בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי
בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי

"הילדים שלנו לא סרדינים!": כיתות יצומצמו בבתי הספר שז"ר ויוחנני

מספר התלמידים בשכבת ב' בשז"ר יגדל בעשרה תלמידים בממוצע. ביוחנני תצומצם שכבת ג'. נציגים של הנהגות ההורים אמורים להפגש בימים הקרובים עם פדלון

פורסם בתאריך: 24.6.18 15:30

הורים לתלמידים בכיתות א' בבית הספר שז"ר בהרצליה מוחים על הכוונה לצמצם בשנת הלימודים הבאה, בשכבת ב', את מספר הכיתות בשכבה משלוש לשתיים, ולהגדיל בכך את הצפיפות בכיתות. גם בבית הספר יוחנני אמורה שכבת העולים לג' להצטמצם מארבע כיתות לשלוש.

על ההחלטה לצמצם את מספר הכיתות למדו ההורים בשז"ר לראשונה במפגש שקיימו ביום שישי האחרון עם מנהלת בית הספר. ההורים מספרים שהסיבה שקיבלו להחלטה היתה עזיבתם של שלושה תלמידים את השכבה, כלומר מספר התלמידים הצטמצם מ-69 ל-66, ולפי תקנות משרד החינוך יש לצמצם בהתאם את מספר הכיתות. כיום לומדים  בכל אחת משלוש הכיתות בשכבה 23 תלמידים, בממוצע. בשנה הבאה, אמור המספר כאמור לגדול דרמטית ל-33 תלמידים בממוצע בכל אחת משתי הכיתות שייפתחו. נציגות של הנהגת ההורים אמורה להפגש בנושא עם ראש העירייה משה פדלון בימים הקרובים.

מאיר רזניק, אב לתלמיד העולה לכיתה ב' בבית הספר שז"ר, כתב בפוסט בפייסבוק כך: "הילדים שלנו לא סרדינים על המדף. לא ניתן לעשות בהם כרצונכם!", והוסיף: "לשאלתי מה יהיה אם שנה הבאה יצטרפו שני תלמידים, התשובה הייתה פשוטה מאוד: השכבה תפוצל מחדש ותחולק שוב לשלוש כיתות. אבל הרי אתם יודעים, אין מה לעשות. בסוג של עלבון לאינטליגנציה, במקום לדבר איתנו על מה עושים על מנת לנסות ולשנות את רוע הגזירה, מסבירים לנו איך לדבר עם ילדינו ולהסביר להם כי 'זו בנייה מחדש ושינוי מבנה השכבה'. אנחנו אלו שמלווים ומחנכים את ילדינו מיום היוולדם, לא חשבנו לפתוח יחד איתם סוכת אבלים בנושא".

רזניק פונה בפוסט שלו לראש העירייה משה פדלון ולחברי מועצת העיר: "אדוני ראש העיר מר משה פדלון וחברי עיריית הרצליה, הילדים שלנו הם לא כלים על לוח משחק שלכם! הילדים שלנו לא סרדינים שמסודרים על שלושה מדפים וכאשר יש קופסה אחת פחות אז נסדר על שני מדפים וכאשר תהיה קופסה אחת יותר נחזיר לשלוש מדפים וחוזר חלילה… אל תתגאו באיכות החינוך בעיר, אבל כשצריך לנקוט בפעולה – תסתתרו מאחורי משרד החינוך ותתלו בו את האשם. תמצאו את הדרך לתקצב את הכיתה ולמנוע מילדינו את הטלטלות המיותרות האלו. ילדים אלו בגיל הרך, הם בדיוק בשנים המשמעותיות ביותר לבנייתם".

"ביום שישי קראו לכל ההורים של שכבת א' לפגישה בבית הספר עם המנהלת", מספרת ענבר, אמא לילד בכיתה א' בבית הספר שז"ר, "לא ידענו על מה מדובר והתחילו לרוץ שמועות בוואטסאפ ובחמישי בערב, אחרי שמישהו מהוועד אמר במה מדובר, כבר הבנו את הגזירה – צמצום הכיתות בשכבה משלוש לשתיים. רוב הפגישה דיברנו על איך קובעים את מספר התלמידים המקסימלי בכיתה ושזה לפי אילו שהם חתכים דמוגרפיים. לא ממש ברור. אמרו לנו שצריכים להיות 69 תלמידים בשכבה כדי שהמצב הנוכחי ימשיך להתקיים. נאמר לנו שכרגע יש 66 תלמידים, כלומר חסרים שלושה תלמידים. ילדים שרק התחילו לא מזמן את כיתה א' יצטרכו עכשיו לעבור שוב הסתגלות אחרי שהתגבשו כבר ככיתה ועכשיו יערבבו מחדש. כרגע כנראה מדובר על שניים שחסרים כי נרשם עוד תלמיד. יכול להיות שבשנה הבאה זה שוב יקרה ויעזבו תלמידים אבל יכול להיות גם שתהיה בעיה הפוכה ויצטרפו עוד תלמידים ואז שוב ידרשו שינויים ויפצלו את הכיתות. לא יכול להיות שהילדים יטורטרו משנה לשנה ויעברו כזאת טלטלה על חודו של ילד. יש גם בעיה עם המחנכות, הרי מישהי תצטרך לעזוב אם מצמצמים את מספר הכיתות.

"ביום שישי, במקביל למפגש איתנו, נעשה מפגש גם עם הילדים שבו נאמר להם שעושים שינוי בשכבה שלהם ובנייה מחדש ושכל אחד יצטרך לבחור חברים שהוא רוצה שיהיו איתו בכיתה. ניסו לדבר עם הילדים בצורה שהם יוכלו לאכול את זה אבל ברור שזה לא יהיה להם קל ונעים להתחיל את השנה עם כיתות חדשות.

"אנחנו ההורים בשוק אבל העברנו מהר את השוק לאקשן. אם יש ילד חדש שמגיע להרצליה אנחנו מנסים לדאוג שהוא יירשם לבית הספר. אנחנו מניחים שהירידה במספר התלמידים הייתה כי יש משפחות שעשו רילוקיישן, יש בניינים שעוברים תמ"א ויש כאלה שעוברים עיר. בסוף יש אנשים שמגיעים במקומם ואותם אנחנו מנסים לאתר כדי שירשמו את הילדים שלהם מהר. פתחנו קבוצת וואטסאפ של ההורים שעוסקת רק בעניין הזה ואנחנו דנים מה אפשר לעשות ובין השאר מחפשים אחר משפחות עם ילדים בגיל הזה. אנחנו מנסים לברר בבניינים שעוברים תמ"א ובפרויקטים חדשים שבונים, מתי יאוכלסו ואם יש ילדים בגיל המתאים ואפילו חושבים לפנות למתווכים. אנחנו מנסים לפעול בכל החזיתות. זה לא נתפס שבסוף על חודו של ילד אנחנו נצליח או ניפול. לא הגיוני שעל סמך ילד או שניים מחליטים החלטות כאלה".

 

בתוך כך, מתברר כאמור שגם שכבת ג' בבית הספר יוחנני אמורה להצטמצם בשנת הלימודים הבאה מארבע כיתות לשלוש. הצטרפותו של תלמיד בודד לשכבה תכריע את הכף לכאן או לכאן. מוועד הורי בית הספר נמסר כי נקבעה למחר פגישה עם ראש העיר, מנכ"ל העירייה, סגנית ראש העירייה איה פרישקולניק וראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום יחד עם יו"ר ועד ההורים ונציגי השכבה במטרה לפתור את הבעיה.

"לא ייתכן כי בגלל תלמיד אחד משרד החינוך יהתל בשכבה שלמה", אומר יו"ר הוועד ביוחנני ליאור לזר, "החוק נועד להטיב עם התלמידים לאחר מאבק ארוך לשניהלנו ברמה הארצית והרצליה עמדה בראשה. תכלית המאבק היה להפחית את הצפיפות בכיתות. לא ייתכן כי השר ומנכ"ל משרד החינוך כובלים את ידי ראש העירייה לתת פתרון הולם כאשר ברור לכולם שכבר במהלך שנת הלימודים הנוכחית ייבנו עוד דירות בשכונה, מה שיצריך לארגן מחדש את הכיתות. התנהלות משרד החינוך כאן היא שערורייתית ובלתי חינוכית ולא משדרת לילדנו רצון אמיתי ליצור בכיתות אקלים מיטבי".

תגובות העירייה: "לצערנו, ההחלטה הינה של משרד החינוך. הרשות המקומית אינה יכולה ואין לה הסמכות לפצל כיתות".

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    ללא קשר לתוצאות הפגישה, הגיע הזמן שנצביע אחרת למי שיקחו את החינוך בהרצליה ברצינות כמו בערים אחרות.
    פדלון ונחום מתחבאים מאחורי הנחיות משרד החינוך בזמן שראשי ערים אחרים מוצאים פתרונות ומקטינים את הכיתות ל 25 תלמידים.

  2. דרישת שלום מהנגב

    שלום לאנשי השרון. ה"רפורמה" של בנט- ילדינו עולים לבית הספר לתוך כיתה א שמכילה 39 תלמידים, איש צוות אחד!!!! ילדים שרק יצאו מהגן, עדיין בגיל הרך. זאת פשוט לא נתפס. אנחנו גרים בפריפריה. איך בדיוק מתגאים ומפרסמים במשרד החינוך כאילו כביכול "מהפכת הסרדינים" מיושמת בהצלחה. זאת בושה למדינה. ההשלכות הן לדורות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר