הפגנת ההורים והתלמידים מהרצליה מול ביתו של שר החינוך בנט
הפגנת ההורים והתלמידים מהרצליה מול ביתו של שר החינוך בנט

צפו: עשרות הורים ותלמידים מהרצליה הפגינו מול ביתו של בנט

הבטיחו וקיימו: הורים ותלמידים משז"ר ויוחנני יצאו להפגין מול ביתו של שר החינוך במחאה על הכוונה לצמצם כיתות בבתי הספר

פורסם בתאריך: 29.6.18 13:38

עשרות הורים וילדים מבתי הספר היסודיים שז"ר ויוחנני בהרצליה, הפגינו היום (שישי) בצהריים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, במחאה על צמצום מספר הכיתות בשכבת ב' בשז"ר ובשכבת ג' ביוחנני. למחאה הצטרפו גם הורים מבית הספר ברנר שבגבעתיים.

ליאור לזר יו"ר ועד ההורים ביוחנני: "לא ייתכן כי בסוף כל שנה נהיה בסוף במצב של חוסר ודאות וחרדה עקב עזיבת תלמיד. שכבת תלמידים זה לא אקורדיון. אנחנו דורשים פתרון אמיתי. הורי בתי הספר לא יאפשרו לשחק בילדינו. אני קורא לשר לתת פתרון אמיתי. מערכת החינוך היא לא מספרים בלבד". הוא הוסיף: "ייתכן שבגלל שבנט הגיע מההייטק, ושם מחליפים עבודה מדי שנה, הוא משנה את מצבת התלמידים כל שנה בלי להתחשב בנזק הנפשי לתלמידים. אני דורש את התערבות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים".

מאיר רזניק מבית הספר שז"ר אמר: "נמשיך במאבק. הילדים שלנו הם לא מספרים במכונה של משרד החינוך. לא נאפשר הסתגלות מחדש מדי שנה של ילדים בגיל הרך".

 

מארגני ההפגנה כתבו אתמול להורים: "המאבק שלנו צובר תאוצה. החיבור עם בתי ספר נוספים , הפגיעה גם בילדי הרפורמה וגם באלו שלא מתחילה לחלחל לתודעת הציבור והתקשורת. מחר נצטרף להפגנה שאורגנה על ידי חברנו למאבק מבית ספר שז"ר בהרצליה וקבוצת המאבק הארצית, החברים בה כבר 11 בתי ספר! מול ביתו של בנט!… יודעים שהשעה לא נוחה… אבל כל אחד ואחת מאיתנו חשובים, בואו ונמשיך להוביל את המאבק הכל כך חשוב הזה. נשמח שתעדכנו מי מתכוון להגיע! יחד נעשה ונצליח! הדברים זזים, פתרונות לכיתות לפתע נמצאים… עד ה-1 בספטמבר יש זמן. הכל עוד אפשרי".

הפגנת ההורים מהרצליה מול ביתו של בנט

הפגנת ההורים מהרצליה מול ביתו של בנט

 

 

גורם בעירייה אמר כי אתמול נפגשו שר האוצר משה כחלון ושר החינוך בנט כדי לדון בצמצום הכיתות ובמציאת פתרון תקציבי לעניין. זאת לאחר שביום שלישי נפגש ראש העירייה משה פדלון עם כחלון, וביום רביעי עם בנט ועם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

ביום שני נערכה פגישה של הורים מבתי הספר עם פדלון כדי למנוע את סגירת הכיתות, בעקבותיה שיגר ראש העירייה מכתב לשר החינוך. "באחרונה התבשרנו כי שכבות בשלושה בתי ספר ספר יסודיים בעיר (שז"ר, יוחנני והנדיב; מ.ל.ג) צפויות להתפצל ולהיבנות מחדש לאור המדיניות החדשה של משרד החינוך. פיצול הכיתות יהיה מהלך שגוי ומוטעה, הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינה רגשית-התפתחותית… בתי הספר במרכז העיר עשויים לגדול באופן משמעותי". למכתב צירף ראש העירייה מפה שבה מוצגים פרויקטי הבנייה שקיימים בעיר והעתידיים ובעקבות כך ציין את הגידול הצפוי במספר התלמידים בבתי הספר המדוברים.

"פדלון הוא ראש הרשות היחיד שפנה לשר האוצר והציף את הבעיה, ועל כן אני גאה להיות תושב הרצליה", אמר לזר, "הוא פינה מזמנו ועוסק במשבר, כולל נסיעה לשר החינוך לירושלים. אלפי תלמידים והורים מורידים בפניו את הכובע".

הפגנת ההורים והתלמידים מהרצליה מול ביתו של בנט

ליאור לזר (מימין) ותומר שילה מבית הספר לב טוב

ליאור לזר (מימין) ותומר שילה מבית הספר לב טוב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במשך 10 שנים כל בחירות עולה על סדר היום בניית בית ספר חדש בשכונה וכל פעם קבוצה קיצונית רעשנית, אינטרסנטית שפוחדת על ערך הבית שלהם מטרפדת את המהלך.
    ועד השכונה ונבחרי השכונה למועצת העיר במקום להוקיע את אותם גורמים מפריעים ולאמר להם מספיק, מעודדים אותם בטיעונים שונים ומשונים ומציעים חלופות הזויות שמרחיקות את בנית בית הספר החדש בשכונה.
    ואם תשאלו למה זה קשור, זה קשור ומאוד מכיוון שכאשר יש יותר מהאופציה אחת בשכונה לבית ספר אפשר לבנות כיתות מראש עם חלוקה של כיתות, כי מה לעשות שהספירה של מספר תלמידים מתחילה מאפס בכל בית ספר חדש.
    אפשר לשכנע הורים להעביר תלמידים מבית ספר לבית ספר וליצור מצב שבו יש כיתות של 25-30 תלמידים בכיתה.
    אני בוש לאמר שבתור תושב השכונה נכנענו לתחתיבים של אותה קבוצה, בוש שנציגי השכונה תומכים בקבוצה הזו במקום להוקיע אותם.
    ובוש שפחד של הנהלת העיר וראש העיר בראשם מוכתב על ידי קבוצה אינטרסנטית.

  2. איתן

    מפונקים!!!
    בנט, אל תתקפל בפני הצעקנים.
    ויצא בסופו של דבר שהשקטים נדפקים.
    עליך לייצג את האינטרס הציבורי

  3. יובל

    בנט משקיע במה שהוא חושב שיעלה את קרנו, 5 יחל במתמטיקה, אנגלית.. או את האידיאולוגיה הפשיסטית שלו בכניסת גורמים "מייהדים" לבתי ספר והדתה בכל מיני צורות. הוא ממש לא בעניין של הקצאת משאבים לדברים "תפלים" כמו מס' תל' בכיתה ורווחת מורים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איתן טוקבקיסט ממומן – האינטרס הציבורי זה שבמקום לדאוג לקובוצות מתנחלים ובתי ספר דתיים ואולפנות . ויפנה את הכספים לצמצום מספר התלמידים בכיתות, בדיוק כמו סיסמאות הבחירות שלו.

  5. רחל

    מאוד לא מכובד שילדים יפגינו ליד ביתו של שר החינוך או ליד ביתו של כל אדם אחר וזה לא משנה אם הם צודקים או לא.
    ההורים צריכים להפגין בעצמם, ללא ילדים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר