גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

הורי גן סיגלית מאיימים לא לרשום את הילדים לצהרון: "לא מוכנים שחברת טומשין תנהל אותו"

צוות של טומשין, שזכתה במכרז העירוני, אמור להחליף את הצוות הקיים בגן שפעל במסגרת החברה למרכזים קהילתיים. העירייה: "אנו בטוחים שהשנה הפעילות תתקיים כסדרה ובאופן המיטבי"

פורסם בתאריך: 19.7.18 15:04

הורים לילדים העולים לגני הילדים העירוניים סנונית וסיגלית בהרצליה מוחים על החלפת מפעילת הצהרון בגן, מחברת מרכזים קהילתיים הרצליה לחברת טומשין. לפני כשבוע שלחו ההורים מגן סיגלית מכתב ראשון למחלקת החינוך בעיריית הרצליה, והיום (ה') שלחו מכתב נוסף, ובו הם כותבים כי לא יירשמו לצהרון כל עוד טומשין היא זו שמפעילה אותו.

"אנו מבקשים להדגיש, איננו מוכנים לקבל את תוצאות 'ההגרלה' אשר קובעת כי יוחלף מפעיל הצהרון מחברת 'המרכזים הקהילתיים בהרצליה', ממנה היינו מאוד מרוצים, לידי המפעיל 'טומשין' ממנו (מידיעה ומפרסומים) – מאות הורים וילדים בעיר סבלו ממפח נפש קשה ביותר בשנה האחרונה", כתבו ההורים, "הורי הגן החליטו כי לשם הבהרת נחישותנו וסירובינו לקבל את החלפת המפעיל, אנו בשלב זה נמנעים מלרשום באופן גורף את ילדנו לצהרון אשר יופעל על ידי חברת 'טומשין' ואנו בוחנים את המשך צעדנו".

ההורים גם מדגישים במכתב את שביעות הרצון שלהם מהצוות שהפעיל בשנים האחרונות את הצהרון בגן סיגלית ובגן סנונית, שבו למדו הילדים בשנת הלימודים האחרונה. "כיום בגן ישנו צוות אורגני איכותי ומתפקד, המבקש לשמור על תפקידו ותפקודו. אנו ההורים והילדים מבקשים לשמור על סדר זה. אין כל היגיון ציבורי, חברתי וכלכלי לשנות הסדר איכותי ובכך לפגוע במישרין בילדים, הורי וצוות הצהרון הקיים. וכל זאת לעבר סיכוי פחות מסביר להתנהלות איכותית ומוצלחת, בהתבסס על התנהלות המפעיל בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט. אין כל הגיון בהחלפת מנגנון איכותי שעובד למנגנון שבסבירות גבוהה לא יצליח לתפקד באופן סביר ויצלח את השנה ללא כל תקלות".

עוד כותבים ההורים: "חשוב לציין, כי בעת הרישום לגן ומתוך ידיעה ברורה כי הצוות הנוכחי בגן סיגלית, כולל צוות הצהרון, יפעיל את הגן בחרנו לרשום את ילדנו לגן סיגלית ובאותו מעמד לצהרון של 'המרכזים הקהילתיים הרצליה'. רק לאחר שבוצע השיבוץ המלא לגנים החלטתם להודיענו כי תוחלף החברה המנהלת את הצהרון. אם היינו יודעים על כך מראש, רבים מאתנו היו בוחרים לרשום את ילדנו לגן אחר. בהחלטתכם המאוחרת, ואולי הידועה מראש, מנעתם מאתנו מידע בזמן אמת אשר היה משפיע על אופן בחירת הגן, ובכך הכשלתם אותנו ההורים מלבצע בחירה מושכלת לילדנו".

במכתב שכתבו ההורים הבוקר לעירייה, הם גם הביעו את אכזבתם מתגובת העירייה למכתבם הראשון. "צר לנו שבחרתם לענות לנו בנוסח גנארי ולא לגופו של עניין", כתבו.

וכך הגיבה מנהלת היול"א במחלקת גני הילדים בעירייה, דגנית דקל למכתב הראשון של ההורים: "בחודשים האחרונים עבדנו על מכרז הצהרונים בשיתוף ועד הגנים. סעיפי המכרז עודכנו ונוספו סעיפים חדשים השונים מהמכרז של שנה שעברה. חברת טומשין ניגשה למכרז, נבדקה, התחייבה ועומדת בכל הסעיפים חמורים כקלים. שנה זו התחילה לא טוב, וזה לא סוד. המצב כעת שונה, לאחר תחילת השנה, הוקמה יחידה חדשה במחלקה לחינוך הגיל הרך, המיועדת לפקח ישירות על היול"א של שני המפעילים. חברת טומשין קיבלה את פרטי הגנים עליהם הם אחראיים ואותם הם יפעילו, והם נערכים לפתיחת השנה בצורה מיטבית. מנהלת היול"א מטעם העירייה עובדת בצמוד אליהם ועוברת על השיבוצים, הכשרות ותכנים המיועדים לגני היול"א. כמו כן, נקבעה פגישה של ועד מנהל יול"א הכולל את נציגי ועד הגנים, יחד עם שני הספקים לתחילת אוגוסט, כדי לעבור על תהליכי הגיוס, ההכשרות והתכנים המתוכננים בגני היול"א בעיר. בפגישה זו נדון עם הספקים על הצוותים בגנים שעוברים בין הספקים ונשתדל לתת לכל הבקשות מענה".

אחת האמהות אמרה לצומת השרון: "לאף אחד מההורים אין כוונה להירשם לצהרון ואנחנו מסרבים בתוקף לקבל את השירות מטומשין. זו כנראה רק ההתחלה של תהליך ארוך. הולך להיות פה מאבק רציני. הורים שהילדים שלהם היו בצהרונים של טומשין בשנה שעברה אמרו לנו 'אל תרפו, אל תשלמו, אל תתחילו את השנה ברע', ואנחנו סומכים עליהם. שמענו שיש מכרז למפעיל חדש של הצהרונים אבל לא ידענו שיש הגרלה בין הגנים להחלפת המפעיל. במיוחד אחרי מה ששמענו על טומשין לא האמנו בכלל שהיא תיבחר בהליך המכרזי. היינו מאוד מופתעים שנפלנו בהגרלה על טומשין. לא ברור למה העירייה בוחרת למה להכניס לקלחת הבלגן צהרון שעובד כראוי. לכו למקום שגם ככה לא מרוצים בו מהצהרון, ושם תחליפו את הצוות".

אמא אחרת שבנה עולה לגן סיגלית הוסיפה: "אנחנו די מופתעים מהחלפת צוות הצהרון. הבנו מהצוות שהיה השנה שהן לא מתכוונות לעבור לטומשין. אנחנו לא רוצים לחכות לתחילת השנה ולגלות איזה צוות הולך להיות בצהרון. נרשמנו לגן בידיעה שהצוות שהיה הולך להמשיך. אנחנו לא מוכנים להיות שפן הניסיונות, אחרי הסיפורים ששמענו מהורים שהילדים שלהם היו בצהרון של טומשין השנה. אנחנו באים בדרישה לעירייה שישאירו את המצב כפי שהיה עד עכשיו. בסיגלית יש צוות מדהים שאנחנו והילדים מכירים. אנחנו קהל שבוי כי צהרון פרטי זה עניין מסובך, אין כל כך הרבה צהרונים פרטיים באיזור שלנו, צריך להסיע את הילדים לצהרון וזה גם נזק חברתי לילדים שלא ימשיכו יחד כקבוצה".

גם אורית אבני, אמא לילדה שעולה לגן סנונית, לא מרוצה מבחירת המפעיל החדש. "אנחנו מאוד חוששים לקראת השנה הבאה מאז שגילינו שהמפעיל שנבחר לצהרון הוא טומשין. הילדים מגיעים לגן הזה מכל מיני גנים אחרים ואנחנו עוד לא מכירים את כל ההורים. התגבשה קבוצה בוואטסאפ ולאט לאט מצטרפים עוד הורים. הרבה הורים לא יודעים מה לעשות כי הם שנה ראשונה בגן עירייה. יש הורים שאין להם ברירה להירשם ומקווים לטוב. אני מקווה שיימצא פתרון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מפעיל הצהרון נבחר, על פי חוק, במכרז ובשיתוף מלא עם נציגי ועד הורי גני הילדים. לצורך הגברת הבקרה והפיקוח על המפעילים, הקימה עיריית הרצליה יחידה מיוחדת במחלקת גני הילדים ואנו בטוחים שהשנה הפעילות תתקיים כסדרה ובאופן המיטבי עבור הילדים".

תגובת טומשין תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר