גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

"אם הייתי מאחרת בדקה היו עלולים לנעול את הבת שלי בתוך הגן"

דקות מורטות עצבים עברו על אם לילדה בצהרון של טומשין, לאחר שהסייעת היתה בטוחה שכבר אספו את הילדה. טומשין: "צוות הצהרון יודע את תפקידו החשוב בטיפול ודאגה לשלומם וביטחונם של הילדים"

פורסם בתאריך: 11.12.18 16:22

אמא לילדה המשתתפת בצהרון בהרצליה של חברת טומשין, מתלוננת על רשלנות לכאורה של צוות הצהרון. האם מספרת שכשהגיעה לאסוף את בתה מהגן ביום חמישי שעבר אמרה לה הסייעת שכבר אספו את הילדה. לאחר כמה דקות מורטות עצבים נמצאה הילדה ישנה בתוך הגן, על ספסל. "אם הייתי מאחרת בדקה היו עלולים לנעול אותה בתוך הגן", אומרת האם.

מדובר בצהרון משותף של גן טרום טרום חובה רקפת וגן טרום חובה נרקיסים בנווה עמל. "הגעתי לאסוף את הבת שלי ב-16:20, עשר דקות לפני שהגן נסגר, והסייעת שקיבלה את פני שאלה אם שכחתי משהו", מספרת האם, שיר בוזגלו, שבתה לומדת בגן רקפת, "אמרתי לה 'מה זאת אומרת? באתי לאסוף את הבת שלי'. היא אמרה לי שכבר אספו אותה. לא כל כך הבנתי מה קורה, וניסיתי להבין מי אסף אותה ואם היא נתנה למישהו לאסוף אותה בלי לבדוק איתי. חשבתי לרגע שהיא התבלבלה עם הורה אחר. היא התקשרה למובילת הצהרון לבדוק איתה מה קרה עם הילדה ואני בינתיים מנסה להתעשת. סרקתי את הגן, שמורכב מחלל גדול ויש בו ספרייה ומקום מפגש וחלל משחקים, ובקצה אחד של הספרייה ראיתי את המעיל של הבת שלי מציץ מהספסל ואותה מקופלת וישנה. ישן שם עוד ילד והיו עוד שני ילדים שבדיוק הגיעו לאסוף אותם. הסייעת הייתה אשת הצוות היחידה בגן מתוך שלוש נשות צוות. הייתי מאוד נסערת ושאלתי אותה איך היא לא יודעת שיש לה ילדה ישנה בגן. אם הייתי מאחרת בדקה היא הייתה נועלת את הבת שלי בפנים. אם היה קורה לה משהו היא אפילו לא היתה יודעת על זה. היא אמרה בתגובה 'הגננת המובילה לא אמרה לי שהיא ישנה'".

בוזגלו מוסיפה: "אם מובילת הצהרון הייתה נשארת עד הדקה האחרונה, זה לא היה קורה. הסייעות לא יודעות בכלל לשייך הורים לילדים. יומיים לפני המקרה הזה, חמותי באה לאסוף את הבת שלי ולא שאלו אותה מי היא, פשוט פתחו לה את השער. יש פה משהו לא תקין בהתנהלות. אנשים לא מבינים את גודל האחריות שיש להם. הגננת המובילה הייתה צריכה להישאר עד הדקה האחרונה, והבנתי מהמנהלים בטומשין שהם לא ידעו שהיא יוצאת יותר מוקדם. זה כשל בטומשין, יש פה חוסר פיקוח. עכשיו קרה מקרה שהוא מאוד חמור אז כפלסטר יש כמה ימים שהמפקחים מגיעים. גם אם זו חברה פרטית שמפעילה את הצהרון צריך להיות פיקוח יומיומי ומתמשך, וסדנאות שהצוות יעבור".

בוזגלו אומרת שמאז האירוע היא לא שולחת את בתה לצהרון, ושהיא והורים נוספים בגן פנו למפקחת על הגנים בעירייה וביקשו להעביר אותו תחת ניהולה של החברה למרכזים קהילתיים (בית פוסטר).

מטומשין נמסר בתגובה: "צוות הצהרון אחראי ויודע את תפקידו החשוב, בטיפול ודאגה לשלומם וביטחונם של הילדים, במהלך היום ובסיומו. בכל נושא ועניין הקשור בצהרון אנחנו מטפלים באופן מיידי, במלוא האחריות ומשתפים ומתייעצים עם האחראים באגף גני הילדים בעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאיר לב ארי הרצליה

    כתבה מפגרת שנולדה מאמא מפגרת ושעוסקת בסייעת חצי מפגרת. ככה זה כאשר עושים מכל זבוב פיל ודרמה והיסטרייה. איזו רמה אישית נמוכה של כל הנוגעים בדבר כולל הכתב/ת.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר