל התעסקות בנהלים ותקנונים למיניהם, ולהתחיל לתת פתרון אמיתי לילדי העיר בגנים ובבתי הספר, ולא להתעסק בשטויות. אני שוקל בחיוב להציע את עצמי לתפקיד היו"ר. מי שאמורים לבחור את היו"ר ואת חברי ההנהלה הם אנשים שיש להם ילדים בתוך מערכת החינוך ולא כאלה שהיו להם ילדים במערכת לפני עשור ושאין להם שום נגיעה למערכת היום. יש כמה כאלה בעמותה שאין להם כלל נגיעה למערכת".

אז העירייה עובדת מול הפורשים?

"בעירייה מבינים שהפורשים הם עכשיו הגוף היציג והיא תנהל רשמית את ההתנהלות מול הגוף היציב. כרגע עד הבחירות, תקופת ביניים שתימשך שבועיים, אין לעירייה מול מי להתנהל ברמה הטכנית, אבל זה רק עניין של שבועיים. ברמה החוקית היא צריכה לעבוד מול הפורשים אבל כיוון שאין יו"ר זה קצת יותר מורכב. למעשה, היא תתנהל מולנו כאשר עדיין אין יו"ר".

 

יו"ר ועד ההורים ניסן משכיל מסר בתגובה: "ועד ההורים העירוני בהרצליה עובד למעלה מעשור כעמותה, עובדה העוזרת לו להתנהל באופן רשמי מול העירייה וגופים נוספים. בהמשך לבקשת חברי הוועד העירוני לאמץ תקנון שמתאים לוועד עירוני במקום התקנון המצוי, נוצר צוות בראשות ליאור לזר, יחד עם רוני קליינפלד, שרון קוטלר, ועו"ד עידית הראל, לצורך יצירת תקנון מוסכם שיתווה את אופן עבודת הוועד העירוני. חברי הוועד העירוני שפרשו בשל היעדר תקנון, היו שותפים להגהת והערות התקנון, והוסכם כי לאחר יצירת הגרסה האחרונה, יחזרו החברים שפרשו ויצביעו, כחברי העמותה, לפי חוק, על קבלת התקנון. במקביל לעבודת הצוות, המשיכו חברי ועד ההורים העירוני (ע"ר) לפעול בנושאי חינוך שונים בעיר, מהגן ועד התיכונים.

"ראש צוות התקנון, לזר, ביקש לרכז את הנושאים הפתוחים ולדון בקבוצה קטנה על הפערים, אולם בפועל לא השיב לשואלים ולא קבע פגישות גישור. השבוע הועלה התקנון להצבעה, ונציגים מסויימים ביקשו להעמיד אולטימטום על מספר נציגי הגנים, או לגרום לפירוק העמותה. משהבין לזר כי ישנו רוב לאישור התקנון מבין נציגי מוסדות החינוך שהם חברי העמותה, וכנראה בשל הבטחה שקיבל מהנציגים שפרשו, החליט לפרוש מהעמותה, להתנגד לאישור התקנון אותו ריכז במשך כשנה, ולהכריז על בחירות חיצוניות מחוץ לעמותה.

"ועד ההורים העירוני בהרצליה (ע"ר) מצר על המצב. בעיר ישנם נציגי ועדי הורי גנים מוכשרים, שפועלים ללא הרף על מנת לשפר ולשמר בנושאי הגנים. כך גם נציגי מוסדות חינוך רבים אחרים, הפועלים יחד, במסגרת ועד ההורים העירוני, יחד עם הרשות המקומית, לשיפור ושימור נושאי חינוך. אנו מצרים על כי גורמים קיצוניים בוועד ההורים, שלא היו פעילים באף צוות ובאף פעילות למען ההורים בעיר, למרות שנבחרו על ידי ההורים למטרה זו, התמקדו מתחילת השנה בפירוק הוועד במקום בעשייה.

"היות וישנם מספר נציגים שפורשים השנה ממערכת החינוך, ועד ההורים העירוני בהרצליה ימשיך לתפקד עד לבחירות הקרובות, שיתקיימו בתחילת השנה, לפי חוזר מנכ"ל, לאחר בחירת הוועדים המוסדיים, ולא יקיים בחירות עתה, עם נציגים שלא יהיו רלוונטים בעוד חודשיים".

גורם בכיר בעירייה מסר ש"עיריית הרצליה פועלת בניסיון לאחד את הקרע בין הניצים על מנת להבטיח המשך קידומם של נושאים מהותיים בתחום חינוך ילדי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פעיל בפורום ההורים

    ניסן, כהרגלו, עושה ספינים שאינם שקר, אבל חוטאים לאמת.
    "משהבין לזר כי ישנו רוב לאישור התקנון מבין נציגי מוסדות החינוך שהם חברי העמותה". ניסן, כמה נציגי מוסדות חינוך הם חברי העמותה? 9 מתוך 31? פחות?
    אז אולי היה לך רוב של 8 נציגים, אבל מולם היו 17 מתנגדים שהינם יו"רים של מוסדות חינוך, אך בחרו שלא להצטרף לעמותה שמתנהלת בצורה כזו.
    אם נצטט את בוב מארלי, You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שילכו כולם הבייתה!!!!!!!!!!
    על הפנים החינוך פה הרבה שנים

  3. שרון

    ניסן משכיל הוא יו"ר הועד העירוני כבר 10 שנים. מתוך הזמן הזה הילדים שלי נמצאים במערכת החינוך העירונית 8 שנים. בכל פרק הזמן הזה הוועד העירוני לא עשה דבר וחצי דבר למען הילדים. כל הזמן רק נשמעים קולות ביקורת שלו – זה לא בסדר וזה לא טוב ואכלו לי ושתו לי ולקחו לי ועשו לי – אבל בפועל לא נעשה שום דבר למען החינוך בעיר ולמען הילדים שלנו. הגיע הזמן שניסן יפנה את מקומו ויתן הזדמנות לאנשים אחרים לעשות משהו טוב. לא הרבה יודעים אבל בבחירות האחרונות ניסן שינה את התקנון על מנת שיוכל להתמודד והוא נבחר רק כי התקנון שהוא ניסח איפשר לאנשים שהם לא יו"רים להצביע – דבר שבעיני חמור מאד. בושה שזה מי שמייצג את הילדים שלנו – אדם שמכופף את החוקים בשביל להמשיך ולהיות יו"ר הוועד העירוני.
    להתראות ניסן, חבל שלא השכלת לפרוש הרבה קודם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שרון, הכי קל לשבת 8 שנים בבית לקשקש על המקלדת ללכלך על ניסן והועד העירוני ולהוציא דיבתו רעה.
    אז כשאתה מסתתר מאחורי המקלדת תרשה לי לספר לך מה עשה הועד בשמונה הדנים האחרונות.
    הוא היה באינספור ישיבות עם העירייה על חשבון זמנו הפרטי ועל חשבון זמן המשפחה שלו לקדם אינספור נושאים.
    פרוייקט השאלת הספרים ומימון הפערים בבתי הספר, מכרזי הצהרונים בבתי הספר וחישובי עלויוית, מלחמה בלתי פוסקת בקיצוץ שעות הרוחב, תוספת סייעת שנייה בגנים, מחאת הסרדינים בבתי הספר, תוכנית שיפוצי בתי הספר, הגשת התנגדויות לבנייה בסמוך לבתי הספר הראשונים, הגשת התנגדות לתוכנית המתאר בנושאי החינוך. תוכנית בריאות עירונית במוסדות החינוך, פיקוח על התזונה בבתי הספר והצהרונים, תוספת תקציבים לתוכנית התלנ ומאבק בלתי מתפשר בקיצוצים בתוכנית.
    ניקיונות בבתי הספר, תוכניות חינוך להורים, הקמת צוותי עבודה בכל נושא אפשרי.
    ובו נתייחס רגע להשמצות שלך לגבי כיפוף החוקים.
    במשך שנים, למרות היות הועד העירוני עמותה רשומה, התנהל הועד העירוני בהתאם לנוהל שעליו הסכימו החברים.
    הנוהל נגזר מתוך תקנון ועד ההורים הארצי ולפיו חברי הועד עבדו והתנהלו.
    כלל חברי הועד העירוני כיבדו את הנוהל ועבדו איתו. וכך גם ניסן משכיל.
    הנוהל קבע למי מותר להצביע ולמי אסור, וקבע שניסןנאמור לפרוש לפני כשנתיים.
    והנה לפני כשנתיים צצו אלו הם נציגים קולניים כוחניים וצעקניים. ובאמצעות צעקות, פיצוץ ישיבות ועד, ושיתוק ישיבות הועד העירוני בכוחנות ווכחנות, איומים משפטיים, והשמצות בלתי פוסקות בפייסבוק ובתקשורת.
    והנה יום אחד החליט אחד הנציגים הצעקניים שהוא במקרה גם עורך דין להגיש תלונה לרשם העמותות כנגד הנוהל שלפיו הועד עובד שנים.
    ואותו נציג, עורך דין, רצה לקלל ויצא מברך.
    מעז יצא מצוק.
    הרשם הפנה את תשומת לב הועד העירוני שעליו לפעול
    לפי התקנון המצוי ולא לפי הנוהל שעל פיו עבדו שנים.
    ובנוהל המצוי מתברר שרק מי שחבר בעמותה רשאי להצביע.
    לא רק זאת אלא שלתפקיד היור אין מגבלה של מספר קדנציות.
    והועד שהתחייב להתנהל כעמותה כינס את כלל חברי הנהגת ההורים כולל את מי שאינו חבר עמותה והודיע להם על קביעת רשם העמותות ועל קיום בחירות לפי החוק.
    ובהתאם לחוק ולנוהל התקנון המצוי רק חברי עמותה רשאים להצביע, והיור המכהן רשאי להגיש מועמדות.
    ובאותם בחירות התמודדו מול ניסן כמה נציגים צעקניים וכוחניים, ומה לעשות שהם הפסידו על חודו של קול.
    ופתאום אחרי ההפסד לבחירות שהם בעצמם ביקשו לפי תקנון שהם ביקשו על פי החוק, פתאום הבחירות אינן תיקניות, והעמותה אשמה, וניסן אשם וכולם אשמים, חוץ מהחוק.
    ואם הם היו זוכים בבחירות כנראה שלא היית וכמוך היו טוענים שהבחירות והנהלים התכופפו.
    אז אני מבין שאתה מבקש שהועד העירוני יתנהל לא על פי החוק, שיפר את החוק ויתנהל לפי מי שצועק וכוחני.
    אני מבין גם שאצלך בבית הספר אתה רוצה שאלו שצועקים ודוחפים ומפוצצים ישיבות, אלו שמזלזלים בחוק יקבלו את מה שהם רוצים.
    אז אומר לך לא בבית ספרי.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור יור יולא רק בגלל הבאלגן של הוועד , הוא מזמן היה צריך לקחת אחריות על טומשין. הוא יודע היטב מה קרה בוועד ההורים והוא חלק מזה. הוא גם צריך לדעת מתי לפרוש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר