הבועה האקולוגית בבית הספר הנדיב
הבועה האקולוגית בבית הספר הנדיב

אחרי 30 שנה: הבועה האקולוגית בבית הספר הנדיב תסגר. הורים: "לא שותפנו בהחלטה"

הבועה היא חלק מתוכנית הלימודים האקולוגית בבית הספר, ובמקומה תוכנס תוכנית ללימודי תקשורת. העירייה: "הנושא הועבר לבחינה מחודשת של הנהלת בית הספר"

פורסם בתאריך: 22.7.18 16:32

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי הנדיב בהרצליה מתלוננים על החלטת ועדת תל"ן (תוכנית לימודים נוספת), שבה חברים כמה הורים והמנהלת ומחליטים למה ישמשו כספי התל"ן, לבטל את תוכנית הלימודים האקולוגית ואת הבועה האקולוגית (חממה) שפועלת כ-30 שנה בבית הספר, שהיה חלוץ בנושא בעיר. במקום תוכנית הלימודים האקולוגית וחלק משיעורי העשרה בתחום הספורט, תוכנס תוכנית ללימודי תקשורת. ההורים מספרים כי קיבלו הודעה בעניין בסמוך לסיום שנת הלימודים, לפני כחודש. ההורים טוענים שההחלטה על סגירת הבועה וביטול הלימודים האקולוגיים לא נעשתה בשיתופם. גם תלמידי התוכנית לא שלמים עם ההחלטה והחתימו תלמידים בבית הספר על עצומה שיזמו כדי להשאיר את הבועה. מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא הועבר לבחינה מחודשת של הנהלת בית הספר".

לדברי ההורים, בשנתיים האחרונות הצטרפו 14 בתי ספר בעיר לפרויקט האקולוגי בעקבות בית הספר הנדיב, ולכן הם מופתעים שבית הספר בחר להפסיק את פעילות הבועה. לדבריהם, החיות שהיו בפינת החי ליד הבועה נמסרו. ההורים טוענים כי נאמר להם שמתכננים לשפץ את אולם הספורט בבית הספר ולכן היה צורך לפנות את הבועה.

בתוך כך, נודע להורים לפני כשבוע כי מנהלת בית הספר החליטה לשנות את הלוגו של בית הספר, שקיים כ-45 שנה. ההורים מתרעמים כי לא שיתפו אותם בעניין, ושחלקם כבר קנו חולצות עם הלוגו הישן. לדברי חלק מההורים, לאחר שקמה צעקה בעניין, הודיעה המנהלת שלא תהיה בעיה להגיע לבית הספר עם חולצות שנושאות את הלוגו הישן.

בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי

אב לילד הלומד בבית ספר הנדיב: "העירייה חרטה על דיגלה להיות ידידותית לסביבה ועיר ללא פלסטיק, אבל הפלא ופלא דווקא בבית ספר הנדיב, שבו התוכנית האקולוגית היא ארוכת טווח, משמעותית והכי מבוססת, המנהלת ו-ועדת התל"ן ביטלו את התוכנית. אף אחד לא התלונן בשנה האחרונה על איכות התוכנית, להיפך – זו הייתה תוכנית מאוד מוצלחת. המנהלת רצתה לקדם נושא חדש בבית הספר – תקשורת. היא הייתה צריכה את הכסף של התל"ן ואת שעות הלימוד כדי לממש את החזון שלה, ולכן ביטלה את הבועה והלימודים האקולוגיים מבלי להתייעץ עם כלל ההורים".

אתה מצפה שישתפו את ההורים בכל החלטה שמקבלת ההנהלה?

"זה נכון שקשה להתייעץ עם כל ההורים, אבל היה צריך להתייעץ בנושא כזה, שהוא כל כך משמעותי ושפועל לאורך כל כך הרבה שנים, והוא גם ייחודי ומוכיח את עצמו. יש הרבה ילדים שאלה השעות הכייפיות שלהם. ציפינו שישתפו אותנו. ההורים מרגישים שזה נעשה מבלי שניתנה להם הזדמנות להתנגד לעניין הזה. אמנם נציגי התל"ן היו שותפים להחלטה אבל הם בודדים, שלושה-ארבעה הורים. איפה כל 700 ההורים האחרים? גם בעניין החולצות, היו יכולים להגיד לנו לפני החופש אל תרכשו חולצות, אנחנו מנסים לעצב לוגו חדש. גם בעניין הלוגו ציפינו שישתפו אותנו. הרי יש ללוגו מסורת של 45 שנה. זה גרם לחוסר נוחות ונבנתה קבוצה בוואטסאפ ויש הרבה תסכול וכעס על ההחלטה החד צדדית הזו".

ומה רע בלימודי תקשורת?

"אין לי בעיה עם הרעיון של לימודי תקשורת, זה רעיון מצוין, אבל אל תהרסו דברים אחרים שעובדים ושהם מרכזיים מאוד במה שקורה היום בבית הספר. הטריגר שאיפשר להם לסגור את הבועה היה שמדברים על זה שבשנה הבאה יתחילו לשפץ את אולם הספורט הצמוד והבועה מפריעה לעבודות. יש הבטחה של ראש העירייה שבתחילת 2019 ישפצו את האולם וירחיבו אותו. כבר שמונה שנים שמבטיחים שישפצו את האולם וזה לא קורה. בסדר, אתם רוצים את השטח, אז למה לא למצוא מקום חלופי? הרבה הורים פנו לעירייה וניסו לשכנע אותם, את המנהלת ואת ועדת התל"ן, ואנחנו עדיין חושבים שיש סיכוי לשנות את דעתם, למרות שזה הולך ונהיה קשה יותר. אנחנו כנראה צריכים לעשות מהלך דרסטי, כמו הפגנה, כדי לגרום להם לעשות הערכה מחדש. כרגע הם לא קשובים. יש כ-50 הורים שהם מאוד בעניינים ומאוד אכפת להם מהבועה. אולי העירייה תסכים להכניס את היד לכיס ולשלם את התוספת שעות החסרות, ואז אולי נצליח לשכנע את המנהלת".

יעל אשל, אמא לתלמיד שסיים את לימודיו השנה בבית הספר: "קיבלתי מידע בעקיפין על סגירת הבועה מכיוון שבית הספר לא פירסם את זה. לא היה שיתוף בהחלטה, ולא על ההחלטה עצמה, מול ההורים. ההורים כיום בבית הספר לא יודעים שהבועה וכל המתחם מתוכננים להיסגר. ההודעה שפורסמה להורים היתה, שכמו בכל שנה, מחפשים בית חם לארנבים לקיץ. יש תחושה שניסו להטעות או להרדים את ההורים. לפני סוף השנה הועזבה הבחורה שהייתה אחראית על הבועה. אני ועוד כמה הורים נפגשנו עם מנהלת בית הספר וניסינו להבין יותר לעומק את המקור להחלטה, וגם למחות על העניין שלא נעשה שיתוף של אף גורם ולהציע פתרונות איך אפשר להמשיך עם הפעילות של הבועה".

תגובת יו"ר ועד ההורים בבית הספר, מירב בראונשטיין: "הבועה תוקפא לשנת הלימודים הקרובה והיא לא תופעל. לכשייבנה אולם הספורט תיבחן הקמתה של הבועה מחדש. אולם הספורט החדש ייבנה על שטח הבועה שיושבת בצמוד לאולם, ואין מנוס מלא להפעילה בשנת הלימודים הקרובה. הכל נעשה בהיוועצות עם הנהגת ההורים, הרשות והנהלת בית הספר. אחת הסיבות לכך שלא ניתן להעביר את הבועה למקום זמני היא הן מבחינת העלויות הגדולות הכרוכות בכך, והן ששטח המשחקים שנותר לילדים בזמן הבנייה וההריסה של האולם הוא קטן יותר ומיועד ל-650 ילדים, ולכן חשוב לנו להשאיר להם שטח משחקים בגודל סביר שניתן יהיה להגן על הילדים מבחינה בטיחותית.

"החיות נמסרו למשפחות, בעיקר מבית הספר, שיטפלו בהן. אין קשר בין הבועה לבין הייחודיות. הייחודיות זה תהליך שנבנה כמעט שנה בשיתוף הנהלת בית הספר, הנהגת ההורים וההורים. לפני חמישה חודשים נשלח קול קורא לכלל הורי בית הספר שקרא להם להתגייס, להירתם, להעלות רעיונות ולעצב חללים בקשר לייחודיות בית הספר. הגיעו אלינו עשרות פניות. הפניות היו חיוביות ורבות. כחלק מהתאמת בית הספר לקדמה ולחזון ולמטרה המשותפת הותאם לוגו בית הספר. ההדים חיוביים מאוד והתשבוחות גדולות מאוד. באשר להקפאת הבועה, ההורים שותפו וישנם נציגי הורים שנפגשו עם הנהלת בית הספר בעניין זה טרום ההחלטה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבא מהנדיב

    עצוב מאוד מאוד !! בית הספר והמנהלת מעוניינים להוביל בנושא תקשורת אבל ״שכחו ״ לתקשר לקהילת ההורים והילדים של בית הספר על התוכניות הכל כל משמעותיות שלהם וביצעו מחטף !!
    מייל עדכון להורים נשלח רק לפני כשבוע ולאחר שנפוצו שמועות על העניין , פשוט בושה של התנהלות .. יש הרבה ילדים שהבועה היא קרן האור היחידה שלהם בבית הספר הזה שמנוהל כאילו עשה קופי פסט משנות ה70.. עייף נוקשה ומיושן!!

  2. ניסן

    שנים של עבודת ירדו לתימיון בגלל יורית כוחנית שלא יוגעת את העבודה,,,

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר