צועדים ב"אוטובוס ההליכה". צילום באדיבות ההורים
צועדים ב"אוטובוס ההליכה". צילום באדיבות ההורים

"אוטובוס ההליכה" יוצא לדרך. התחנה הבאה: בית הספר ויצמן

גם לכם נמאס מהפקקים, הזיהום והסכנות בדרך לבית הספר? ההורים בבתי הספר ויצמן וברנדיס מצאו פתרון

פורסם בתאריך: 11.3.19 14:11

פקקים באיזור בית הספר, צפירות ומכוניות שחוסמות את המעבר וחונות על המדרכה. כל הורה מכיר את החוויה הזאת בבוקר והיה מוותר עליה בשמחה. בבית הספר היסודי ויצמן בהרצליה החליטו להתמודד עם הבעיה הזאת, ולעודד תלמידים להצטרף ל"אוטובוס הליכה" שאותו מובילים הורים מביתם ועד בית הספר. כבר שלושה שבועות שעשרות הורים ותלמידים הולכים עם "אוטובוס ההליכה" בשישה מסלולים שונים לבית הספר, בימי שישי.

יוזמה דומה התגבשה כמה ימים קודם לכן גם בבית הספר ברנדיס בהרצליה, שם יזמה אחת האמהות, מיכל מינימר, את "שישי ברגל", שהתקיימה לראשונה ביום המשפחה בחודש שעבר בהשתתפות כל 670 תלמידי בית הספר ואמורה להתקיים אחת לחודש.

"המטרה של הפרויקט היא לעודד ילדים ללכת ברגל לבית הספר כתחליף להסעות הורים ברכב הפרטי שגורמות לגודש מטורף בכניסה לבית הספר, המון זיהום אוויר, המון סכנות שילדים נאלצים ללכת בסללומים בין הרכבים, יש הרבה פקקים כך שלהורים לוקח הרבה זמן להגיע לעבודה וזה גם בריא יותר", מסבירה קרן תמרי, מנהלת פרויקטים, בהם פרויקט "זזים לבית הספר", בעמותת ישראל בשביל אופניים שמקדמת תחבורת אופניים ככלי תחבורה יומיומי.

קרן תמרי

"מי שיושב בתוך הרכב נושם פי 12 זיהום אוויר ממי שהולך ליד כלי הרכב", מוסיפה תמרי, "בנוסף, היום הילדים יושבים הרבה יותר ביחס לשנים קודמות וזה גם עוזר להכניס אורח חיים בריא מגיל צעיר. זה גם עניין חברתי שעוזר לבנות את הקהילה, התנסות בסביבה וצבירת ביטחון עצמי. זה לטובת כולנו שנלך ברגל. הפרויקט מאוד מוצלח בויצמן. הגיעו בשבוע הראשון 19 מתוך 26 תלמידי כיתה ד' 2, ומכיתה ג' 2 הגיעו 18 מתוך 26 תלמידים וזה רק הולך וגדל. הם לקחו את זה בידיים שלהם והמשיכו וזה מאוד מרגש ומשמח. אני מעבירה לתלמידים מובילים, מכיתות ד' עד ו' שפעילים בוועדת איכות הסביבה, בריאות, ספורט וועדה מצמיחת ערכים גם שיעור בנושא והם מעבירים אותו לשאר הכיתות. אנחנו גם מקיימים הפסקה פעילה בנושא של זהירות בדרכים. כמובן שגם תלמידים בכיתות א' עד ג' מוזמנים, בליווי הורים או אחים גדולים".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, אמיר דקל, מספר: "לפני כשלושה שבועות, ב-22.2, הוצאנו את פרויקט אוטובוס ההליכה בפעם הראשונה לדרך. קצת אחרי תחילת שנת הלימודים פנו אלי מעמותת 'ישראל בשביל אופניים', שעובדת בשיתוף עם עיריית הרצליה, והציעו לקיים את הפרויקט. התחברתי מאוד לרעיון ולקחתי את זה לידיים שלי כפרויקט, ומאז אני יושב על ההורים וחופר להם שיצטרפו אלינו. בהתחלה היה לי קשה מאוד לנדב הורים. לשמחתי, לכל הורה שעשה את זה היה כל כך כיף ללכת עם הילדים שהוא שכנע עוד הורים להתנדב".

ואיך זה בעצם עובד?

"ישראל בשביל אופניים בנו עבורנו שישה מסלולים בטוחים לבית הספר בצבעים שונים – ירוק, כחול, אדום, צהוב, ורוד וכתום. הוצאנו מזכר להורים שיבואו להתנדב ולהיות הורים מלווים במסלולים, עדכנו את כולם איפה עובר כל קו, יצרנו שלטים שההורים שמובילים כל קו מחזיקים וחילקנו מדבקות עם צבע הקו שלהם להורים ולתלמידים. הסברנו לילדים את המשמעות של איכות הסביבה ועל החשיבות הבריאותית של הליכה ברגל. הייתה גם תחרות בין הכיתות והכיתה שהיו לה הכי הרבה מדבקות זכתה במשהו נחמד מהמחנכת. היתה הצלחה מאוד גדולה לפני שלושה שבועות, הצלחנו להביא הרבה מאוד ילדים שהצטרפו לאוטובוס הליכה. לפני שבועיים שדרגנו את זה עם נקודת חלוקה של מיץ תפוזים סחוט טרי שפתחו הורים מתנדבים".

סחוט טרי בדרך לבית הספר. צילום באדיבות ההורים

סחוט טרי בדרך לבית הספר. צילום באדיבות ההורים

ומה לגבי שאר ימי השבוע?

"כרגע זה  קורה רק ביום שישי כי מאוד קשה למצוא מתנדבים בימים אחרים. עכשיו אני מנסה לרתום גם בני נוער כחלק ממחויבות אישית. ברגע שעוד ועוד הורים ייחשפו לזה אולי נצליח לעשות את זה גם במשך השבוע. אני צריך חמישה הורים מתנדבים ללוות כל קו, ובדרך חלק מהקווים נפגשים ואז יש הורה מקדימה ומאחורה או ילד של כיתה ו' שהוא יותר אחראי ומאסף מאחור. יצרתי קובץ גוגל להורים שרוצים להמשיך את התהליך".

הורים המעוניינים להתנדב יכולים להקליק כאן.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר