צילום: דודו בכר
צילום: דודו בכר

גורמים בוועד ההורים: הטיפול בהורים סרבני תשלום ובהנחות למשפחות מעוטות יכולת מתעכב

בוועד מתרעמים על ביטול פגישה בנושא עם ראש אגף החינוך שהיתה אמורה להתקיים בעוד יומיים. העירייה: "הפגישה נדחתה עד להקמת מועצה חדשה, וכעת יתואם מועד חדש". בוועד טוענים גם כי העירייה מעכבת את קיום הבחירות לוועד

פורסם בתאריך: 13.11.18 15:12

גורמים בוועד ההורים העירוני של הרצליה מתרעמים על כך שפגישה שתוכננה להתקיים בעוד יומיים (15.11) בין נציגי הוועד לראש אגף החינוך בעירייה, בנושא אופן הטיפול בהורים שמסרבים לשלם את תשלומי הרשות עבור פעילויות שונות בבתי הספר, וכן בהגדרת תקציב ההנחות עבור משפחות מעוטות יכולת – בוטלה. בעירייה אמרו שמועד חדש לפגישה ייקבע לאחר ישיבת מועצת העיר הראשונה, שאמורה להתקיים בעוד כשבועיים (28.11). בתוך כך, טוענים בוועד ההורים כי העירייה מעכבת את קיום הבחירות לוועד החדש, שבחלוף חודשיים וחצי מפתיחת שנת הלימודים טרם נבחר.

"כמדי שנה יש ניסיון להגיע למצב שבו רוב ההורים משלמים. ישנו אחוז ניכר, יותר מעשרה אחוזים, של הורים שבוחרים לא לשלם את תשלומי ההורים, ולא ממניעים כלכליים, אבל דורשים ממוסדות החינוך לשתף את ילדיהם בפעילות", אומרים גורמים בוועד, "כדי להתמודד עם הבעיה ולהעלות את אחוזי הגבייה הצענו בעבר לעירייה להוסיף פסקה לחוזרי התשלומים שמתנה את השתתפות הילדים באישור השתתפות מצד ההורים ובתשלום. בכמה בתי ספר השתמשו באופן חלקי בנוסח שכתבנו, במקצת מבתי הספר השתמשו בנספח באישור ההורים. אבל מרבית בתי הספר לא הוסיפו כל הערה היות ולא הגיע הנחייה מאגף החינוך במועד הפצת חוזרי התשלומים.

עוד אומרים הגורמים: "היות ולא אושר הנוסח המוצע, סרבני התשלום, שברובם מגיעים ממשפחות אמידות, מקבלים באופן אוטומטי הנחה של 100 אחוז מהתשלומים, מבלי שעברו כל ועדה, מתוך תקציב העירייה, וזאת מבלי שיש לעירייה יכולת לגבות בעתיד את הכספים. כמו כן, משפחות מעוטות יכולת נדרשות להציג תלושי משכורת והצהרות, ומקבלות הנחות של בין 30-10 אחוז לפי תבחינים בוועדות – ועדיין אין לזה תקציב מוגדר. ייתכן שבשל חוסר תקציב הנחות, וכמות גדולה של סרבנים על חשבון הציבור, או שיתבטלו פעילויות בבתי הספר או שיצומצמו, או שהכל ייפול על קופת הציבור בלי תבחינים".

בתוך כך, מתלוננים בוועד על כך שהבחירות לראשות ועד ההורים העירוני החדש של הרצליה, ולבעלי התפקידים בוועד, מתעכבות. זאת, לטענת גורמים בוועד, משום שעיריית הרצליה לא מעבירה לידיו את הרשימות המאושרות של ראשי הוועדים בבתי הספר בהרצליה שאמורים להרכיב את ועד ההורים העירוני החדש, ולקיים את הבחירות.

"הוועד פנה בחודש שעבר לעיריית הרצליה על מנת לקבל לידיו רשימות של הנציגים הרשמיים מטעם ועדי ההורים המוסדיים במוסדות החינוך בהרצליה, אלה שנבחרו לפי הנחיות חוזר מנכ"ל ובהליך תקין שאושר על ידי אגף החינוך של העירייה", אומרים בוועד, "עם זאת, העירייה טרם ענתה לבקשה וההשלכה העיקרית הינה שנציגי מוסדות החינוך הנבחרים עדיין לא התכנסו מתחילת השנה ותחילת העבודה המשותפת מתעכבת. הבחירות בכל מוסד לימוד היו צריכות להתקיים עד חודש לאחר אסיפות ההורים של תחילת השנה, בהן נבחרו נציגי הכיתות. עם קבלת פרטי הנציגים, ועדת הבחירות של ועד ההורים העירוני אמור להודיע על מועד לבחירות לראשות הוועד ולבעלי התפקידים, כפי שכתוב בתקנון ועד ההורים העירוני".

נזכיר שבשנת הלימודים הקודמת התגבשו שתי קבוצות בתוך ועד ההורים העירוני, שהוא עמותה רשומה, עם פרישתם מהעמותה של חלק מהחברים. השיא היה פרישתו מהעמותה של ממלא מקום היו"ר ליאור לזר בחודש ביוני בשל חוסר הסכמה עם היו"ר המכהן ניסן משכיל על רקע אישור תקנון לוועד. בעקבות פרישתו של לזר היה רוב לפורשים שהחליטו להקים הנהגת הורים משלהם. ביולי קיימו הפורשים בחירות ונבחרו חמישה נציגי הנהלה להנהגה החדשה. בכך נוצרו שתי קבוצות של ועדי הורים, כשהעירייה מקיימת מגעים וישיבות עם נציגי שתי הקבוצות. כולם חיכו לשנת הלימודים הנוכחית שבה ייבחרו נציגי ההורים בבתי הספר והגנים, ואלה יצטרפו לוועד ההורים העירוני ויבחרו את יו"ר ועד ההורים, סגנים, גזבר, מבקר ו-ועדת ביקורת.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה עובדת בשיתוף פעולה הדוק ופורה עם נציגות ההורים. הפגישה בנושא נדחתה בשל הבחירות לרשות המקומית ועד להקמת מועצה חדשה – וכעת יתואם מועד חדש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    לא יאומן שהעירייה צריכה שההורים ידחפו אותה לקיים את החוק!! מה זה שהסרבנים המגעילים לוקחים מאיתנו כסף? מי אישר להם? מי זה ראש אגף חינוך?

  2. לא משלם נקודה!

    הורים שמשלמים הם מפגרים.
    זה מס רשות.
    לא חייבים לשלם את זה.

    אם אתם משלמים אתם פראיירים.

    גם מיסים, גם מע"מ, גם ארנונה….מה קרה… שהמדינה תממן חינוך חינם.

    אתם יודעים שבשטחים הכבושים לא משלמים תשלומי רשות כלל? אתם יודעים ששם יש כיתות של 10 ילדים? אתם יודעים שההוצאה לתלמיד שם הגבוהה בארץ. שלא יספר לכם בנט או פדלון שאין כסף. גנבים!

    הורים אל תשלמו. ימצאו בממשלה ובעירייה תקציב – לא לדאוג.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר