גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

מרד הצהרונים: מחריף מאבק ההורים בהרצליה להחלפת המפעילה טומשין

במטה המאבק טוענים כי מאחוריהם 250 הורים המתנגדים לשלוח את ילדיהם לצהרונים שמפעילה החברה. הם דורשים פגישה עם ראש העירייה ומאיימים בצעדים משפטיים. העירייה: "המפעיל נבחר כחוק"

פורסם בתאריך: 25.7.18 13:11

הורים לילדים שילמדו בשנת הלימודים הקרובה בגן סיגלית בהרצליה מחריפים את מאבקם להמשך הפעלת הצהרון בגן על ידי החברה העירונית מרכזים קהילתיים הרצליה, במקום חברת טומשין. במכתב שהעבירו אתמול בערב לעירייה, מאיימים ההורים בנקיטת צעדים משפטיים מיידיים, מלבד חרם הרישום שעליו כבר הכריזו. זה המכתב השלישי ששיגרו ההורים לעיריית הרצליה ולעומד בראשה משה פדלון, ובו הם ממשיכים להתנגד להחלטה שהצהרון בגן יופעל על  ידי חברת טומשין, שהפעילה בשנה החולפת צהרונים בעיר וזכתה במכרז להפעיל אותם גם בשנת הלימודים הקרובה.

"ביומיים האחרונים חברו אלינו למעלה מ-250 הורים לילדים בגנים הצפויים לפעול בשנה הבאה תחת 'טומשין'", נמסר ממטה המאבק של ההורים, "רבים מההורים שפנו אלינו כבר נרשמו לצהרונים פרטיים, חרף העלויות הכבדות ביותר, בשל חששם הכבד לאיכות הטיפול בילדיהם ובהתבסס על אופן התנהלות השנה החולפת עם המפעיל".

ההורים מתרעמים על כך שלא קיבלו תגובה למכתבם האחרון ודורשים לבטל את כל הליך הרישום והשיבוץ שהתקיים לגנים בהרצליה בשל "הטעיית הורים" ו"מניעת מידע חשוב בזמן אמת", כלשונם. "בשל העובדה כי לא קיבלנו תגובה למכתבנו האחרון, מתאריך 19.07.2018 , הרינו להודיעכם כי לבד מחרם הרישום עליו הכרזנו במכתבנו הקודם אנו עומדים לנקוט צעדים משפטיים מיידים. איננו מוכנים לקבל את תוצאות 'ההגרלה' אשר קובעת כי יוחלף מפעיל הצהרון מחברת 'המרכזים הקהילתיים בהרצליה', לידי המפעיל 'טומשין' ממנו ללא כל ספק, מידיעה, מפרסומים ומהודעתכם לעיתונות, מאות הורים וילדים בעיר סבלו ממפח נפש קשה ביותר בשנה האחרונה. נזכיר – ילדינו הם מקטיני קטינים, ואין זה במקום לערוך 'ניסויים' מעין אלו בנפשם הרכה", כתבו ההורים לעירייה.

עוד כתבו ההורים: "בעת הרישום לגן, מתוך ידיעה ברורה כי הצוות הנוכחי בגן סיגלית, כולל צוות הצהרון, יפעיל את הגן ותוך הסתמכות על האמור, בחרנו לרשום את ילדנו לגן 'סיגלית' ובאותו מעמד לצהרון של 'המרכזים הקהילתיים הרצליה'. רק לאחר שבוצע השיבוץ המלא לגנים החלטתם להודיענו כי תוחלף החברה המנהלת את הצהרון. אם היינו יודעים כך מראש, רבים מאתנו היו בוחרים לרשום את ילדנו לגן אחר. בהחלטתכם המאוחרת, ואולי הידועה מראש, מנעתם מאתנו מידע בזמן אמת אשר היה משפיע על אופן בחירת הגן ובכך הכשלתם אותנו ההורים מלבצע בחירה מושכלת לילדנו. והכל תוך הצגת מצג שווא ובאופן העולה כדי תרמית והטעיה. עתה, עת אנו רשומים לגן, ובבחינת קהל שבוי, החלטתם להחליף את המפעיל, מבלי להתייעץ עימנו, ומבלי להתייחס לפנייתנו – התנהלות חסרת תום לב".

ההורים מציינים במכתבם, כמו גם במכתבים הקודמים, את שביעות הרצון הגבוהה שלהם מהתנהלות הצהרון בשנת הלימודים האחרונה על ידי מרכזים קהילתיים הרצליה. ההורים מתריעים בפני העירייה כי "פתיחת השנה בגנים של המפעיל 'טומשין' שוב תעבור באי נוחות לילדים, וגם להורים שירשמו את הילדים לצהרונים. מדובר בפגיעה ידועה מראש בגין מעבר למפעיל 'חינוכי' שבסבירות גבוהה ביותר לא יצליח לתפקד ולצלוח את השנה ללא תקלות".

הם מוסיפים כי כיום לא ברור מי יהיו הגננות והסייעות שיפעילו את הצהרונים וכי גיוסי הצוות והכשרות המפעיל יחלו רק באוגוסט.

"בניסיון אחרון להדברות, אנו דורשים פגישה מידית עמך ראש העירייה משה פדלון, בטרם נפנה לערכאה משפטית דחופה בנושא. בנוסף לקמפיין תקשורתי אשר יחרוג מגבולות העיר והאזור בדרישה לבטל את כל הליך הרישום והשיבוץ שהתקיים לגנים בהרצליה בשל הטעיית הורים מכוונת ומניעת מידע חשוב בזמן אמת", מסכמים ההורים את מכתבם.

מהעירייה נמסר בתגובה: "מפעיל הצהרון נבחר, על פי חוק, במכרז ובשיתוף מלא עם נציגי ועד הורי גני הילדים. לצורך הגברת הבקרה והפיקוח על המפעילים, הקימה עיריית הרצליה יחידה מיוחדת במחלקת גני הילדים ואנו בטוחים שהשנה הפעילות תתקיים כסדרה ובאופן המיטבי עבור הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר