צילום אילוסטרציה מישל גבינט
צילום אילוסטרציה מישל גבינט

גני הילדים בהרצליה הצעירה מלאים עד אפס מקום. ההורים דורשים פתרונות

ההורים דורשים סייעת נוספת על חשבון העירייה ופתיחת גנים חדשים בשכונה. העירייה: "משרד החינוך קובע את התקן, בגני טרום טרום חובה העירייה מתקצבת סייעת נוספת"

פורסם בתאריך: 15.8.18 11:36

קבוצת הורים לילדים בגיל גן בשכונת הרצליה הצעירה, מתלוננים על צפיפות בגני הילדים בשכונה ודורשים מהעירייה לתגבר את הגנים הצפופים בסייעת נוספת ולפתוח גנים נוספים בשכונה כדי להקל על העומס.

במכתב ששלחו ביום שני ההורים לראש העירייה משה פדלון כתבו כך: "אנו, חברי ועדי גני הרצליה הצעירה פונים אליך לפעול באופן מיידי על מנת לפתור את בעיית הצפיפות בגני הילדים שבהרצליה הצעירה. נדהמנו לגלות כי במרבית מגני השכונה, ובעיקר בגנים יערה, עופר, חופית, אייל, נופר, כפיר וצאלון, שכולם נמצאים בליבה של השכונה, משובצים כ-35 ילדים בכל גן. אנו פונים אליך ומבקשים לקבל מענה יעיל ויסודי טרם פתיחת שנת הלימודים הקרובה. לאור צמיחת האוכלוסייה הצעירה בשכונה ישנו צורך מיידי בפתיחת גנים נוספים בשכונה, הן גני טרום+חובה והן גן טרום-טרום".

עוד כתבו: "בימים האחרונים נודע לנו היקף העומס בגנים ואנו לא מוכנים לפתוח את שנת הלימודים כפי שתכננתם. לפיכך אנו דרושים שכבר בשנת הלימודים הקרובה תוסיף העירייה סייעת נוספת, וזאת מעבר לתקן, בכל גן שמעל ל-31 ילדים בגני הרצליה הצעירה ולפתוח גנים נוספים בשכונה. למיטב ידיעתנו, קיים מבנה גן ורדים שננטש לפני כשנתיים ועשוי להקל על מצוקת הצפיפות בגני השכונה. מדוע לא נשקל פתרון זה מבעוד מועד?".

ההורים כותבים כי למספר הילדים בגן השפעה ישירה על התנהגותם של הילדים ועל היכולת של הגננות לתת מענה אישי ואיכותי לילדים. "מדובר בזמן חינוכי קריטי שמשפיע ומעצב את דמותם של ילדינו", כתבו, "צר לנו שעיריית הרצליה לא פעלה מראש למנוע את העומס הרב על הגנים בשכונה ואפשרה למערכת הגנים באזור להגיע למצב כזה. בקרב ההורים ישנה תחושה של זלזול וחוסר הבנה של העירייה למצוקה הרבה אליה יקלעו ילדינו וצוות הגננות. ניתן ללמוד ממצב הגנים שגם בבית הספר לב-טוב אנו נגיע בעוד כשנה לפיצוץ של מספר כיתות בשכבת א' ושל מספר תלמידים בכיתה. אנו לא מוכנים להפקיר את עתיד ילדנו בשל חוסר נחישות של בניית הבית ספר חדש בשכונה. נדמה כי כל העשייה של מערכת החינוך שעיריית הרצליה מתגאה בה, ובצדק, מתגמדת ומצויה בסכנה לנוכח הצפיפות וההזנחה הצפויים. אנו דורשים סידור הולם לילדינו כבר בשנה הקרובה. במידה ודרישתנו לא תענה, אנו נפעל לעשות הכל על מנת שילדנו לא יתחנכו באווירה של לחץ וצפיפות".

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה משקיעה רבות במערך גני הילדים בעיר והוא מהטובים בישראל – עם צוותים מקצועיים מעולים, מבנים משופרים ומשודרגים היוצרים סביבת גן נעימה ובטוחה, מערך תזונה איכותית ובריאה ושפע תכנים של חינוך, למידה והעשרה. התקן של מספר ילדים בגן נקבע על ידי משרד החינוך ועיריית הרצליה מגדילה ועושה בכך שבגני הטרום-טרום היא מתקצבת העסקת סייעת נוספת. תכנון עתידי של הקמת גנים נוספים ובתי ספר מתבצע על ידי הגורמים המקצועיים בהתאם לצרכי אוכלוסיית העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חכו להמשך הבניה, המלווה בהתדרדרות השירותים לאזרח בגלל קיטון התקציב ומיעוט המשאבים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר