ליאור לזר (מימין), ניסן משכיל
ליאור לזר (מימין), ניסן משכיל

בחירות להנהלת ועד ההורים נקבעו ל-9 ביולי. היו"ר המכהן: "זה בניגוד לנהלים"

קבוצת "הפורשים" בוועד ההורים בהרצליה מתכוונת לבחור חמישה חברי הנהלה, עד לבחירות שיתקיימו בתחילת השנה הבאה. ניסן משכיל: "בחירות חסרות משמעות"

פורסם בתאריך: 27.6.18 17:22

ממלא מקום יו"ר ועד ההורים בהרצליה ויו"ר ועד ההורים בבית הספר יוחנני, ליאור לזר, יחד עם קבוצת הורים בהנהגת ההורים העירונית שפרשו מ"עמותת ועד ההורים בהרצליה", הכריזו כי יקיימו בחירות להנהלת הוועד בעוד כשבועיים, ביום שני, 9 ביולי, בשעה 20:00, בבניין עיריית הרצליה.

לדברי לזר, בבחירות אמורים להשתתף נכון לעכשיו כ-20 חברים מתוך 31 נציגי מוסדות החינוך בהרצליה. בבחירות לא ייבחר יו"ר אלא רק חמישה חברי הנהלה, בהם נציג גנים, נציג בתי הספר היסודיים ונציג בתי הספר העל יסודיים. אחד מחברי ההנהלה שייבחר יהיה איש הקשר מול הרשות המקומית. המבנה הזה יישמר עד לבחירות, שיתקיימו בתחילת שנת הלימודים הבאה. "אנו קוראים לכלל יושבי ראש מוסדות החינוך בעיר להשתתף בחגיגת הדמוקרטיה ולצאת לדרך חדשה ומשותפת בשקיפות ולטובת ילדי והורי הרצליה", קראו נציגי ההורים המקיימים את הבחירות.

מנגד, טוען יו"ר הנהגת ההורים המכהן מזה עשור, ניסן משכיל, כי הבחירות המתוכננות ליולי אינן תקניות. "רוב החברים בוועד, המבוגרים האחראים, לא שותפים לעניין. יש נהלים של משרד החינוך. לא עושים בחירות ביולי כאשר חלק מהיו"רים, כולל ליאור, מסיימים את תפקידם בבית הספר. לכן, הבחירות לוועד יהיו בהתאם לנוהלי משרד החינוך ויתקיימו בתחילת שנת הלימודים לאחר שייבחרו יושבי הראש בבתי הספר. חלק מהיו"רים שמצהירים על בחירות לא נבחרו בצורה מסודרת. רצוי שקודם הם יבדקו איך הם פועלים ואחרי זה יבקרו תהליכים אחרים".

משכיל הזכיר את הפגישה שקיים הוועד העירוני עם ראש העירייה משה פדלון לפני כיומיים. "שלשום היה לנו דיון עם ראש העירייה והנהלת העיר בנושא חינוך. עשינו סיכום של נושאים פתוחים ובעיות שקיימות בנושא חינוך והייתה נציגות מאוד גדולה בדיון. אני שמח שהם הבינו שהחינוך הוא הדבר העיקרי שאנחנו צריכים לטפל בו מעבר לכל הבעיות הפרסונליות שהם מגדירים לעצמם בתור הנושא העיקרי. נקבעו כמה נושאים שפתוחים לקראת פתיחת שנת הלימודים שצריך לטפל בהם, כמו השיפוצים בבתי הספר, נושא המנהלים, לבדוק תוכנית חינוך. מסתיימת תוכנית חינוך חדשה בעיר שצריכה לעבור עוד תהליך תיאום ויש נושאים של תוכניות ליקוי למידה, כולל הפעלה שלהם בגנים".

 

תתמודד על ראשות הוועד בשנה הבאה?

"מבחינתי בשנה הבאה אני מתרכז בבית הספר של ילדיי, חטיבת יד גיורא, ואני אהיה שם פעיל. אם אבחר בתור נציג ההורים אפעל כנציג ההורים. הבחירות ביולי הן חסרות משמעות והעירייה מודעת לכך שזה לא הליך תקין ולא סדור. כרגע אנחנו עובדים במבנה הנוכחי ועובדים כרגיל. החברים האלה, לצערי, יותר הטרידו אותם נושאים של ועד עירוני ופחות נושאים של מוסדות החינוך. יש הרבה נושאים עקרוניים ורוחביים בעיר שצריך לטפל בהם".

ליאור לזר מסר בתגובה: "שכל אחד יעשה מה שנכון לו. נכון לרגע זה 20 נציגים נבחרים ומאושרים של מוסדות החינוך בהרצליה, בתיאום עם אגף החינוך, הודיעו שישתתפו בבחירות, מתוך 31 מוסדות לימוד. הבחירות יתקיימו ב-9 ביולי בבניין העירייה בשעה שמונה בערב. שאלות לגבי נוהלי הבחירות יש לפנות ליו"ר ועדת הבחירות זיו עומר. כלל נציגי מוסדות החינוך בעיר קיבלו הזמנה להתמודד ולהצביע. ניסן משכיל, נכון להיום, לא יכול להתמודד בבחירות האלה כי הוא לא יו"ר מכהן. לנו יש 20 נציגים שחתומים על מסמך שרוצים להיות בוועד העירוני שלא תחת עמותה. לא אגיב ברמה האישית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה בוחנת את הנושא ומקווה לשיתוף פעולה בין כל הצדדים לטובת קידום החינוך בעיר הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמוס

    אני חייב להבין משהו – ניסן משכיל לא היה היו״ר של הוועד העירוני בעשר השנים האחרונות? מה הוא עשה עד עכשיו? פתאום הוא נזכר שיש ״נושאים של מוסדות החינוך״?
    אולי די כבר? הגיע הזמן שמישהו יעשה למען ילדינו ולא רק יחפש כותרות במקומון. ביי ניסן ובהצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר