בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר
בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר

תחרות במתמטיקה: יוחנני במקום ה-38 מתוך 1,266 בתי ספר ברחבי הארץ

ההישג המצויין של תלמידי בית הספר בהרצליה שלח אותם לגמר אליפות הסייבר הארצית של משרד החינוך שתתקיים באפריל

פורסם בתאריך: 14.2.19 13:41

תלמידי בית הספר היסודי יוחנני בהרצליה העפילו לגמר אליפות הסייבר של משרד החינוך, לאחר שדורגו במקום ה-38 מבין 1,266 בתי ספר ברחבי הארץ שהשתתפו בתחרות מקדימה במתמטיקה. בגמר התחרות הארצית, שתתקיים באפריל, ישתתפו 50 בתי ספר בארץ שקיבלו את הציונים הטובים ביותר במוקדמות.

תחרות המתמטיקה במסגרת אליפות הסייבר הארצית התקיימה במשך שבועיים, בין 21-7 בפברואר. תלמידי יוחנני השיגו את הציון הגבוה ביותר מבין בתי הספר בהרצליה, והשבוע התבשרו שהעפילו לגמר. את יוחנני ייצגו בגמר ארבעה תלמידים, אבל בתחרות המקדימה השתתפו כמעט כל תלמידי בית הספר.

"99 אחוז מתלמידי בית הספר נרתמו ושיתפו פעולה, כדי להשיג כמה שיותר נקודות לבית הספר ולהביא אותנו לגמר, ובתקווה גם למקום הראשון בגמר", אומרת נדיה אלחן, מורה למתמטיקה בבית הספר ומובילת הפרויקט, "מדובר למעשה במשחקים דיגיטליים שנותנים לתלמידים את האפשרות לחוות ולהתנסות בפתרון תרגילים שהם טרם פתרו, דרך למידה עצמית-דיגיטלית", "התלמידים נכנסו ללומדות הדיגיטליות במחשב באמצעות סיסמה וענו על תרגילים, כשפתרון נכון מעניק נקודות לתלמיד. ככל שצוברים יותר נקודות, כך בית הספר מקבל ניקוד גבוה יותר. לתלמידים יש אינטרס לעזור זה לזה כדי לצבור נקודות עבור בית הספר. הלמידה הזו מעודדת פיתוח חשיבה מתמטית מעבר למה שנלמד בבית הספר, ובמקביל היא מפתחת אינטראקציה חברתית טובה בין התלמידים".

הורים וילדים בבית הספר יוחנני

הורים ותלמידים בבית הספר יוחנני

זו השנה החמישית שמשרד החינוך מקיים את אליפות הסייבר הישראלית בבתי הספר ברחבי הארץ. מטרת האליפות היא לחשוף את התלמידים לתכנים מתמטיים, מדעיים וטכנולוגים בדרך חוויתית, באמצעות לומדות במחשב, והרעיון הוא להעלות את המוטיבציה של התלמידים ללמוד נושאים כאלה.

"כל התלמידים, מכיתות א'-ו', נרתמו למשימות כשהקמנו גם פינות משחק שם הם יכלו לשבת בקבוצות, לעזור אחד לשני במשחקים שעוסקים בנושאים כמו מבנה עשרוני, כמויות, שטחים, היקפים והכל דרך משחקים", מספרת מנהלת בית הספר נירה אלפן, "מרגש במיוחד שמתוך 601 תלמידים בבית הספר הצלחנו לגייס 99 אחוז מהם לקחת חלק בתחרות. אנחנו נשלח לגמר ארבעה תלמידים מבית הספר, ונקפיד על איזון בין בנים ובנות, כחלק מהאג'נדה שלנו לעודד בנות ללמוד את תחומי המתמטיקה וטכנולוגיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מישהו

    נשאלת השאלה, האם החומר עליו נבחנו התלמידים בתחרות קשור לחומר הלימוד הנלמד בבית הספר? או שמא מדובר בחומר לימוד אשר התלמידים המוכשרים לומדים במסגרת עצמאית או בקרוסים שנלמדים מחוץ לבית הספר? אם מדובר על מתמטיקה גבוהה (ברמת אקדמיה) אז זה לא חוכמה כי המורים עצמם בדרך כלל לא שולטים בחומר הנלמד באקדמיה, אלא רק בזה שהם עצמם מלמדים בתיכון.

  2. אור

    כל הכבוד לבית הספר יוחנני ולמורה המרכזת במקרה הבן שלי לומד עם המורה נדיה מורה מקסימה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר